Sofie får det kød, vi selv spiser. Jeg moser det groft med en gaffel og blander kartofler, broccoli el. andre grøntsager i. Som smagstilsætning og væske bruger jeg en sjat tomatjuice el. grøntsagsjuice. Det har vi altid i køleren, for jeg drikker det selv. Så får retten lige en smule olie og serveres med sødmælk til.
Mht. frugt og grønt, så har jeg en teori om, at der er en mening med årstidsbestemte varer. Når jeg laver aftensmad bruger jeg som regel det grønt, der er i sæson. Vi har en aldeles velassorteret pensionistbod oppe ad vejen. Han dyrker alt, hvad der kan dyrkes på friland i dk og sælger hele året friske sæsonvarer til uanstændigt lave priser.
Lige nu kører vi i kartofler, hvidkål, porrer, jordskokker, gulerødder + andre rodfrugter, og det får Sofie også i stadigt mindre mosede portioner. Der er jo ikke så meget frugt at vælge imellem lige nu. Æblerne har dog været ret gode i år, og jeg har sikret mig et par kasser til kælderen.
Vi har altid bananer i spisekammeret, men ellers er jeg ret skuffet over supermarkedernes udvalg af frugt og grønt. Netto er faktisk dem, der klarer sig billigst og har varer, der ikke begynder at svede, så snart man har kørt dankortet.
- Helle, der tror, der er en mening med årstidens frugt og grønt.
Anmeld