Antihistaminer under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.396 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. juni 2013

UnderStjernerne

Kære damer,

Nu har jeg i de sidste 14 dage skulle mosle med min høfeber, som i år er værre end nogensinde før! Jeg nyser 30-40 gange i døgnet, næsen løber konstant, og øjet klør ad h... til!

Nu har jeg så ringet til lægen og hørt om det var muligt at få antihistaminer, og min læge anbefaler så næsespray da det har "mindst indflydelse på fosteret"..

Af hvad for noget?? MINDST indflydelse?? Det skal jo helst slet ikke have en indflydelse! Jeg undersøger det så på nettet, og kan så se at Jordemoderforeningen anbefaler ceterizin (som er det, jeg plejer at tage når jeg har høfeber) til gravide, da man har flest informationer omkring dette stof.

Hvorfor pokker vil min læge så give mig næsespray?? 

Er der andre, der har døjet med høfeber under graviditet? Og hvad tog I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Happiness

UnderStjernerne skriver:

Kære damer,

Nu har jeg i de sidste 14 dage skulle mosle med min høfeber, som i år er værre end nogensinde før! Jeg nyser 30-40 gange i døgnet, næsen løber konstant, og øjet klør ad h... til!

Nu har jeg så ringet til lægen og hørt om det var muligt at få antihistaminer, og min læge anbefaler så næsespray da det har "mindst indflydelse på fosteret"..

Af hvad for noget?? MINDST indflydelse?? Det skal jo helst slet ikke have en indflydelse! Jeg undersøger det så på nettet, og kan så se at Jordemoderforeningen anbefaler ceterizin (som er det, jeg plejer at tage når jeg har høfeber) til gravide, da man har flest informationer omkring dette stof.

Prøv at høre din jodermoder ad Jeg fik et no-go, eller hun sagde at det kun var hvis det var absolut nødvendigt. Tror jeg tog en enkelt eller 2. Men kan ikke huske hvilke jeg fik. Men tog dem kun hvis jeg virkelig ikke kunne hænge sammen.

Har ondt af dig, det er virkeligt ulideligt at rende med høfeber, og så ikke at kunne tage noget for det Puha, kan tydeligt huske det!

Anmeld

20. juni 2013

gokkelok

Din læge har sikkert ikke undersøgt det. Men grunden til, at han nævner næsespray er, at den virker mest lokalt. Det virker jo så kun hvis det er næsen der er problemet og måske virker det lidt ved øjnene. Så det er klart at foretrækket, hvis det virker nok. 

Cetirizin er det der anbefales til gravide, hvis man virkelig ikke kan holde sin høfeber ud. De virker så både ved øjne, næse og svælg. 

Anmeld

20. juni 2013

UnderStjernerne

Happiness skriver:

Prøv at høre din jodermoder ad Jeg fik et no-go, eller hun sagde at det kun var hvis det var absolut nødvendigt. Tror jeg tog en enkelt eller 2. Men kan ikke huske hvilke jeg fik. Men tog dem kun hvis jeg virkelig ikke kunne hænge sammen.

Har ondt af dig, det er virkeligt ulideligt at rende med høfeber, og så ikke at kunne tage noget for det Puha, kan tydeligt huske det!

Ja, ulideligt? Det er simpelthen noget af det værste jeg ved 
Min læge anbefalede også, at jeg kun tog to pust næsespray om morgenen, og kun i nødstilfælde tog to pust yderligere om aftenen, men jeg tror jeg vil prøve at høre min jordemoders mening om det.

Vil jo helst ikke have at der sker noget med den lille 

Anmeld

20. juni 2013

UnderStjernerne

gokkelok skriver:

Din læge har sikkert ikke undersøgt det. Men grunden til, at han nævner næsespray er, at den virker mest lokalt. Det virker jo så kun hvis det er næsen der er problemet og måske virker det lidt ved øjnene. Så det er klart at foretrækket, hvis det virker nok. 

Cetirizin er det der anbefales til gravide, hvis man virkelig ikke kan holde sin høfeber ud. De virker så både ved øjne, næse og svælg. 

Jeg tænkte også, at det kunne være fordi næsespray er lokaltvirkende, hvor ceterizin jo optages i blodet og måske derved er mere "skadeligt".. Men jeg tror, jeg vil ringe til min jordemoder og få hendes mening! 

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

UnderStjernerne skriver:

Kære damer,

Saltvand til næsen OG IKKE ANDET.
Telfast 120 mg er i følge min læge det "bedste" at tage under graviditeten, og næsten også det eneste. Dog hvis du har lavt blodtryk skal du prøve at holde igen, trods at det ikke sløver.

Jeg er selv total multi allergiker og jeg må ikke købe noget af det på apoteket, jeg SKAL forbi min læge for at få allergi piller.
Til gengæld kan du på medicin.dk se hvilken man ikke må og hvad man må tage under graviditeten.

De fleste info på pillerne siger: Må ikke tages under graviditeten. Men det skal de skrive da det aldrig er testet, og derfor ikke kender birvirkningerne.

Men hvis du kan holde dig fra allergi piller, så gør det! ellers ring til din læge og spørg efter Telfast

Anmeld

20. juni 2013

Hullabullabulla

UnderStjernerne skriver:

Kære damer,

Jeg var til lægen da jeg troede jeg havde fået leverkløe, lægen sagde at jeg måtte tage alnok ved behov , så det tog jeg i 10 dage når kløen var værst. Men som de andre siger så hold dig fra det hvis du kan - men hvis det er helt uudholdeligt ville jeg tage en pille/næsespray.

Anmeld

20. juni 2013

gokkelok

UnderStjernerne skriver:

Jeg tænkte også, at det kunne være fordi næsespray er lokaltvirkende, hvor ceterizin jo optages i blodet og måske derved er mere "skadeligt".. Men jeg tror, jeg vil ringe til min jordemoder og få hendes mening! 

Bare tag på apoteket. De er uddannet i det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.