18% under gennemsnittet... ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.888 visninger
15 svar
5 synes godt om
21. juni 2013

banana3

Hej dejlige damer.. Da der kun er 2 kar i navlesnoren går vi til ekstrascanninger for at se om han tager på som han skal.
Vi var til scanning 29+6 hvor han vejede 1370g 13% under gennemsnittet! I dag 34+0 vejer han 1945g og er 18% under gennemsnittet! Det eneste der er er den vægt, ALT andet er helt perfekt. Nu vil de følge os resten af graviditeten. Jeg er SÅ bange for at han igen til næste scanning (om 3 uger) er mere under gennemsnittet.. Nogen der har været i samme situation ? Det er træls man bekymre sig så meget.. Hvor store var jeres ca 34+0? Jeg håber ikke vi ender ud i at han skal ud 14 dage før, og at jeg ender med at skulle sættes igang.. Men er det nødvendigt så er det selvfølgelig det vi gør.. Kan det vende og at han nu bare tager tager på i fuld fart??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

Rockertand

banana3 skriver:

Hej dejlige damer.. Da der kun er 2 kar i navlesnoren går vi til ekstrascanninger for at se om han tager på som han skal.
Vi var til scanning 29+6 hvor han vejede 1370g 13% under gennemsnittet! I dag 34+0 vejer han 1945g og er 18% under gennemsnittet! Det eneste der er er den vægt, ALT andet er helt perfekt. Nu vil de følge os resten af graviditeten. Jeg er SÅ bange for at han igen til næste scanning (om 3 uger) er mere under gennemsnittet.. Nogen der har været i samme situation ? Det er træls man bekymre sig så meget.. Hvor store var jeres ca 34+0? Jeg håber ikke vi ender ud i at han skal ud 14 dage før, og at jeg ender med at skulle sættes igang.. Men er det nødvendigt så er det selvfølgelig det vi gør.. Kan det vende og at han nu bare tager tager på i fuld fart??

Kram til dig, har født et barn med SUA, så kender alle bekymringerne, men endte dog med en knapt 4 kgs baby til termin.
Håber, at alt går vel.

Anmeld

21. juni 2013

banana3

Rockertand skriver:

Kram til dig, har født et barn med SUA, så kender alle bekymringerne, men endte dog med en knapt 4 kgs baby til termin.
Håber, at alt går vel.

Sikke en dejlig stor basse

Anmeld

21. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu kender jeg godt nokik lige noget til det med navlesnoren, men jeg syntes da han lyder til at være en fin lille størrelse!

I min første graviditet med thea fik vi at vide i uge 28, til 3D Scaning at hun lå lidt under gennemsnit, og at hun nok ca ville veje 2500g til termin.

Jeg fik så konstateret ssf i uge 32, og fik aks i uge 34+ og der vejde thea 1940 g.

For at han bare er en lille fin bandit! Vh stine

Anmeld

21. juni 2013

AnnaK89

Målingerne er heller ikke altid helt præcise og måske baby tager revanche lige pludselig
Har en veninde som hele tiden fik at vide, at deres baby var 25% under gennemsnit, men hun vejede altså knap 4 kg da hun kom ud

Jeg tror ikke umiddelbart at du skal være bekymret, men dejligt at de tager det seriøst

Anmeld

21. juni 2013

Kløver

Har ikke oplevet det samme, men min søn blev født 35+3 og var en bette en, han vejede 2020 gr og de mente bla han var så lille pga ssf, fik også ssf med lillesøster som blev født 37+6 og hun vejede 2440 gr

Måske du kan bruge det til noget

Håber det ser godt ud til næste scanning

Anmeld

21. juni 2013

banana3

Maja84 skriver:

Har ikke oplevet det samme, men min søn blev født 35+3 og var en bette en, han vejede 2020 gr og de mente bla han var så lille pga ssf, fik også ssf med lillesøster som blev født 37+6 og hun vejede 2440 gr

Måske du kan bruge det til noget

Håber det ser godt ud til næste scanning

Tusind tak for sin besked.. Hvordan klare din første fødte sig? Har du måske et billede jeg må se af ham som nyfødt??

Anmeld

21. juni 2013

Juliekp

banana3 skriver:

Jeg har oplevet det samme, desværre...

Min datter havde også kun 2 kar i navlesnoren og tog derfor ikke voldsomt meget på. 

30+ vejede hun 1541g, 33+ ca 1800g og 37+6 2294g, 28% under gennemsnittet. 

Jeg blev sat igang 38+3, ds hum ville have bedre af at komme ud. Hun vejede kun 2206g da hun kom ud, så hun havde tabt sig inde i maven..

Anmeld

21. juni 2013

banana3

Juliekp skriver:

Jeg har oplevet det samme, desværre...

Min datter havde også kun 2 kar i navlesnoren og tog derfor ikke voldsomt meget på. 

30+ vejede hun 1541g, 33+ ca 1800g og 37+6 2294g, 28% under gennemsnittet. 

Jeg blev sat igang 38+3, ds hum ville have bedre af at komme ud. Hun vejede kun 2206g da hun kom ud, så hun havde tabt sig inde i maven..

Tusind tak for svar.. Hvordan forgik det med at blive sat igang? Tog hun hurtig på uden for maven? Og hvordan klarede hun sig? håber det er okay jeg spørg.. Hvor lang var hun ved fødselen?

Anmeld

21. juni 2013

-Sigrid-

Jeg er helt sikker på at hvis der var noget at bekymre sig om ville de have sagt det, du bliver jo fulgt pga karene, ikke pga babys vægt 

Min egen datter vejede 29% mere end gennemsnittet, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.