Vægtstigning halvvejs i graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

SKbaby

DianaRJS skriver:

er svært at sige hvad fostervandet vejer, endnu...

men ja man spiser jo nok lidt på en anden måde når man er gravid. men de fleste gange ser man faktisk "alt" man har tager på er væk et par uger efter fødslen

Ja det må jeg krydse fingre for også sker med mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

mommy1991

SKbaby skriver:

Okay det lyder vel også meget rimeligt, hvis du var normalvægtig før. Jeg er bare ikke så glad for, at vægten ændrer sig. Men det kan man vist nok ikke komme udenom

Jeg var helt normalvægtig før Har lige vedhæftet to billeder - et fra halvvejs og et fra i går, hvor jeg så var 34+6. 

Du skal jo tænke på at der både er ekstra blod, væske, moderkage, baby etc.. Derudover får man jo også nogle ekstra fedt-depoter, som baby så tager fra når man begynder at amme  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. juni 2013

Albertsen92

Er 21+3 og har taget 5 kg på. Var normalvægtig før
Tænker ikke så meget over det billede er fra 20+3
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. juni 2013

SKbaby

Albertsen92 skriver:

Er 21+3 og har taget 5 kg på. Var normalvægtig før
Tænker ikke så meget over det billede er fra 20+3

Næ burde nok heller ikke tænke så meget over det.

5 kg er også en flot vægtstigning når man er over halvvejs

Anmeld

23. juni 2013

Trekløver(:

SKbaby skriver:

Hej alle.

Før jeg blev gravid var jeg 170 cm og vejede 57-58 kg.
Jeg er idag 18+5 og har efterhånden taget 4 kg på. For at være helt ærlig, så synes jeg, at det er ENORMT meget taget i betragtning af, at ens mave stadig ikke er vokset særlig meget.
Jeg vil bare så gerne undgå at tage mere end aller højst nødvendigt på.

Hvor meget havde i taget på, da i cirka var halvvejs?

Jeg havde taget 4,5 kg på og nu hvor jeg er 34+4 har jeg taget 11 kg på. 

Anmeld

23. juni 2013

Clisolka

SKbaby skriver:

Hej alle.

Jeg er idag 18+5 og har efterhånden taget 4 kg på. For at være helt ærlig, så synes jeg, at det er ENORMT meget taget i betragtning af, at ens mave stadig ikke er vokset særlig meget.

Da jeg var halvvejs i denne graviditet havde jeg højst taget 1,5 kg på  Nu er jeg 28+0 og har max taget 5 kg på - jeg er under skrap kontrol pga. diabetes og er lidt overvægtig i forvejen, så jeg skal helst ikke tage mere på (de sidste 2 mrd. har jeg tabt 1 kg) 

I min sidste graviditet endte jeg med at tage 23 kg på, men rendte også rundt med en uopdaget sukkersyge og havde meget vand i kroppen, hvilket jeg ikke har endnu 

Anmeld

23. juni 2013

Stivdie

SKbaby skriver:

Hej alle.

Jeg er 19+5 og har taget 6 kg på indtil videre, og jeg har altså kun 162 cm at fordele det på, så jeg synes ikke at din vægtstigning lyder af voldsomt meget.
Mit BMI før graviditeten lå omkring 21. Synes heller ikke det er så rart at se tallet på vægten stige, men jeg måler mig hver uge og kan se, at jeg er blevet bredere over hoften, så de er begyndt at udvide sig, og så er jeg blevet omkring 8 cm større over brystet, så jeg ved jo godt hvor en del af vægten er forsvundet hen
Men så længe man spiser rundt og varieret og husker ikke at spise for to, så er der ikke noget galt i at tage på!

Anmeld

23. juni 2013

SKbaby

Stivdie skriver:

Jeg er 19+5 og har taget 6 kg på indtil videre, og jeg har altså kun 162 cm at fordele det på, så jeg synes ikke at din vægtstigning lyder af voldsomt meget.
Mit BMI før graviditeten lå omkring 21. Synes heller ikke det er så rart at se tallet på vægten stige, men jeg måler mig hver uge og kan se, at jeg er blevet bredere over hoften, så de er begyndt at udvide sig, og så er jeg blevet omkring 8 cm større over brystet, så jeg ved jo godt hvor en del af vægten er forsvundet hen
Men så længe man spiser rundt og varieret og husker ikke at spise for to, så er der ikke noget galt i at tage på!

Ja og det forsøger jeg, og så burde det vel ende i en fornuftig og sund vægtstigning .

Det lyder til at jeg har taget lige så meget på som gennemsnittet for normalvægtige gravide så .. Man må vel bare vænne sig til at vægten går op ad, men det ender jo også ud med en dejlig lille ny skabning

Anmeld

24. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Her havde jeg taget 3,6kg på i 20+0.

I uge 20 har man 0,5L fostervand,så der med vejer det 500g,og baby vejer 300-400g. 

Anmeld

24. juni 2013

Melanie Bjerre

SKbaby skriver:

Hej alle.

Jeg er 35+0 nu og har taget 15 kg på, men det hele sidder lige på maven, man kan godt se at jeg har taget lidt på på lårene men ellers er det kun baby maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.