Flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. januar 2008

Vibbe

Hej Tøser

Er der nogen af jer der har flere børn end guldklumpen :P fra august 2006?

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening/erfaringer om hvor tæt på hinanden søskene skal være.

Vi har nemlig snakket om at vi gerne vil have ca. 2 1/2 imellem. Men som tiden går, så synes jeg at jeg er ved at få lidt kolde fødder:$, for så er det jo snart at vi skal begynde på projekt baby igen! Og jeg er slet ikke færdig med at nyde Maja(L) - men det bliver man jo nok aldring ;)

Mvh Vibbe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2008

Hudi

Hejsa!
Jeg har Uma fra august 2006 og skal have nr 2 til april. Der har været en masse spørgsmål og tanker, da der jo kun kommer til at være 18 mdr mellem de to, men jeg er sikker på at det nok skal gå :D Der er nogle søde tøser her inde der har fået mine nerver lidt i ro igen.
Jeg er sikker på at du stadig kan nyde Maja selv om I får en mere. Det bliver måske bare på en anden måde.
Jeg tror der er fordele og ulember både ved at der er få år mellem søskende, men også når der er flere år mellem dem. Jeg tror det er op til det enkelte par hvad der er rigtigt for dem:)
Hilsen Heidi med 89 dage til termin og lille Uma 210806

Anmeld

8. januar 2008

Løvepigen

jeg går også og tænker rigtig meget over det med nummer to. og jeg har det på samme måde som dig Heidi, jeg er ikke færdig med at nyde Vitus og syntes også at graviditeten stadig er tæt på (havde bækkenløsning) en anden ting er at vi har begge fuldtidsjobs plus et firma ved siden af, og jeg sagde faktisk i går til min kæreste at jeg syntes vi skal have afviklet firmaet inden vi skal have bebs nr. 2 for jeg kan ikke overskue det ellers. der ud over har jeg et andet dilemma, jeg er i gang med at blive vaccineret for mine allergier, jeg er hyperallergiker og det tager op til 3 år endnu, og det er ikke sikkert at jeg kan fortsætte når jeg er gravid og stopper man behandlingen kan man risikere at alt det man har været igennem falder helt til jorden.

Men aldersmæssigt så havde jeg en ide om at jeg skulle have den næste lidt før Vitus bliver tre. men så skal vi jo igang i sensommeren og det tror jeg ikke vi når med firmaet og det. Men lad os nu se.

Knus Julie

Anmeld

8. januar 2008

Slettet

Kære Julie.

Nej man bliver aldrig færdig med at nyde sine børn, ligemeget hvor mange man får (L)
Jeg har Eva fra okt. 03 og Janus fra aug. 06 og det betyder jo at der er 2år og 9måneder mellem mine unger, jeg synes det er en fin aldersforskel, men man skal dog være klar over at det er to små børn man har på én gang og jeg kunne forestille mig at det rent praktisk er lidt hårdere end hvis aldersforskellen var større. Det var ikke meget jeg havde at bidrage med, men her fik du lige lidt tanker fra mig af :)

Kh Annie..

Anmeld

8. januar 2008

Slettet

Ups! Det var svar til Vibbe :$

Anmeld

8. januar 2008

nilles

Pyh så er det ikke kun mig :) Vi er også ved at snakke om projekt baby igen...men synes stadig Victor er så lille og jeg er bange for at jeg ikke vil have nok tid til ham når han en gang får en lillebror/søster.
Puha, jeg ligger søvnløs over det for tiden...men jeg er nok også lidt slem til at "over-tænke" det hele....
I sidste ende er jeg sikker på at han ville have rigtig meget glæde af søskende, så jeg tror efterhånden at jeg/vi er kommet til den konklusion at vi selvfølgelig skal have en til...det betyder at projekt baby 2 bliver igangsat omkring oktober hvis alt går vel (puh det er lidt skræmmende :S)

Så jeg kobler mig lige på det her indlæg og suger til mig af gode råd :D

Kh. Pernille

Anmeld

9. januar 2008

Vibbe

Tak for jeres fine svar.
Det er dejligt at høre at der også er andre der tænker over projekt baby nr. 2.
Annie, du nævner at det muligvis er lidt hårdere at have to små børn på samme tid. Tror du måske ikke det er fint nok at have to små på engang, for så har man ikke helt glemt hvordan det er at have en lille en i huset (man glemmer jo ret hurtigt - har jeg ihvertfald erfaret ;) ) Og sikke en masse de kan få ud af hinanden senere :)
Men ok, hvis der er længere tid imellem dem - 3-4 år, så kan den ældste jo selvfølgelig flere ting selv. Men så har missundelsen vel også nemmere ved at komme?
Pyha, sikke en masse tanker sådan nogle små vidundere sætter igang i én!

Lige lidt mere fra mig :$

Vibbe

Anmeld

9. januar 2008

Lisa

Hejsa!

Vi har 3 skønne tøser. Freja fra april 99, Celina fra september 02 og Emma fra august 06. Så vi har valgt at ha 3½ og 4 år og 7 år mellem vores.
Jeg synes det er dejligt med alderforskel mellem dem - og det er helt bevidst valgt. :D

Knus Lisa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.