Uha, det kender jeg kun alt for godt. Min datter har altid leget med de børn der er fra årgangen før hende, og de er startet i førskole, og er der derfor ikke så meget. Oven i det stoppede en af hendes bedste veninder fordi hun skulle i en anden skole og dermed anden førskole.
Det bedste du kan gøre er at anerkende hans følelser. Det kan sagtens være at han bliver meget vred og hidsig i tiden efter de er stoppet, men så sig til ham at du godt kan forstå at han er ked af det og at du sagtens kan forstå at man kan blive vred selvom man egentlig er ked af det, samt at du har prøvet det samme (beskriv evt ogshedvine følelser)
nu ved jeg godt at han ikke er så gammel endnu men tror det er vigtigt at han føler sig forstået. Og så kunne det være en god ide evt at lave legeaftaler med nogen han ikke plejer at lege med, det kan jo være at han får en ny bedste ven 
Og nu ved jeg ikke om det er muligt stadig at lave legeaftaler med den dreng der er flyttet til en anden kommune, det kommer jo an på afstanden. Men det har hjulpet meget på min datter at de stadig kan lege sammen selvom hun går i en anden børnehave
jeg håber at det går hurtigt over for din søn, for ja, ens moderhjerte bløder, når sådan noget sker!
Knus Charlotte
Anmeld