Spørgsmål om pladsanvisning:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

tine1985 skriver:

Det får vi heldigvis for vores datter 

Jeg mener det med prisen følger den kommune man har plads hos. Altså er udgiften højere eller mindre end hjemkommunen følger den pladskommunen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

tine1985 skriver:

Tak for dit svar  Jeg havde godt læst det du linker til. Havde bare håbet at der var en form for søskendefordel på tværs af kommunegrænser, men det ser ikke ud til det  Så der er nok ikke andet for end at flytte hende. Om det så skal være nu under rokade, når hun skal i børnehave eller når barn nr. 2 er vuggestueklar bliver så det næste store spørgsmål 

Nååå ok... Det fangede jeg ikke lige.

Anmeld

21. juni 2013

tine1985 skriver:

Hej derude.

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Normalt googler jeg mig til den slags, men i dette tilfælde bliver sætningen så lang, at der kommer alt for mange irelevante hits

Nå men sagen drejer sig om, at vi har en datter, som går i vuggestue i Federiksberg kommune, da det var der vi boede da hun skulle i institution. Vi er siden hen flyttet til Kbhs kommune, men har beholdt hendes plads på Frederiksberg, da hun er meget glad der.

Vi er nu så småt gået i gang med at forsøge med et barn mere, og når det engang når dertil, at vi har et barn nr. 2, vil vi selvfølgelig gerne have dem i institution samme sted (min datters er integreret med børnehave), men kan vi det, som det er nu. Altså at institutionen ligger i en anden kommune end den vi bor i?

Ved godt at jeg er meget hurtigt ude, men de lave en masse udskiftning i personalet henover sommeren, så hvis vi alligevel er tvunget til at flytte vores datter en dag, var det måske et godt tidspunkt nu

På forhånd tak!

Tine

Går hun i integreret? For i kan vel beholde hende der, og starte søskende op samme sted så?

Og ellers ville jeg nok rykke hende når hun skulle starte i børnehave?

Anmeld

21. juni 2013

tine1985

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Går hun i integreret? For i kan vel beholde hende der, og starte søskende op samme sted så?

Og ellers ville jeg nok rykke hende når hun skulle starte i børnehave?

Ja den er integreret, og vi ville aller helst bare have begge børn der, når den tid kommer. Men hvad jeg kan læse mig frem til, kan man kun skrive et barn op til institution i en anden kommune, hvis listen er åben ligemeget om man har et barn i institution der eller ej. Der står i hvertfald ikke noget om, at der skulle være særlige søskende fordele i noget af det jeg har læst  Men havde håbet på at jeg bare havde overset noget, og nogle andre herinde havde stået i samme situation og fået søskendefordel. Men umiddelbart virker det ikke sådan 

Men tak for rådet. Kan godt være at børnehavetid er den bedste 

Anmeld

21. juni 2013

tine1985 skriver:

Ja den er integreret, og vi ville aller helst bare have begge børn der, når den tid kommer. Men hvad jeg kan læse mig frem til, kan man kun skrive et barn op til institution i en anden kommune, hvis listen er åben ligemeget om man har et barn i institution der eller ej. Der står i hvertfald ikke noget om, at der skulle være særlige søskende fordele i noget af det jeg har læst  Men havde håbet på at jeg bare havde overset noget, og nogle andre herinde havde stået i samme situation og fået søskendefordel. Men umiddelbart virker det ikke sådan 

Men tak for rådet. Kan godt være at børnehavetid er den bedste 

Ok. Så meget er jeg ikke inde i det. Synes du skal prøve at ringe til pladsanvisningen. De må kunne sige noget om det. Det eneste jeg kan finde er noget omkring fælles adresse.

Tænkte bare børnehave, hvis hun er glad hvor hun er. Hvis nu hun bliver rykket, og det ikke er et godt sted, og så skal rykkes igen kort tid efter Men se hvordan det hele kan hænge sammen. Jeg håber i får det som i ønsker

Anmeld

21. juni 2013

tine1985

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ok. Så meget er jeg ikke inde i det. Synes du skal prøve at ringe til pladsanvisningen. De må kunne sige noget om det. Det eneste jeg kan finde er noget omkring fælles adresse.

Tænkte bare børnehave, hvis hun er glad hvor hun er. Hvis nu hun bliver rykket, og det ikke er et godt sted, og så skal rykkes igen kort tid efter Men se hvordan det hele kan hænge sammen. Jeg håber i får det som i ønsker

TAK 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.