Astmaspray = barn senere i seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
10 svar
3 synes godt om
18. juni 2013

CaWi

Hej de damer

Vi skal i de dage her give min søn på 13 mdr astmaspray.
I dag er det sidste gang han skal have tre gange om dagen. De næste tre dage er det to gange om dagen, og de sidste tre dage er det kun en gang om dagen.
Jeg ville rigtig gerne, de andre dage, give ham hans sudste dosis før sengetid, så jeg ved han ingen problemer får om natten.

MEN....

Vi har lagt mærke til at han får mere "energi", når han får sin dosis inden sengetid. Normalt kommer han i seng senest kl 20, men i de tre dage vi nu har givet, kan vi simpelthen ikke få ham i seng før kl 23

Er der noget i astmamedicin (inhalator) der gør de ikke kan/vil sove?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Laulund87

Det har jeg slet ikke oplevet og Maria får astmamedicin 8 gange i døgnet, men jeg skal da ikke kunne sige om det er et særtilfælde

Anmeld

18. juni 2013

Tulipan

CAWI skriver:

Hej de damer

I dag er det sidste gang han skal have tre gange om dagen. De næste tre dage er det to gange om dagen, og de sidste tre dage er det kun en gang om dagen.
Jeg ville rigtig gerne, de andre dage, give ham hans sudste dosis før sengetid, så jeg ved han ingen problemer får om natten.

MEN....

Vi har lagt mærke til at han får mere "energi", når han får sin dosis inden sengetid. Normalt kommer han i seng senest kl 20, men i de tre dage vi nu har givet, kan vi simpelthen ikke få ham i seng før kl 23

Det kommer an på hvilken astmamedicin det er

det er nogle af dem der kan øge pulsen fordi det er det samme stof der øger pulsen som udvider lungerne. Prøv at søge på medicin.dk hvilke bivirkninger der er til medicinen. 

Jeg synes ikke det lyder helt usandsynligt

Anmeld

18. juni 2013

Koen.

Når Lærke får sin ventoline virker det os som om hun bliver mere frisk, så tror godt der kan være noget deri

Anmeld

18. juni 2013

Tulipan

Tanja. skriver:

Når Lærke får sin ventoline virker det os som om hun bliver mere frisk, så tror godt der kan være noget deri

Ventoline er en af dem det kan øge pulsen, så det lyder rigtigt

Anmeld

18. juni 2013

l.kjoeller

CAWI skriver:

Hej de damer

MEN....

nogen får lidt uro i kroppen men mig bekendt skal det kun vare et kvarter måske i kunne prøve at give det efter aftensmaden og give ham lidt tid at falde ned på

Anmeld

18. juni 2013

Koen.

Anonym23 skriver:

Ih jamen så er det jo nok det der er galt når det er

Anmeld

18. juni 2013

Koen.

Anonym23 skriver:

Ih jamen så er det jo nok det der er galt når det er

Anmeld

18. juni 2013

Christina74

Det er almen kendt at astammedicin kan have en indflydelse på at børn kan blive hyperaktive og kan få hjertebanken.

Det er ligeledes normalt at behandling af et problem kan udløse et andet :-( Her må man havde sin læge ind over.

For et barn der normalt ikke er oppe længre end til kl 20 skal jo selvføjlig ikke være igang til kl 23. Det giver jo bagslav i den anden ende, når barnet ikke kan hænge sammen om morgnen.

Derfor kan et andet præperat eller tidspunkt for indtagelse blive aktuel.

Anmeld

18. juni 2013

CaWi

Anonym23 skriver:

Det kommer an på hvilken astmamedicin det er

det er nogle af dem der kan øge pulsen fordi det er det samme stof der øger pulsen som udvider lungerne. Prøv at søge på medicin.dk hvilke bivirkninger der er til medicinen. 

Jeg synes ikke det lyder helt usandsynligt

Der står det kan give forhøjet puls, uro og restløshed.
Hmm... No wonder han så bare vil lege.
Må vist prøve at give det lidt tidligere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.