Hvornår søge su? og hvordan med barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juni 2013

Anonym trådstarter

Ja den har sikkert været her mange gange før, men her kommer den lige igen.  

Jeg skal starte på uddannelse til august (15 August), hvornår kan jeg søge su fra?? 

Jeg skal starte på vuc, hvor jeg tager enkeltfag inden jeg kan komme ind på socialrådgiver uddannelsen, men regner med at få barn nr. 2 inden jeg starter på socialrådgiveruddannelsen, så dvs vi prøver at gøre så jeg kan blive gravid med termin i juli, så jeg når at blive færdig med skolen, men hvad hvis jeg f.eks har termin d. 10 juni og skolen slutter den 30 juni? Kan jeg så stadig færdiggøre den hvis jeg har født? 

Håber ikke det er alt for forvirrende.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Jeg skal starte på uddannelse til august (15 August), hvornår kan jeg søge su fra?? 

Jeg skal starte på vuc, hvor jeg tager enkeltfag inden jeg kan komme ind på socialrådgiver uddannelsen, men regner med at få barn nr. 2 inden jeg starter på socialrådgiveruddannelsen, så dvs vi prøver at gøre så jeg kan blive gravid med termin i juli, så jeg når at blive færdig med skolen, men hvad hvis jeg f.eks har termin d. 10 juni og skolen slutter den 30 juni? Kan jeg så stadig færdiggøre den hvis jeg har født? 

Du kan først søge SU en måned før du starter på uddannelse, dvs i juli. 

Mht socialrådgiver uddannelsen, tror jeg ikke du kan gøre den færdig, hvis din sidste eksamen ligger efter din termin. Du kan jo risikere at føde før tid. 

Jeg gik selv på PAU grundforløb med eksamner slut januar. Havde termin 26 januar og fødte 15 januar, så jeg kunne ikke gøre den færdig.

Anmeld

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Du kan først søge SU en måned før du starter på uddannelse, dvs i juli. 

Mht socialrådgiver uddannelsen, tror jeg ikke du kan gøre den færdig, hvis din sidste eksamen ligger efter din termin. Du kan jo risikere at føde før tid. 

Jeg gik selv på PAU grundforløb med eksamner slut januar. Havde termin 26 januar og fødte 15 januar, så jeg kunne ikke gøre den færdig.

Tak for svar.  

Jeg ville også sørge for at få barn nr 2 inden socialrådgiver uddannelse, ville jo tage en vuc nu & inden vuc er færdig ville jeg have termin? Så spørgsmålet er om jeg kan gøre det færdigt, selvom man måske føder før tid?

Anmeld

18. juni 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Tak for svar.  

Jeg ville også sørge for at få barn nr 2 inden socialrådgiver uddannelse, ville jo tage en vuc nu & inden vuc er færdig ville jeg have termin? Så spørgsmålet er om jeg kan gøre det færdigt, selvom man måske føder før tid?

Sorry, misforstod det lige

Tror desværre ikke du kan gøre det færdigt. Hvis du føder midt i skole forløbet, kommer du jo til at være væk pga fødsel og du har et barn at tage dig af, så risikere du at mangle nogle timer og du kan måske ikke komme til de eksamner der ligger. 

Jeg gik selv i skole da jeg var gravid og jeg kunne ikke bare føde og så komme tilbage til skolen.

Anmeld

18. juni 2013

camilla1991

Anonym skriver:

det kommer an på uddannelsesstedet,.
jeg havde en veninde sidste år der fødte i maj måned, i juni fik hun sin hue,.
og jeg har en der har termin til dec. og skal forsvare sin bachelor i januar måned,. så det går an på hvordan uddannelsesstedet ser på det,.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.