Av av av kom med jeres bedste råd imod ømme vorter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
10 svar
13 synes godt om
22. juni 2013

Mama3

Hej piger jeg fødte i mandags lille Villum, og ammningen er gået fint det har selvfølgelig gjort ondt at starte op, men nu gør det Virkelig ondt, så kunne være dejligt at høre lidt om hvad der hjalp jer? Så kom med jeres aller bedste råd. I får lige et billede af det lille vidunder:-) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Maja88

Mama3 skriver:

Hej piger jeg fødte i mandags lille Villum, og ammningen er gået fint det har selvfølgelig gjort ondt at starte op, men nu gør det Virkelig ondt, så kunne være dejligt at høre lidt om hvad der hjalp jer? Så kom med jeres aller bedste råd. I får lige et billede af det lille vidunder:-) 

først et tillykke...

har han fået suget hul eller noget?? eller er du ved at få brystbetændelse..??

jeg lod dem lufttørre godt.. smurte så med danatekt brystvortecreme og lufttørrede igen... bruge uldindlæg.. og da hun havde suttet den halvt af brugte jeg brystpumpe...

og nå ja da det gjorde rigtig ondt klemte jeg mandens hånd og tudede.. det er helt ok

Anmeld

22. juni 2013

lycly

For mig var der ringen cremer det virkede. Jeg smurte bare lidt brystmælk på og lod det lufttørre. Det eneste der med sikkerhed heler dem er tid desværre

I mellemtiden kan du tage lidt af smerterne ved at bruge suttebrikker

Anmeld

22. juni 2013

lycly

Og selvfølgelig tillykke med ham!

Anmeld

22. juni 2013

Isabella_mor

jeg var i starten nødt til at bruge suttebrikker, det var det eneste der virkede for mig, fordi at det gjorde så ondt. og så smurgte jeg dem med danatekt brystvortecreme efter hver amning og lod være med at gå med for stramt tøj. med tiden trappede jeg ned med suttebrikken og i løbet af 14 dage/3 uger så var den væk og jeg ammede uden problemer i 3 mdr... så stoppede jeg så af andre årsager, men jeg kunne sagtens have fortsat da det ikke var brysterne der var problemet

Anmeld

22. juni 2013

Mama3

Hejsa alle tak for svar, jeg bruger lanolin creme og lufttørrig, var i går nødt til at bruge suttebrik, og så er smerterne knap så slemme, han har fået suttet lidt hul. Brystbetændelse er jeg ret sikker på jeg ikke har har ingen symptomer på det

Anmeld

22. juni 2013

FrkZier

Mama3 skriver:

lækker lille  bebs

Lanisoh creme, kan købes på apoteket (og måske matas) det fungere skide godt!

Anmeld

22. juni 2013

dorismusse

Hvis du har sår på, kan jeg varmt anbefale brandsårs
Plaster! Det virker bare

Anmeld

22. juni 2013

mamaninja

Mama3 skriver:

Tilykke med ham. Han ser dejlig ud! Og flot navn!

lansinoh creme fra apoteket var et vidundermiddel for mig! smurte konstant i starten derefter blot efter hver amning. og så bare tid. Det gør jo pisse ondt i starten indtil babbenutterne er blevet sutte-hærdet.

Min sundhedspleje sagde at man skulle passe på med at bruge brikker hvis man gerne ville amme uden senere, og at det bare kunne trække smerten ud, så jeg undgik brikker.

men kan helt klart anbefale creme, luft og tid, og så går amningen pludselig fra at være helvedes smerte, til himmelsk hygge.

Anmeld

22. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har begge gange brugt brystvorte creme fra apoteket. Og det seriøst redede min amning første gang! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.