gylp! hjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

AnneMaria

min søn gylpede også helt vildt! Nu bor jeg så i udlandet, så ved ikke hvad er muligt i Dk. Men her hvor jeg bor, fik jeg modermælkserstaning, som var tykkere end normalt. Og det hjalp!

Han gylpede 50 % mindre... og som tiden går, går det helt over.

Men ved ikke lige hvad man gør når han bliver ammet? Håber der er nogen andre der kan hjælpe dig, kan huske hvor frustrueret man bliver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

l.kjoeller

Akmese skriver:

Hej alle sammen

Beklager hvis jeg har placeret det her oplæg det forkerte sted.. 

Men min lille dreng på 3 uger gylper en hel del, og ca 1-2 gange dagligt står der en stråle ud af ham! (min sp siger det er fordi han overspiser og at det han gylper op er det som er til overs) han bliver ammet!  

er der andre som har små som gylper meget?? 

og er der noget man kan gøre? (udover bøvse, hvilket ikke engang virker altid) 

go fredag 

min datter fik enfamil special mme fordi hun ikke ville holde med at gylpe men hvis man ammer er det selvfølgelig ikke løsningen

Anmeld

25. juni 2013

1990h

Akmese skriver:

Hej alle sammen

Beklager hvis jeg har placeret det her oplæg det forkerte sted.. 

Men min lille dreng på 3 uger gylper en hel del, og ca 1-2 gange dagligt står der en stråle ud af ham! (min sp siger det er fordi han overspiser og at det han gylper op er det som er til overs) han bliver ammet!  

er der andre som har små som gylper meget?? 

og er der noget man kan gøre? (udover bøvse, hvilket ikke engang virker altid) 

go fredag 

Ida gjorde det samme især de første par uger der røg der nærmest en "flodbølge" ud af munden på hende kort tid efter et måltid.og det var ikke altid gylp men frisk mælk..var så bange for at hun ikke tog på men hun tog faktisk 200gram på hver uge på de første par uger selv om vi var så bange for at hun ikke tog på fordi det jo røg op. men hun spiste også konstant dengang da hun fandt tryghed og trøst i at blive ammet og hun ikke gad en almindelig sut + hun heller ikke kunne bøvse som lille og når luften så kom op som en gylp tog det oftes meget mad med..

da hun blev ældre blev det meget bedre og nu sker det sjælent og hun bøvser fint nu

Anmeld

26. juni 2013

Mink

Mor til Amanda og Tobias skriver:

Det din sp har sagt er noget vås. Man skal amme børn indtil de viser tegn til at være mætte og man skal amme dem igen når de atter viser tegn til at være sultne.

Når et barn gylper så voldsomt som du beskriver (her hæfter jeg mig især ved at du beskriver stråler stå ud) så er der efter alt sandsynlighed tale om reflux. Det er en tilstand hvor lukkemuskulaturen i halsen er lidt for slap og barnet derfor kommer til at gylpe en del. Sådanne bør kan ofte også virke mere sultne end andre børn nettop fordi de mister noget af maden igen hele tiden.

Jeg har en datter, som havde reflux og fik samme sang af sp som den du har fået. Min søn har også reflux pt. Den gode nyhed er at det er ufarligt og at de vokser fra det af sig selv. Man gør ikke noget ved det med mindre de begynder at være meget kede af det, tage vægt og på anden måde ikke trives. Men for langt de fleste med reflux er det "bare" et enormt irriterende problem for forældrene, der skal skifte tøj hele tiden osv når alt er sat til i gylp. Hvis man giver flaske kan man give særlig mme som er tykkere og som lettere bliver nede, men når man ammer kan man faktisk ikke rigtig gøre noget ved det. Og man anbefaler at man fortætter amning selv om barnet har reflux.

Tak for din forklaring ! har talt med min SP og vi er sikre på han har reflux ... jeg synes det værste er han tit vrider sig og ikke vil ligge på ryggen og sove selv ... han skal gerne ligge en lille times tid på min mave før jeg kan putte ham ned igen

Anmeld

26. juni 2013

Mink

1990h skriver:

Ida gjorde det samme især de første par uger der røg der nærmest en "flodbølge" ud af munden på hende kort tid efter et måltid.og det var ikke altid gylp men frisk mælk..var så bange for at hun ikke tog på men hun tog faktisk 200gram på hver uge på de første par uger selv om vi var så bange for at hun ikke tog på fordi det jo røg op. men hun spiste også konstant dengang da hun fandt tryghed og trøst i at blive ammet og hun ikke gad en almindelig sut + hun heller ikke kunne bøvse som lille og når luften så kom op som en gylp tog det oftes meget mad med..

da hun blev ældre blev det meget bedre og nu sker det sjælent og hun bøvser fint nu

Årh ha altså lille stakkel  altid noget at det bliver bedre ! synes det er synd, det må ikke være rart for de små ! jeg lader også isak sutte når han brug for det, og han gider heller ikk sutten særlig ofte ! men er sikker på han har reflux.. skal til 5 ugers undersøgelse i næste uge og der vil jeg bringe det op igen !

Anmeld

26. juni 2013

1990h

Akmese skriver:

Årh ha altså lille stakkel  altid noget at det bliver bedre ! synes det er synd, det må ikke være rart for de små ! jeg lader også isak sutte når han brug for det, og han gider heller ikk sutten særlig ofte ! men er sikker på han har reflux.. skal til 5 ugers undersøgelse i næste uge og der vil jeg bringe det op igen !

Ja det rigtigt syndt for dem
Ja det frygtede vi også at Ida havde. Men heldigvis blev det bedre. I dag er hun også bedre til sutten så nu spiser hun hver tredje time i dag timer og mere om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.