Kort- eller langærmede bodies

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Karla

modesty skriver:

Jeg har personligt aldrig fattet ideen med to lag. Det er jo cirka lige så varmt indendørs om vinteren som om sommeren. Min dreng ville dø af hede med to lag. 

Nej, jeg tænker også, at det må være irriterende med to lag med knapper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Jenny12

Jeg synes der skal 2, nogen gange 3 lag til - vi bor på 3. sal og fik vores dreng i novembers.
Hvis vores søn som helt lille lå på gulvet, så var det nødvendigt med mange lag. Body "tøj" og striktrøje eller vest. 

Kortærmet body brugte vi meget under bluser eller heldragt, så hans bryst aldrig var koldt. Men tynde uld/silke bodyer brugte vi også under - og bruger nu, også mens det er sommer

Anmeld

23. juni 2013

Karla

Jenny12 skriver:

Jeg synes der skal 2, nogen gange 3 lag til - vi bor på 3. sal og fik vores dreng i novembers.
Hvis vores søn som helt lille lå på gulvet, så var det nødvendigt med mange lag. Body "tøj" og striktrøje eller vest. 

Kortærmet body brugte vi meget under bluser eller heldragt, så hans bryst aldrig var koldt. Men tynde uld/silke bodyer brugte vi også under - og bruger nu, også mens det er sommer

Okay, tak for svar. Det er nok ikke til at vurdere før hun er født. Så køber så jeg har lidt af hvert, så må jeg se, hvad jeg synes der er nødvendigt

Anmeld

26. juni 2013

Tona

Karla skriver:

Hej piger
Vi venter vores første barn til november, og er så småt ved at finde ud af, hvad vi skal have indkøbt.
Men jeg forstår mig altså ikke helt på det babytøj
Når nu det er et vinterbarn, bruger man så korte bodies inden under langærmede bodies, eller er det enten eller?
Fx under en heldragt og en natdragt, skal der så bruges en body? Eller fungerer bodies som en t-shirt/trøje, til et par bukser og med en evt. Cardigan ud over?

Med mine børn har det været sådan her:

-kortærmede body'er under natdragter og heldragter

-når det er varmt: kortærmede bodyer og bukser/strømpebukser om dagen eller hvis det er knap så varmt så langærmet body

-når det er koldt: kortærmet body og langærmet bluse ud over og bukser til.

Håber, at det gav mening

Anmeld

26. juni 2013

Aagaard

Karla skriver:

Hej piger
Vi venter vores første barn til november, og er så småt ved at finde ud af, hvad vi skal have indkøbt.
Men jeg forstår mig altså ikke helt på det babytøj
Når nu det er et vinterbarn, bruger man så korte bodies inden under langærmede bodies, eller er det enten eller?
Fx under en heldragt og en natdragt, skal der så bruges en body? Eller fungerer bodies som en t-shirt/trøje, til et par bukser og med en evt. Cardigan ud over?

Jeg vil sige at det kommer an på jeres hjem (koldt eller varmt) og om barnet er varmt eller ej.
Vores datter er ikke et spicielt varmt barn og vi har derfor brugt langærmede uldbodyer med kortærmede bodyer under - lidt som en T-shirt under en striktrøje.
Vi har også haft kombinationen af uld-bomulds kortærmede bodyer(man kan få nogen med uld yderst og bomuld inderst) inderst mod huden og en langærmet bomuldsbody yderst (bomuldsbodyer kan vaskes ved højere temp og med alm vaskepulver - virkelig en go ting når baby gylper!)

Desuden har vi altid været glade for strømpebukser - så sokkerne ikke konstant falder af og baby får kolde tær

Mvh Line med Milja fra september 2011

Anmeld

26. juni 2013

Karla

Mor til Amanda og Tobias skriver:

Med mine børn har det været sådan her:

-kortærmede body'er under natdragter og heldragter

-når det er varmt: kortærmede bodyer og bukser/strømpebukser om dagen eller hvis det er knap så varmt så langærmet body

-når det er koldt: kortærmet body og langærmet bluse ud over og bukser til.

Håber, at det gav mening

Tak for svar
Det giver fint mening. Der bliver købt så jeg har lidt af hvert, det er svært at sige på forhånd om hun er et koldt eller varmt barn

Anmeld

26. juni 2013

Karla

Aagaard skriver:

Jeg vil sige at det kommer an på jeres hjem (koldt eller varmt) og om barnet er varmt eller ej.
Vores datter er ikke et spicielt varmt barn og vi har derfor brugt langærmede uldbodyer med kortærmede bodyer under - lidt som en T-shirt under en striktrøje.
Vi har også haft kombinationen af uld-bomulds kortærmede bodyer(man kan få nogen med uld yderst og bomuld inderst) inderst mod huden og en langærmet bomuldsbody yderst (bomuldsbodyer kan vaskes ved højere temp og med alm vaskepulver - virkelig en go ting når baby gylper!)

Desuden har vi altid været glade for strømpebukser - så sokkerne ikke konstant falder af og baby får kolde tær

Mvh Line med Milja fra september 2011

Tusind tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.