Vil kun modermælkserstaningen (6 1/2 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
9 svar
2 synes godt om
24. juni 2013

Annette A

Hej alle

Min dejlige pige på 6 1/2 mdr er ikke til at drive til at indtage andet end modermælkserstatningen. Hun spytter grød, mos, kartoffelmos mv. ud uanset hvad jeg gør ved det. Spiser højest et par skeer. Det må jeg jo så leve med kan man sige indtil hun bliver klar, men er lidt forvirret med hensyn til mælken hun får. Hun får Nan og er jo skiftet til Nan 2 da der står den er fra 6 mdr. Men der står også tilskudsblanding på pakken og derfor tænker jeg om hun så får næring nok, da den vel tager højde for at hun spiser andet fast føde ved siden af. Skal hun have Nan 1 eller 2 når hun nu hovedsagligt lever af modermælken og kun indtager et par skeer af grød, mos mv? Jeg kan nemlig ikke rigtigt læse mig til noget brugbart på pakningen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

effie

Christina A skriver:

Hej alle

Min dejlige pige på 6 1/2 mdr er ikke til at drive til at indtage andet end modermælkserstatningen. Hun spytter grød, mos, kartoffelmos mv. ud uanset hvad jeg gør ved det. Spiser højest et par skeer. Det må jeg jo så leve med kan man sige indtil hun bliver klar, men er lidt forvirret med hensyn til mælken hun får. Hun får Nan og er jo skiftet til Nan 2 da der står den er fra 6 mdr. Men der står også tilskudsblanding på pakken og derfor tænker jeg om hun så får næring nok, da den vel tager højde for at hun spiser andet fast føde ved siden af. Skal hun have Nan 1 eller 2 når hun nu hovedsagligt lever af modermælken og kun indtager et par skeer af grød, mos mv? Jeg kan nemlig ikke rigtigt læse mig til noget brugbart på pakningen.

regn med at fra 6-9 mdr er en overgangs fase.. hvor de får hovderneæringe fra mm/mme

og fra 9-12 mdr overgår de til at få hovdeernæringen fra fast føde..

Anmeld

24. juni 2013

Annette A

effie skriver:

regn med at fra 6-9 mdr er en overgangs fase.. hvor de får hovderneæringe fra mm/mme

og fra 9-12 mdr overgår de til at få hovdeernæringen fra fast føde..

Dvs jeg skal vente med tilskudsblandingen til hun er ca. 9 mdr?

Anmeld

24. juni 2013

Jenny12

Vores er 7 måneder og spiser meget alm mad - men han får stadigvæk allomin1. Jeg synes du skal give alm mme, man behøver ikke at skifte til tilskuddet

Anmeld

24. juni 2013

effie

Christina A skriver:

Dvs jeg skal vente med tilskudsblandingen til hun er ca. 9 mdr?

hvad er tilskudblanding.. er det ikke bare et underlødigt unødvendigt produkt de har fundet på... er modermælkserstating den alm ikke rigelig fin.. der er jo alti det i der skal være..

også bare lade barnet spise det det har lyst til.. og ikke panikke over det kun er et par  skf her og der..

Anmeld

24. juni 2013

Fuglemor

Christina A skriver:

Hej alle

Vores var8 måneder før vi kunne få alm mad i hende, og ikke grød. Hun nægtede og nægter stadig at tage det.

så det var flaske og fik at vide af sp at hun nok skulle få det hun havde behov for

Anmeld

24. juni 2013

Annette A

Jenny12 skriver:

Vores er 7 måneder og spiser meget alm mad - men han får stadigvæk allomin1. Jeg synes du skal give alm mme, man behøver ikke at skifte til tilskuddet

Ok det vil jeg så gøre. Tak for svar..

Anmeld

24. juni 2013

Annette A

effie skriver:

hvad er tilskudblanding.. er det ikke bare et underlødigt unødvendigt produkt de har fundet på... er modermælkserstating den alm ikke rigelig fin.. der er jo alti det i der skal være..

også bare lade barnet spise det det har lyst til.. og ikke panikke over det kun er et par  skf her og der..

Ja du har nok ret. Nogen gange bliver man bare så forvirret over alle de forskellige produkter og hvornår de skal gives. Det er også bare fordi hun har problemer med at holde vægtkurven og derfor går jeg nok lidt ekstra op i det. Tak for svar

Anmeld

24. juni 2013

Annette A

Fuglemor skriver:

Vores var8 måneder før vi kunne få alm mad i hende, og ikke grød. Hun nægtede og nægter stadig at tage det.

så det var flaske og fik at vide af sp at hun nok skulle få det hun havde behov for

Ok tak for svar. Må nok tage det roligt. Det er også bare fordi hun hele tiden vejer mindre end hun skal ifølge SP og læge, men sådan har det været fra starten, men så går jeg lidt mere op i det end jeg måske burde.

Anmeld

24. juni 2013

Fuglemor

Christina A skriver:

Ok tak for svar. Må nok tage det roligt. Det er også bare fordi hun hele tiden vejer mindre end hun skal ifølge SP og læge, men sådan har det været fra starten, men så går jeg lidt mere op i det end jeg måske burde.

Vores vejer også mindre end hun burde, men min læge sagde at de kiggede mere på om hun trives. Og det er det vigtigste. Og børn er forskellige. Så længe hun er glad og har det godt så kan det ikke være bedre. Og så lad hende smage på lidt af jeres mad. Vores elskede pasta skruer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.