gode råd til aktiviteter på sjælland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
5 svar
3 synes godt om
18. juni 2013

henh01

Vi skal være hjemme hele skolernes sommerferie. Jeg har min datter på 9 år hjemme alle ugerne og den mellemste (dreng på 2,5) hjemme i 29,30 og 31

Da jeg er på barsel med mindstelorten på 3 uger søger jeg råd til forholdsvist billige aktiviteter. Vi skal en tur til dyrehaven og på bakken samt en tur i sommerlandsjælland. Men med 3 børn og 2 voksne så kommer det jo til at koste en del (også bare i benzin)

Jeg er alene med ungerne indtil uge 30 hvor manden har 2 ugers ferie så det må heller ikke kræve det HELT store

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

mariamiss6

henh01 skriver:

Vi skal være hjemme hele skolernes sommerferie. Jeg har min datter på 9 år hjemme alle ugerne og den mellemste (dreng på 2,5) hjemme i 29,30 og 31

Da jeg er på barsel med mindstelorten på 3 uger søger jeg råd til forholdsvist billige aktiviteter. Vi skal en tur til dyrehaven og på bakken samt en tur i sommerlandsjælland. Men med 3 børn og 2 voksne så kommer det jo til at koste en del (også bare i benzin)

Jeg er alene med ungerne indtil uge 30 hvor manden har 2 ugers ferie så det må heller ikke kræve det HELT store

http://vikingespil.dk/

Vikingespillet ligger i frederikssund, og teaterstykket opføres på friluftscene. Der er sværdkampe og dans, galloperende heste og flinke vikinger at se på

Tirsdag til lørdag opføres stykket med start klokken 20:00, og slutter klokken 22+

Søndag opføres stykket med start klokken 16:00 og slut klokken 18+

Hvis i kommer i weekenderne vil der ligeledes være vikingemarked at se på. Så skal i bare komme i god tid så i har tid til at gå og kigge.

I Kan evt, også gøre det til en udflugt, men vælge IKKE at se stykket. Så kan i pakke en picnickurv, eller købe mad på pladsen i grillen (der er grill, slik, øl, souveneir bod fast, alle dage + en helt ny madbod som jeg ikke rigtig kender omfanget af).

Det koster gratis at komme ind, og gå rundt på pladsen, også til markedet i weekenderne. Og man er meget velkommen selvom man ikke vil se stykket.

I hverdagene skjal man dog være opmærksom på at boderne IKKE har åbent hele dagen, men kun op til og under stykket. I weekenderne har boderne åbent hele dagen ind til stykket slutter.

Tag et kig rundt på hjemmesiden, og se om i er til teater eller bare marked måske

Anmeld

18. juni 2013

gonefishing

henh01 skriver:

Ved DR metro er der et par min gågang til en lille bondegård hvor man kan klappe dyr.
http://bornibyen.dk/places/37-bondegaarden-i-remis eparken

super godt sted

Anmeld

18. juni 2013

Holbæktrunten

henh01 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor langt i bor fra sommerland sj, men et særson kort er en god investering. Ungerne kan gå TIMER til at gå bare i badeland, og laver man en madkurv behøver det jo ikke være dyrt. Det er mig bekendt gratis for børn under 3 år.

Og så er en strandtur eller en tur i skoven jo også både billigt og hyggeligt :0)

Anmeld

18. juni 2013

henh01

Holbæktrunten skriver:

Nu ved jeg ikke hvor langt i bor fra sommerland sj, men et særson kort er en god investering. Ungerne kan gå TIMER til at gå bare i badeland, og laver man en madkurv behøver det jo ikke være dyrt. Det er mig bekendt gratis for børn under 3 år.

Og så er en strandtur eller en tur i skoven jo også både billigt og hyggeligt :0)

Vi bor i Køge så der er ret langt og for langt til flere besøg.

Anmeld

18. juni 2013

dpb

henh01 skriver:

hmm, nu ved jeg jo ikke om du har bil til din rådighed, men mine umiddelbare bud vil være sådan noget som:

-en tur til frilandsmuseet

-en tur til stevns klint

- en tur til sagnlandet lejre

Det var lige dem jeg kunne i hovedet som ikke skulle være alt for dyre men ellers er der mere inspiration at hente her og her

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.