Kan man blive gravid efter mens periode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man blive gravid lige efter mens perioden?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

25.499 visninger
5 svar
1 synes godt om
22. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Jeg har lige haft min mens og kom til at tænke på om man kan blive gravid hvis man har ubeskyttet sex efterfølgende..?

Fordi æggestokkene løsner sig jo inden graviditeten og blodet er vel det, der samler sig til en baby. Så hvis blodet er væk, så kan man vel ikke blive gravid?

Er meget i tvivl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

SjeBets

bloder er der for at føre det ubrugte æg væk.  Sæd kan ikke leve i 3 uger, det kan leve i op til 3 dage i kvindens underliv. 

jeg er ikke sikker på det er umuligt, men risikoen/chancen er minimal lige efter en mens. 

Anmeld

22. juni 2013

Missy89

Mam siger man som regel får ægløsning 14 dage inden forventet mens. Og efter mens kommer der jo altid ægløsning, men det kan jeg jo være forskelligt hvornår en æl lligger så jo i princippet kan du jo godt blive gravid efter mens. 

Sæd kan leve op til 5 dage 

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

SjeBets skriver:

bloder er der for at føre det ubrugte æg væk.  Sæd kan ikke leve i 3 uger, det kan leve i op til 3 dage i kvindens underliv. 

jeg er ikke sikker på det er umuligt, men risikoen/chancen er minimal lige efter en mens. 

sæd kan som du siger godt leve op til 3 dage..

og ja mens er fordi kroppen fjerne de gamle æg MEN den fjerner ikke de nye dvs, du kan faktisk også blive gravid selvom du har din mens... changen er ikke så stor da det er begrænset hvor mange æg der er friske og "bliver"

Anmeld

22. juni 2013

Pikku Myy

Hvis man kigger på kvinder som en gruppe, er det muligt at blive gravid, som du beskriver det, umiddelbart efter menstruation. (Det er endda muligt at blive gravid under menstruation.) Om det er muligt for den enkelte kvinder afhænger af hvornår i hendes cyklus ægløsningen finder sted.

Hvis man som kvinde bløder en uge og har ægløsning på 11. dagen, vil hun kunne blive gravid lige efter menstruation (jeg har en idé om at sædceller kan overleve en 3-4 dage). Hvis kvindens derimod bløder kort tid, har ægløsning sent i cyklussen eller/og har en lang cyklus, vil hun ikke kunne blive gravid umiddelbart efter endt menstruation.

Mht menstruation er det når den simhinde livmoderen har gjort klar til et befrugtet æg, afstødes sammen med det ubefrugtede æg. Menstruation handler ikke som sådan om dine æggestokke

Anmeld

22. juni 2013

Kløver

Jeg har stemt blankt

En cyklus starter 1 blødningsdag og den største chance for at blive gravid er under ægløsning som ligger ca 14 dage før den nye cyklus begynder men du kan risikere at blive gravid hele cyklus hvis du har ubeskyttet sex. Efter ægløsningen danner slimhinder sig, og sætter et befrugtet æg sig ikke fast er det slimhinden som udstødes med ægget og ikke æggestokkene, det er et æg som frigives ved ægløsning, sjældent 2.
Sæden kan overleve ca 3-5 dage under de rigtige forhold i livmoderen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.