sarte overfor hormoner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
11 svar
1 synes godt om
21. juni 2013

Wik

Jeg er ikke tilhænger af hverken mini eller p-piller, stave mv.

Jeg har lige født for 6 uger siden, og ved første barn fik jeg ikke mens. før efter et helt år, og det var turbulent for sexlivet, da jeg intet brugte, og ikke kunne holde mig til sikre perioder som jeg plejer, og gjorde efter jeg fik min mens. tilbage.

Mit alternativ er ligenu kondom eller minipiller, dem man må tage når man ammer.

Er der nogle der er sarte overfor hormoner der kan anbefale eller fraråde dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

salix

jeg jeg har det på samme måde og kan kun anbefale spiral

Anmeld

26. juni 2013

Hyacinth

Wik skriver:

Jeg har lige født for 6 uger siden, og ved første barn fik jeg ikke mens. før efter et helt år, og det var turbulent for sexlivet, da jeg intet brugte, og ikke kunne holde mig til sikre perioder som jeg plejer, og gjorde efter jeg fik min mens. tilbage.

Mit alternativ er ligenu kondom eller minipiller, dem man må tage når man ammer.

Vi er flere i min familie der er "hormon-sarte". Altså min krop er 100 år om at falde på plads, hvis jeg har haft brugt p-piller f.eks. og hopper af dem igen. Derudover reagerer jeg med at være meget let til tårer og hurtigt opfarende. Alt i alt = ikke god til hormoner/østrogener!

Dem jeg kender med samme problematik, har haft god succes med mini-piller uden de sædvanlige hormoner i og det vil jeg faktisk også selv hoppe på, idet kondom er kedeligt i længden når man har fast partner og spiral "tør" jeg ikke, da jeg kender en del der har haft problemer med brugen heraf.

Anmeld

26. juni 2013

Wik

salix skriver:

jeg jeg har det på samme måde og kan kun anbefale spiral

Altså kobber spiral ?

Anmeld

26. juni 2013

Wik

Hyacinth skriver:

Vi er flere i min familie der er "hormon-sarte". Altså min krop er 100 år om at falde på plads, hvis jeg har haft brugt p-piller f.eks. og hopper af dem igen. Derudover reagerer jeg med at være meget let til tårer og hurtigt opfarende. Alt i alt = ikke god til hormoner/østrogener!

Dem jeg kender med samme problematik, har haft god succes med mini-piller uden de sædvanlige hormoner i og det vil jeg faktisk også selv hoppe på, idet kondom er kedeligt i længden når man har fast partner og spiral "tør" jeg ikke, da jeg kender en del der har haft problemer med brugen heraf.

Har det på samme måde som du beskriver. Der er det minus at jeg er enormt glemsom med piller. Men tror det må komme an på en prøve, for kondom er lidt trist. 

Anmeld

26. juni 2013

salix

Wik skriver:

Altså kobber spiral ?

yep den har jeg været meget glad for og det er billigt

Anmeld

26. juni 2013

Rødhætte

Wik skriver:

Jeg har hormon spiral og har været meget glad for den! Men det er forskellig hvordan man som person reagere på den. Min søster har fået mange bumser og vandcyster, men mange af mine veninder har som jeg stor glæde af den 

Anmeld

27. juni 2013

Wik

salix skriver:

yep den har jeg været meget glad for og det er billigt

Okay vidste ikke det kostede noget. kan du huske hvad det koster ca. ? 

Anmeld

27. juni 2013

Kløver

Fraråder, har haft så mange bivirkninger og jeg reagerede meget kraftigt hvorimod jeg aldrig har reageret på p-piller

Ville nok nærmere anbefale kondom eller pessar, har selv overvejet pessar når vi forhåbentligt har fået nr 3

Anmeld

27. juni 2013

salix

Wik skriver:

Okay vidste ikke det kostede noget. kan du huske hvad det koster ca. ? 

mener jeg gav ca 300.- for en kobber spiral...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.