I tvivl om hendes søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
5 svar
1 synes godt om
24. juni 2013

PrincessTanja

Hej alle derude.

Vores datter er 4 ½ måned gammel nu og jeg ved ikke rigtigt om hun sover nok om dagen.

Hun bliver lagt i seng kl. 22.30 og vågner for det meste kl. 7.45. Det er en fast rytme hun har. Resten af dagen sover hun max. sammenlagt 1 ½ time?! Huner fx. vågen fra 17.00-22.30 hvor hun bare ikke vil sove. Det er sq lang tid synes jeg.

Hvad synes I?

/Tanja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

katrine26

Vis din datter ellers trives er glad, tager på og ikke er ked af det så tro jeg ik du skal være bekymert for hende, børn er meget forskellige nogl e sove meget andre ikke. Det kan være det ændre sig, det gør det jo gerne i den alder. Katrine26. 

Anmeld

24. juni 2013

LilleChelle

Sådan var min søn også - det er ganske normalt. 

Hvis hun er glad og trives så er det bare sådan hun er nu Man kan ikke tvinge dem til at sove hvis ikke de er trætte  

Anmeld

24. juni 2013

Mettefpigen

Hvis hun er tilfreds så er det fint :-) her sov bassen ca 8 timer i døgnet det første halve år, så det er meget normalt :-)

Anmeld

24. juni 2013

LoneO

Hej Tanja,

det er meget lidt søvn din lille pige får!

Jeg arbejder som Sove-hele-natten-Coach på grundlag af Anna Wahlgrens bøger. 

I bogen "Sove hele natten" (som jeg har oversat - og som kan købes på nettet www.annawahlgren.com) anbefales:

15,5 timers søvn pr døgn, når barnet er 3-4 mdr.

og 15 timer, når barnet bliver 5-6 mdr.

Det vil så sige: 

nat: 11-12 timer + formiddagslur + middagssøvn + eftermiddagslur

Ved hjælp af forskellige "værktøjer", som beskrives i bogen - og på Annas hjemmeside - kan du hjælpe den lille til mere søvn!

Hun vil begribe, at det ikke er farligt at ligge i sin seng/barnevogn heller ikke når man er alene - og hun vil hurtigt lære at det er skønt at sove 

Hvis du har spørgsmål, så sig til - her i forummet eller per mail:

loneo@t-online.de

NB: jeg bor i Tyskland, så det er her jeg er aktiv som coach - men det er selvfølgelig altid dejligt også at høre fra danske forældre - som generelt har bedre styr på det der med børn og søvn end de tyske 

Kærlig hilsen

Lone

Anmeld

24. juni 2013

L&V

PrincessTanja skriver:

Hej alle derude.

Vores datter er 4 ½ måned gammel nu og jeg ved ikke rigtigt om hun sover nok om dagen.

Hun bliver lagt i seng kl. 22.30 og vågner for det meste kl. 7.45. Det er en fast rytme hun har. Resten af dagen sover hun max. sammenlagt 1 ½ time?! Huner fx. vågen fra 17.00-22.30 hvor hun bare ikke vil sove. Det er sq lang tid synes jeg.

Hvad synes I?

/Tanja.

Det syntes jeg godt nok lyder af meget lidt.. Er hun ikke hammer overtræt og overstimuleret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.