40+2 og lige 2 spørsmål :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

annec

Sky skriver:

Jeg er også 40+2 i dag...hvor er det skønt ikke at være den eneste!

Hvordan har du fået skønnet vægten så sent? Mit sidste skøn blev lavet i 39+1 og da sagde de 3600... Bør jeg være bekymret for at han også er for stor? 

Har du nogen symptomer på snarlig fødsel? Jeg har dem alle!! ...men det har jeg haft i en uge og der sker bare ikke en hujende fis 

Fordi jeg havde en ekstra tid hos JM..
Nej tror jeg bestemt ikke du skal være :-)

Hvilke symptomer er det? Nej har slet ikke nogen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

annec

Bertris skriver:

Baby skal være +5000g før det er "farligt" at føde. 
Jeg blev sat i gang 41+1 men skulle have været sat i gang 41+0 da jeg "brokkede" mig over meget smerte i ryggen (kunne ikke gå 300 m uden at ligge på sofaen en hel dag efterfølgende) 
Så måske kan du få fremskyndet igangsættelsen hvis du lider af meget store smerter (som det lyder til) 

Jeg blev som sagt sat i gang 41+1 og fødte 25 timer efter  
én stikpille også kørte det bare. 

Lyder godt :-)

Nej desværre, de vil slet ikke sætte nogen igang tidligere nu på Horsens, med mindre det gælder liv eller død hos mor eller baby

Anmeld

20. juni 2013

Rosengreen

annec skriver:

Ja så nåede jeg også 2 dage over termin! :-)
Vægten siger +11,6 kg og baby er skønnet til 4000g for 2 dage siden.. Så nu er han altså stor nok til at komme ud til os!

Har bækkenløsning og har det elendigt for tiden, så krydser alt hvad jeg har for at han vil melde sin ankomst snart! Ellers bliver jeg først sat igang 41+6

Har lige et par spørgsmål.
- jer der gik over termin, hvornår fødte i? Og bliv i sat igang?
- Er det ikke noget med at man ikke må føde et barn over 4500g?

Min første søn var 4268g, og blev kun skønnet til max 3700g.. Er bange for at han vil være for stor til at kunne føde? Vil være sindsyg ked af at få kejsersnit..

Jeg nåede at gå til 41+5, blive sat igang, for til sidst at få kejsersnit pga. størrelsen 

Min pige vejede 4420, hun blev taget med kejsersnit fordi jeg var bristet meget ved min første fødsel hvor jeg fødte min ældste datter på 3870 g.

Så om de tager ved kejsersnit pga størrelse afhænger af din første fødselshistorie. Jeg har hørt om kvinder der har født børn på over 5 kg uden at briste det mindste.

I starten var jeg også ked at skulle have kejsersnit, men helt ærligt så var det altså ikke så slemt, og jeg var meget hurtigere ovenpå end efter første fødsel.

Anmeld

20. juni 2013

annec

Rosengreen skriver:

Jeg nåede at gå til 41+5, blive sat igang, for til sidst at få kejsersnit pga. størrelsen 

Min pige vejede 4420, hun blev taget med kejsersnit fordi jeg var bristet meget ved min første fødsel hvor jeg fødte min ældste datter på 3870 g.

Så om de tager ved kejsersnit pga størrelse afhænger af din første fødselshistorie. Jeg har hørt om kvinder der har født børn på over 5 kg uden at briste det mindste.

I starten var jeg også ked at skulle have kejsersnit, men helt ærligt så var det altså ikke så slemt, og jeg var meget hurtigere ovenpå end efter første fødsel.

Tak for svar :-)

Anmeld

20. juni 2013

Sky

annec skriver:

Fordi jeg havde en ekstra tid hos JM..
Nej tror jeg bestemt ikke du skal være :-)

Hvilke symptomer er det? Nej har slet ikke nogen

Ok 

Jamen kraftige (og regelmæssige) plukkeveer, trykken ned i bækkenet, mælk osv... Men det har været sådan i en uge nu så jeg er holdt op med at tro på det 

Slimproppen er ikke gået- eller også har igen ikke opdaget det, men det gjorde jeg heller ikke første gang...

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

annec skriver:

Ja så nåede jeg også 2 dage over termin! :-)
Vægten siger +11,6 kg og baby er skønnet til 4000g for 2 dage siden.. Så nu er han altså stor nok til at komme ud til os!

Har bækkenløsning og har det elendigt for tiden, så krydser alt hvad jeg har for at han vil melde sin ankomst snart! Ellers bliver jeg først sat igang 41+6

Har lige et par spørgsmål.
- jer der gik over termin, hvornår fødte i? Og bliv i sat igang?
- Er det ikke noget med at man ikke må føde et barn over 4500g?

Min første søn var 4268g, og blev kun skønnet til max 3700g.. Er bange for at han vil være for stor til at kunne føde? Vil være sindsyg ked af at få kejsersnit..

Jeg blev sat i gang efter 14 dage over tid ca.
Vores datter blev skønnet til ca. 5000g men vejede 3750g - plejer at være lavere end skønnet.

Min veninde fødte en på 5000g så nej det tror jeg ikke, jeg tror man prøver at lade dig føde normalt, og hvis du så ikke kan på grund af barnets vægt, vil du jo så før kejsersnit sikkert

Anmeld

20. juni 2013

annec

Sky skriver:

Ok 

Jamen kraftige (og regelmæssige) plukkeveer, trykken ned i bækkenet, mælk osv... Men det har været sådan i en uge nu så jeg er holdt op med at tro på det 

Slimproppen er ikke gået- eller også har igen ikke opdaget det, men det gjorde jeg heller ikke første gang...

Nå okay! Vi må håbe vores babyer snart kommer!
Har virkelig ikke noget tålmodighed mere.
Hvor langt var du henne da du fødte den første?

Anmeld

20. juni 2013

Sky

annec skriver:

Nå okay! Vi må håbe vores babyer snart kommer!
Har virkelig ikke noget tålmodighed mere.
Hvor langt var du henne da du fødte den første?

Samme her- absolut ingen tålmodighed tilbage og nu begynder vi så at måtte lave weekendens planer om for at være tæt på vores hjem hvis der skulle ske noget...vi havde jo regnet med at han for længst var ankommet nu!

Vores datter ankom i 39+4 så jeg havde bare slet ikke regnet med at jeg ville gå over selvom jeg selvfølgelig godt ved at det risikerer alle...men bare oftest naboen ikke? 

Alt muligt vestøv til dig- jeg håber at vores babyer snart vil ud til os 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.