Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2013

Enirt

Hej Piger

Jeg har brug for jeres gode råd og ekspertise

Jeg har fundet ud af at p-piller får mig til at miste sexlysten, og nu ved jeg ikke hvad for en præventation jeg skal vælge i stedet?

Jeg havde overvejet p-ring, men der er jo også hormoner i og det er jo det der er med til at frembringe til manglende sexlyst.Så overvejede jeg kobberspiral, men har læst at den skulle forstærke ens mens smerter og blødning, hvis man havde tendens til det. Hvilket jeg har.

Er der andre alternativer eller bliver bottom of line af vi kun kan bruge kondom?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Youngster

Måske et andet p-pille mærke virker bedre for dig? Jeg ville nok snakke med min læge om det, hvis jeg var dig  

Anmeld

24. juni 2013

Enirt

Youngster skriver:

Måske et andet p-pille mærke virker bedre for dig? Jeg ville nok snakke med min læge om det, hvis jeg var dig  

Jeg tror jeg har været i gennem 4-6 p-pille mærker og det har været det samme hver gang.

Jeg har været sammen med min kæreste i 4½ år og har haft en meget lang periode hvor jeg ikke havde lyst til sex, da jeg smed piller da vi skulle igang med PB kom lysten igen (og kunne altså mærke at det ikke kun var pga vi skulle lave en baby) Da jeg så havde født var jeg også stadig i hopla. Men da jeg fik min mens ca 9 uger efter så begyndte jeg på p-piller og så er det bare blevet det samme med ingen sexlyst og har oplevet det tidligere også.

Det havde jeg også tænkt mig, men ville godt have undersøgt tingene lidt inden jeg tog den snak

Anmeld

24. juni 2013

Youngster

Enirt skriver:

Jeg tror jeg har været i gennem 4-6 p-pille mærker og det har været det samme hver gang.

Jeg har været sammen med min kæreste i 4½ år og har haft en meget lang periode hvor jeg ikke havde lyst til sex, da jeg smed piller da vi skulle igang med PB kom lysten igen (og kunne altså mærke at det ikke kun var pga vi skulle lave en baby) Da jeg så havde født var jeg også stadig i hopla. Men da jeg fik min mens ca 9 uger efter så begyndte jeg på p-piller og så er det bare blevet det samme med ingen sexlyst og har oplevet det tidligere også.

Det havde jeg også tænkt mig, men ville godt have undersøgt tingene lidt inden jeg tog den snak

Nej, det kan jeg godt se! Så er P-piller nok ikke noget for dig, jeg kender godt problemet, jeg måtte også stoppe P-piller pga lige netop manglende sex lyst. Vi bruger kondom da min kæreste ikke er hjemme i hverdagene, så jeg er nok ikke til vildt meget hjælp  

Anmeld

24. juni 2013

Miss-86

Jeg har altid syntes at jeg havde meget lyst til sex, meeeen, da jeg så smed mine p-piller sidste år i februar måned - Såå steg lysten da lige ret så meget ( OG ikke pga. PB, da det ikke var derfor jeg stoppede)

Men jeg har sagt til min kæreste at jeg ALDRIG vil tage p-piller mere, vi bruger kondom pt.
Og vi har snakket om, at når han engang er klar til et par børn, så bagefter, må han blive steriliseret..

Anmeld

24. juni 2013

Sander&Vitus-Mor

Hvad med en p-stav? 
Det har jeg haft 5 år. Af to omgange. Og fik taget den ud efter eget ønske. 

De holder i tre år, og du skal ikke tænke på noget i de 3år, selvfølgelig normal beskyttelse for kønssygdomme osv.

Og du kan få taget den ud hos lægen når du ønsker det.

Anmeld

24. juni 2013

Enirt

VråJepsen skriver:

Hvad med en p-stav? 
Det har jeg haft 5 år. Af to omgange. Og fik taget den ud efter eget ønske. 

De holder i tre år, og du skal ikke tænke på noget i de 3år, selvfølgelig normal beskyttelse for kønssygdomme osv.

Og du kan få taget den ud hos lægen når du ønsker det.

Jamen er der ikke hormoner i den og er det ikke nogen af de samme som i p-piller?

Anmeld

24. juni 2013

Enirt

Miss-86 skriver:

Jeg har altid syntes at jeg havde meget lyst til sex, meeeen, da jeg så smed mine p-piller sidste år i februar måned - Såå steg lysten da lige ret så meget ( OG ikke pga. PB, da det ikke var derfor jeg stoppede)

Men jeg har sagt til min kæreste at jeg ALDRIG vil tage p-piller mere, vi bruger kondom pt.
Og vi har snakket om, at når han engang er klar til et par børn, så bagefter, må han blive steriliseret..

Tak for dit indput, tror ikke lige det med sterilisation er noget vi kan bruge. Vi vil gerne have flere børn og kæresten har sagt at det er ikke noget han vil senere hen heller.

Så vi må nok bruge kondom indtil videre

Anmeld

24. juni 2013

Sander&Vitus-Mor

Enirt skriver:

Jamen er der ikke hormoner i den og er det ikke nogen af de samme som i p-piller?

Jo det udskiller jo et hormon. men hvis nu du ikke kan tåle det findes der p-sprøjte den får man stikket i balden hver 3 mdr :-)

Anmeld

24. juni 2013

Miss-86

Tak for dit indput, tror ikke lige det med sterilisation er noget vi kan bruge. Vi vil gerne have flere børn og kæresten har sagt at det er ikke noget han vil senere hen heller.

Så vi må nok bruge kondom indtil videre

Neeej, hvis man skal have flere børn, dur den self ikke..
Okay, men kvinden kan jo også blive steriliseret, hvis det er ..
Men det er self en stor beslutning.

Jaa, så må I holde jer til kondomet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.