Cupcakes/muffins råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
7 svar
1 synes godt om
24. juni 2013

Maja_4000

Jeg skal bage til på onsdag når min lillebror bliver student ..
Men der er ikke plads på køl, så det skal være noget der kan holde til ikke at stå på køl .. Derfor er noget med fløde og ost på toppen udelukket

Jeg vil gerne lave to slags (måske tre) .. Og lige nu er planen at den ene skal være med hindbær (altså 'bare' en almindelig hvid dej med hindbær i ) og så nogle med chokolade ..

Er der nogen som har et godt forslag til hvad man kan komme ovenpå dem?

Gode (afprøvede) opskrifter modtages også gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Dot D

Noget af det bedste til at holde sig flot, pænt og lækkert uden køl er PSC = Palmin smør creme, det høje fedt niveau i den gør, at den ikke absolut skal på køl. Jeg lavede 300 cupcakes til en større event, det skulle holdes i et pænt varmt telt, de stod ligeså flot og smagte skønt, selvom det var varmt

Jeg har lavet den med mange forskellige smage, her i weekenden for første gang med kakao, mums den var god, ellers forskellige asti-temp-eller andet godt vædske

Så der kan du få mange muligheder, selve kagerne skal nok holde til det, det er frostingen, der er den værste i varmen

Anmeld

24. juni 2013

Mette.

Maja_4000 skriver:

Jeg skal bage til på onsdag når min lillebror bliver student ..
Men der er ikke plads på køl, så det skal være noget der kan holde til ikke at stå på køl .. Derfor er noget med fløde og ost på toppen udelukket

Jeg vil gerne lave to slags (måske tre) .. Og lige nu er planen at den ene skal være med hindbær (altså 'bare' en almindelig hvid dej med hindbær i ) og så nogle med chokolade ..

Er der nogen som har et godt forslag til hvad man kan komme ovenpå dem?

Gode (afprøvede) opskrifter modtages også gerne

Du kan marengscreme til toppen.

det smager skønt til hindbær.

Anmeld

24. juni 2013

Maja_4000

Dot D skriver:

Noget af det bedste til at holde sig flot, pænt og lækkert uden køl er PSC = Palmin smør creme, det høje fedt niveau i den gør, at den ikke absolut skal på køl. Jeg lavede 300 cupcakes til en større event, det skulle holdes i et pænt varmt telt, de stod ligeså flot og smagte skønt, selvom det var varmt

Jeg har lavet den med mange forskellige smage, her i weekenden for første gang med kakao, mums den var god, ellers forskellige asti-temp-eller andet godt vædske

Så der kan du få mange muligheder, selve kagerne skal nok holde til det, det er frostingen, der er den værste i varmen

Det er også den jeg selv havde tænkt .. Har du nogensinde prøvet at lave den med hindbær?

Anmeld

24. juni 2013

Maja_4000

Mette. skriver:

SSlåSka

Du kan marengscreme til toppen.

det smager skønt til hindbær.

Skal det bages med så .. Eller?

Anmeld

24. juni 2013

Dot D

Maja_4000 skriver:

Det er også den jeg selv havde tænkt .. Har du nogensinde prøvet at lave den med hindbær?

Ja, med frysetørrede hindbær, for der er så meget væde i de friske bær - både jordbær og hindbær, så jeg har brugt frysetørrede flere gange, det bliver helt godt

Har faktisk lige for stykke tid siden lavet muffins med frysetørrede jordbær i frostingen, dem blev naboen glad for

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. juni 2013

Maja_4000

Dot D skriver:

Ja, med frysetørrede hindbær, for der er så meget væde i de friske bær - både jordbær og hindbær, så jeg har brugt frysetørrede flere gange, det bliver helt godt

Har faktisk lige for stykke tid siden lavet muffins med frysetørrede jordbær i frostingen, dem blev naboen glad for

Hvor fint tror desværre ikke jeg kan nå at få fat på de frysetørrede .. Den kagebutik vi havde her i byen er lukket :/

Anmeld

24. juni 2013

Dot D

Maja_4000 skriver:

Hvor fint tror desværre ikke jeg kan nå at få fat på de frysetørrede .. Den kagebutik vi havde her i byen er lukket :/

Så prøv at dræne de friske. Hak dem i den størrelse du har tænkt dig, hæld så det hele i et kaffefilter og lad det dræne et par timer.

Så kan du bruge væden til at lave din PSC med og så komme de "tørre" hakkede bær i som fyld deri...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.