Tror virkelig han keder sig i DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Min dreng har været den ældste i DP i over 1 år nu, og har en forestilling om at han slet ikke bliver stimuleret nok

De sidste par måneder er klokken blevet 22 inden han sover (og han sover elleres altid når han bliver puttet), men i weekenderne er der overhovedet ingen problemer, han bliver altid puttet 19.30

Jeg tror simpelthen han keder sig i DP,

Han er 2,6 år og mener at have hørt de kan komme i BH når de er 2,8 år

Er bare lidt "bange" for DP-mors reaktion, hvis jeg nævner det for hende, at jeg egentlig gerne vil have ham i BH noget før, for det har jo intet med hende at gøre, han er en dreng der altid har været langt fremme i skoene

Hvordan "spørger" jeg li om DP-mors holdning til det?

Også er der i øvrigt "børnemangel" hos dagplejerne, men har det noget at sige?

Jeg synes altid det er en god idé at få en samtale med dp moren, da hun jo er sammen med barnet i mange timer dagligt og er jeres forhold godt så burde det heller ikke være noget problem. Synes man er nødt til at tage så mange synspunkter med i vurderingen, selvom det i sidste ende er jer som forældre der bestemmer.

I skal kontakte kommunen eller den pædagog der er tilknyttet jeres dp og tale om muligheden for at få jeres dreng i børnehave før tid.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Han skal nok have lidt større udfordringer, og det vil han jo få i BH.

Håber at kommunen kan finde en hurtig plads til jer 

Tror jeg også, han er med nede og hente hans søskende i BH hver dag og jeg kan ikke rive ham med dernede fra igen, han vil bare gerne blive dernede og lege

Tror jeg vil ringe til pladsanvisningen imorgen og høre ad, 1000 tak for svar, så blev jeg det klogere, det nu altid rart

Anmeld

23. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Og i ringede bare til pladsanvisningen, eller tog fat i dagplejen eller hvordan?

altså vi har altid haft et super godt samarbejde med vores dp....

så også for at hun ligesom vidste hvordan og hvorledes vi tænkte, og fordi vi også synes det var rart nok at have hendes mening snakkede vi med hende

hun arrangerede så et møde med en dp-pædagog, der kommer en gang i månede i dp for at se om alt er vel, og som har en del at skulle have sagt.... hvor hun også godt kunne se problematikken i at han nu var så meget større end de andre... og derfra tog hun faktisk over og så var der plads til ham efter kort tid

Anmeld

23. juni 2013

Maja88

I min kommune ryger de i børnehave som 2.9

Anmeld

23. juni 2013

Nemesis

min nabos dreng gik i dp men endte også med at være totalt understimuleret så de ringede til pladsanvisningen og fortalte om problemet og sagde at det var virkelig grelt og fik en tidlig børnehaveplads kan var kun 2,7 år og han er bare så glad for det.

Sara er list yngre end ham og går på den anden stue. hun startede også tidligt fordi hun var klar og elsker bare sin bh.

Så jeg ville da klart høre lederen ad i bh og derefter ringe til pladsanvisningen og fortælle problemet og at du allerede har snakket med lederen om at der er plads (hvis der er det)

Anmeld

25. juni 2013

norenberg

Anonym skriver:

Min dreng har været den ældste i DP i over 1 år nu, og har en forestilling om at han slet ikke bliver stimuleret nok

De sidste par måneder er klokken blevet 22 inden han sover (og han sover elleres altid når han bliver puttet), men i weekenderne er der overhovedet ingen problemer, han bliver altid puttet 19.30

Jeg tror simpelthen han keder sig i DP,

Han er 2,6 år og mener at have hørt de kan komme i BH når de er 2,8 år

Er bare lidt "bange" for DP-mors reaktion, hvis jeg nævner det for hende, at jeg egentlig gerne vil have ham i BH noget før, for det har jo intet med hende at gøre, han er en dreng der altid har været langt fremme i skoene

Hvordan "spørger" jeg li om DP-mors holdning til det?

Også er der i øvrigt "børnemangel" hos dagplejerne, men har det noget at sige?

Nu skriver du 2,8 år mener du så 2 år og 8 mdr ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.