Første gangs gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
7 svar
4 synes godt om
18. juni 2013

Anonym trådstarter

God eftermiddag til jer alle, på denne skønne sommerdag

- Idag har jeg været ved egen læge, og hun bekræftede at med 5 positive graviditets teste taget herhjemme, så er der ingen tvivl, jeg er gravid.
Hun beregnede, at jeg idag er 5+1 - er det nogle der ved hvorfor man også beregner dage og ikke kun uger?
Det virker mere troværdigt nu hvor vi har fået lægens ord for det. Vi skal til konsultation igen d. 18/7, hvor vi skal udfylde vandrejournal og des ligende- spændende! Jeg havde bare lige lyst til at dele vores glæde, da vi venter med at fortælle det til nf. Også derfor at jeg er anonym. God dag og aften til jer alle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Op. Er der ingen der har et svar på mit spørgsmål?

Anmeld

19. juni 2013

Kløver

Tillykke, dagene er jo med til at indikere hvor langt man er, i daglig tale bruger de fleste nok at sige man er feks 25 uger henne. Det giver også nemt forvirring hvis man siger 25 uger, for er det så fulde 25 uger eller 25 uge (24+) så tror det er årsagen man tæller dagene med, for at få en mere præcis gestitations (staves?) alder på barnet

Anmeld

19. juni 2013

Albertsen92

Anonym skriver:

- Idag har jeg været ved egen læge, og hun bekræftede at med 5 positive graviditets teste taget herhjemme, så er der ingen tvivl, jeg er gravid.
Hun beregnede, at jeg idag er 5+1 - er det nogle der ved hvorfor man også beregner dage og ikke kun uger?
Det virker mere troværdigt nu hvor vi har fået lægens ord for det. Vi skal til konsultation igen d. 18/7, hvor vi skal udfylde vandrejournal og des ligende- spændende! Jeg havde bare lige lyst til at dele vores glæde, da vi venter med at fortælle det til nf. Også derfor at jeg er anonym. God dag og aften til jer alle!

Hun har jo allerede beregnet dage, hvis du er 5+1 5 uger og en dag...
Eller hvad er det du mener?

Anmeld

19. juni 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

stooooort tillykke hvis ikke de talte dage med kunne de kun sætte en terminds uge ikke dag og det er vigtigt da den lille heller ikke må gemme sig i hulen for længe over tid

Anmeld

19. juni 2013

Anonym trådstarter

Albertsen92 skriver:

Hun har jo allerede beregnet dage, hvis du er 5+1 5 uger og en dag...
Eller hvad er det du mener?

Jeg har bare undret mig over hvorfor man ikke bare kunne sige at man var i uge 5 feks. Ved ikke hvordan jeg ellers lige skal forklarer det

Anmeld

19. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Tillykke, dagene er jo med til at indikere hvor langt man er, i daglig tale bruger de fleste nok at sige man er feks 25 uger henne. Det giver også nemt forvirring hvis man siger 25 uger, for er det så fulde 25 uger eller 25 uge (24+) så tror det er årsagen man tæller dagene med, for at få en mere præcis gestitations (staves?) alder på barnet

Tak skal du have
- okay? Jamen så er jeg indforstået med hvorfor der også tælles dage. Tusind tak for svar.

Anmeld

19. juni 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

stooooort tillykke hvis ikke de talte dage med kunne de kun sætte en terminds uge ikke dag og det er vigtigt da den lille heller ikke må gemme sig i hulen for længe over tid

Okay tak for svar
- jeg har dannet mig en ide hvorfor dagene tælles med. Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.