Hvor går grænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

Heidi.

Hej

Her den 1 maj startede Frederikke i sfo.. OG jeg ved godt at det er rigtig svært når ens lille pige pludselig bliver stor og skal starte i sfo, og skole osv.. Men der er bare nogle ting som jeg ikke syntes er ok, nede i den sfo..
Deres pædagogiske vinkel til tingene er at børne skal være så selvhjulpende som muligt.. Og det er også fint nok, for de skal jo lære at klare sig selv. Men jeg mener dog stadig at de er de voksende der har det overordnede ansvar når de f. eks er på tur osv.

I gårhar de så været på tur. Da jeg henter Frederikke konstatere jeg at hendes trøje, jakke og det skiftetøj hun har haft med ikke er kommet med hjem igen.. Jeg bliver sur, for det er irriterende. Jeg siger til en pædagog om ikke de tjekker inden de tager hjem om de har ALLE børnenes ting med hjem?? Ikke at de skal finde ud af hvilke ting der tilhører hvilket barn, men at de måske samlede det ind så vi forældre kunne finde det der så tilhørte vores barn.. Så siger pædagogen.. Du må spørge din datter om hvor hendes ting er, det er jo hendes!?!?!? JA hun er snart 6 år... Ja hun har slev ansvar for sine ting.. MEN det overordnede ansvar er sgu deres.. Og nu har de kun været afsted med 22 børn, så man skulle mene det var til at overskue...
Yder mere så ligger hele Frederikkes kasse og er tømt ud over hele gulvet ved hendes plads.. Der ligger hendes astmamedicin på gulvet, men inghalator og maske og det hele, de andre børn vader bare rundt og kunne sagtens komme til at træde på det....HVORFOR bliver det ikke smalet op?? Jeg ved godt det er Frederikke der har væltet det ud, men når nu der render 6 voksende rundt så kunne man jo lige tage den og lægge den op på hylden...
Jeg konstatere  der også mangler et håndklæde i hendes kurv, og det lagde jeg i kurven om morgenen... Og jeg mener de har været på tur hele dagen, hvor hun ikke har haft håndklædet med. Jeg leder efter det men uden held. Igen henvender jeg mig til samme pædagog, og får samme svar.. Det må du spørge din datter om hvor er...
Hvor er hjælpen henne?? Og ja det er stadig fint at børnene skal være selvhjulpende, men det er ikke fint med ALLE de nederlag der følger med??
Hvordan ville i reagere? Ville i være ligeglade med de ting der var forsvundet???
I dag er der af min datters ting forsvundet:
1 jakke, 1 trøje, 2 T-shirts-2 par bukser-2 par underbukser og et håndklæde...

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

Stumpen

Jeg kan følge både dem og dig.. De kan jo sikkert ikke lave andet end at rydde op efter ungerne, hvis alt skal ligge på sin plads.. Men samtidig vil jeg da også mene som du skriver at efterladenskaber kunne de godt samle sammen i en stor pærevælling og når de så kom hjem til inst. tage en snak med ungerne om det og få dem til at finde deres egen -det er da også en måde at blive ansvarlig på...

Har de set at hendes astmamedisin ligger på gulvet burde de samle det op -jeg tænker endda at de burde have det på personalestuen.. Børn er nysgerrige og kunne jo finde på at tage det..

Men jeg tror også at I skal have en bette snak med Frederikke om at passe på sine ting, for det er mange ting at miste på en dag..

Anmeld

9. juli 2009

Munder

Er meget enig med Anja. Kan absolut godt forstå din frustration....

Jeg tror også det er en kæmpe omvæltning at komme fra børnehavens trygge rammer over i SFO og pludselig skulle have en masse ansvar.

Så en snak med Frederikke ville nok være en god ide... Og evt få pædagogerne til at opbevare hendes medicin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.