Hun bed mig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juli 2009

Ida.

Er fuldstændig chokeret. Annika har været hjemme med feber idag - Pelle har brugt en barns første sygedag, selvom det nok er lidt fyfy, men natten var bare elendig, og kunne ikke overskue at skulle have dem begge hjemme hele dagen. Annika er ikke en dyt mærket af feberen, der nok skyldes en MEGET forsinket 15-mdrs-vaccine, så hun har bare haft krudt i r**** hele dagen. Hendes humør har været strålende og vi har hygget os alle fire - til trods for, at Lina kun har sovet 30 min af gangen....

Men her til aften skal jeg love for, at hun var på krigsstien - kastede med maden, tog hagesmækken fyldt med mad op i håret, åd sine farveblyanter, kravlede op på en stol og fik fat i kameraet, smed en tomat i skraldespanden, som hun ville fiske op igen, rullede toiletrullen ud - og jeg kunne blive ved...altsammen på under 1 time. Hun var ikke sur eller vred, bare fuld af spilopper og påfund - og det er bestemt ikke fordi hun har manglet opmærksomhed idag, der har hele tiden været en til at lege og hygge med hende...

Da hun så skulle have børstet tænder (hvilket hun hader), tog jeg hende på skødet og satte hende så hun vendte ansigtet mod mig...i et forsøg på at undgå tandbørsten puttede hun sig ind til mig - hvilket jeg synes var vældig kreativt fundet på - og også lidt hyggeligt...lige ind til hun satte tandsættet i mit bryst!!!!!!!!!!!!!  Er du færdig det gjorde ONDT - og jeg blev VRED rigtig vred, og talte med store bogstaver. Hun blev forskrækket over min reaktion, og jeg forklarede og forklarede (denne gang mere roligt end min første reaktion), at det gør man ikke, at det gjorde AV på mor og viste hende mærket, hendes tænder efterlod (for ja, der er et mærke - og det skal nok blive blåt!!) og sagde til hende, at man skulle sige undskyld og puste. Hun pustede på mærket og aede mig derefter - jeg tror den fes ind!! Men nøj jeg er stadig vildt chokeret!! Tænk at hun kunne finde på det...

Håber hun forstod alvoren...

/Ida nu med blåt mærke på brystet, som stadig gør ondt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2009

Vingummien

Av, tror alle vil ha reageret lidt voldsomt i starten, gør sku ondt sådan noget.
Måske det er en opmærksomheds ting hun lige sku afprøve men ik gik helt efter planen.

Håber ik du får et for stort blå mærke. Vis hende det imorgen hvis det stadig kan ses så hun kan se at det gør ondt osv

Anmeld

8. juli 2009

Ida.

suanne85 skriver:

Av, tror alle vil ha reageret lidt voldsomt i starten, gør sku ondt sådan noget.
Måske det er en opmærksomheds ting hun lige sku afprøve men ik gik helt efter planen.

Håber ik du får et for stort blå mærke. Vis hende det imorgen hvis det stadig kan ses så hun kan se at det gør ondt osv

ja jeg blev sg* forskrækket!!! Men tror ikke jeg vil snakke mere med hende om det, hvis ikke hun gør det igen...

Anmeld

8. juli 2009

Vingummien

idamaria83 skriver:

ja jeg blev sg* forskrækket!!! Men tror ikke jeg vil snakke mere med hende om det, hvis ikke hun gør det igen...

Nej, det kan også være det virker bedst.

Men man bliver lidt overrasket når man lige flyver op på den måde, har gjort det over for Franks datter, men tror den fiser ind når det er selvom de får et chok af det.

Anmeld

8. juli 2009

TbCp

Av for pokker!!!
Jeg har oplevet et par gange at Liva har bidt. Det har ikke virket som om det var med nogen ond mening, snarere som om hun lige skulle se havd der skete ved det. Hun har dog aldrig bidt så hårdt at det har efterladt et mærke.
Jeg har også talt med store bogstaver og forklaret at det gør man bare ikke.

Jeg ville heller ikke snakke mere om det, andet end hvis det sker igen.

Vågnede forøvrigt en morgen med et stort tandaftryk i min hånd. Liva havde sover inde hos os og har åbenbart bidt mig mens vi sov

Anmeld

8. juli 2009

Klumpe-dumpe

Da jeg var en lille pige havde jeg det også med at bide... Hvis de andre børn i vuggestuen eller min bror havde noget jeg ville lege med og de ikke ville give mig det, så listede jeg om bag dem og bed mig fast i deres ryg... Jeg blev som en hund, for jeg kunne slet ikke slippe igen, før jeg fik en i rø***. Jeg stoppede først denne mærkelig adfærd, da en af pædagogerne bed mig igen. (Hmm det er hvis ikke ret pædagoisk)

Men jeg tror at alle børn har en periode hvor de bider. Og jeg tror det er helt rigtigt at du bare stille og rolig har forklaret hende at det må man ikke, at det gør ondt. Og gør hun det igen, så er det bare med at forklare hende engang til.

Trine

Anmeld

8. juli 2009

JustAnotherName

AV !!

Bianca har bidt en enkelt gang, men det virkede ikke som om det var særlig bevidst egentlig. Hun var mere sådan kåd og fjollet, og så kappede det lige over for hende et øjeblik.

Pt. har vi mere bøvl med, at hun sparker når hun ligger på puslebordet. Det gør altså også bare ondt at få sådan et los i halsen eller brystet ...eller hvor det nu lige rammer.
Og så har hun nogle gange på det seneste slået lidt ud efter os. Hun slår ikke hårdt, men det er jo i og for sig underordnet. Hun skal jo bare slet ikke slå overhovedet!

Når vi har sagt "NEJ Bianca, man må ikke slå", så har hun set meget overrumplet og tænksom ud. Og har hun givet kram eller mys bagefter, eller aet og pustet på det igen.

Men lige mht. at vise hende mærket igen imorgen osv, så er jeg enig med dig i at lade diskussionen ligge nu.
Hun er jo ikke så gammel endnu, og skal ikke holdes oppe på det mere end nødvendigt. Det forstår de jo slet ikke endnu.
Men jeg synes det er HELT OK at reagere lige mens situationen er der ....også selvom din umiddelbare reaktion måske var lidt voldsom.
Det er muligt at hun blev forskrækket over det, men det var sgu da til at forstå!
Jeg havde gjort lige sådan.

Hvem ved om det var det første og sidste bidemærke eller kun det første.
Men lad os da håbe at hun forstod budskabet og ikke sådan lige gentager det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.