Motion som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.090 visninger
7 svar
1 synes godt om
24. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg synes det er lidt svært at dyrke motion som gravid. Kan ikke løbe på grund af et dårligt knæ. Men går og cykler noget, men det bliver bare så kedeligt. Faldt så over squat og planke Challenge. Som strækker sig over 30 dage, hvor man øger træningen hver dag. Må jeg det som gravid? Squat er uden vægt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg synes det er lidt svært at dyrke motion som gravid. Kan ikke løbe på grund af et dårligt knæ. Men går og cykler noget, men det bliver bare så kedeligt. Faldt så over squat og planke Challenge. Som strækker sig over 30 dage, hvor man øger træningen hver dag. Må jeg det som gravid? Squat er uden vægt.

Ville ikke planke da jeg tror maven ville nå gulvet hehe...

N squat ja...

Svømning

Yoga

Pilates..

Du må alt- bare lyt til din krop .

Ved min den første spinnede jeg..

Er anden gang var det zumba og nu svømning

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Ville ikke planke da jeg tror maven ville nå gulvet hehe...

N squat ja...

Svømning

Yoga

Pilates..

Du må alt- bare lyt til din krop .

Ved min den første spinnede jeg..

Er anden gang var det zumba og nu svømning

Haha, ja så giver planken nok ikke så meget, hvis maven rører gulvet
min mave er dog ikke så stor endnu, så tror jeg prøver mig frem. Må jo bare lytte efter min krop, og stoppe hvis jeg får ondt eller noget
Og tak for forslagene. Må nok prøve lidt forskelligt, så det ikke altid bare er det samme

Anmeld

24. juni 2013

IsjaLuna

Jo mere motion du dyrker, jo mindre væske får du i kroppen, jo mindre tager du på, og jo mindre smerter får du når du skal føde. 

OG stol på mig, du fortryder ikke al den motion du har dyrket, når du først ligger der og har veer!! 

Squat kan du sagtens lave, du kan også styrketræne hvis du vil. Der er ikke meget som gravide ikke må. 

Men ja det er DØDKEDELIGT at cykle, så måske du kan gå med dit knæ? Ved ikke hvorfor du har ondt i knæet, men du kan jo søge hjlælp hos en fysioterapeut så du kan få dyrket motion? 

Hvert fald ville det være en god idé at du får lagt en træningsplan i dit motionscenter, for fitnessinstruktørerne dernede ved præcis hvad du må og ikke må. 

Anmeld

25. juni 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Haha, ja så giver planken nok ikke så meget, hvis maven rører gulvet
min mave er dog ikke så stor endnu, så tror jeg prøver mig frem. Må jo bare lytte efter min krop, og stoppe hvis jeg får ondt eller noget
Og tak for forslagene. Må nok prøve lidt forskelligt, så det ikke altid bare er det samme

Jeg er 35+1 og kan stadig lave planke uden min mave rører gulvet. Og jeg strutter heller ikke med numsen Får atid nogen til at tjekke at jeg ligger i en lige linje med kroppen  

Så giv du bare gas med planke også! 

Anmeld

25. juni 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej piger

nu ved jeg ikke hvad planke er for noget men man skal passe på med cardio ved jeg

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

IsjaLuna skriver:

Jo mere motion du dyrker, jo mindre væske får du i kroppen, jo mindre tager du på, og jo mindre smerter får du når du skal føde. 

OG stol på mig, du fortryder ikke al den motion du har dyrket, når du først ligger der og har veer!! 

Squat kan du sagtens lave, du kan også styrketræne hvis du vil. Der er ikke meget som gravide ikke må. 

Men ja det er DØDKEDELIGT at cykle, så måske du kan gå med dit knæ? Ved ikke hvorfor du har ondt i knæet, men du kan jo søge hjlælp hos en fysioterapeut så du kan få dyrket motion? 

Hvert fald ville det være en god idé at du får lagt en træningsplan i dit motionscenter, for fitnessinstruktørerne dernede ved præcis hvad du må og ikke må. 

Tak for svar
Jeg har en knæskade efter jeg er blevet påkørt for nogle år tilbage, og har skadet menisk og mangler en del brusk i knæet.
Jeg har tidligere forsøgt mig med noget styrketræning i center, men jeg får simpelthen så ondt. Selvom det er efter nøje sammensat program gør det vanvittig ondt. Lægen der har opereret mig et par gange har sagt, at det bedste er svømning og cykling, og så lidt træning med kropsvægt.
Må prøve mig frem

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

emmagirl skriver:

Jeg er 35+1 og kan stadig lave planke uden min mave rører gulvet. Og jeg strutter heller ikke med numsen Får atid nogen til at tjekke at jeg ligger i en lige linje med kroppen  

Så giv du bare gas med planke også! 

Okay super
Der er også et stykke vej til min mave rører gulvet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.