Humanincubator skriver:
Hvad går prøven ud på? At fortælle hvordan man rense en cicatrice? Og hvad er pt. opereret for? Kan sige så meget at de første 24 timer foregår sårskifte sterilt. og i de fleste tilfælde fjerner man plastret når det stopper med at bløde (hvis det bløder). Hvis det er smerter fra cicaticen, så er det jo sandsynligvis en infektion. Er der rødme, hævelse, feber, siver det fra cicatricen? Ring til en læge og få udskrevet antibiotika og få taget stilling til, om det er nok. Man ved jo heller ikke hvor dybdeliggende infektionen er.
Det er min første moduleksamen (er på modul 2 nu), så er også lidt usikker på prøven
Det er en gennemgang af en case, som vi i forvejen kender. Pensum er alt fra modul 1 +2.
Der er ikke oplyst andet i casen end at patienten har smerter fra såret og er opereret for to dage siden.
Jeg tænker, at det nok er mere ud fra en mirkobiologisk vinkel, at vi skal tale om cicactricen? samt hvilke symptomer der kan være på infektion.
Jeg har selvfølgelig udeladt en masse oplysninger fra casen her, da jeg har styr på det andet
Men tak for alle jeres indlæg her

Det gav lige lidt nyt at gå i gang med.
Anmeld