Psoriasisgigt i hænder - nyuddannet - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
14 svar
1 synes godt om
17. juni 2013

Aagaard

Hej 

Sagen er den, at min kæreste har fået psoriasisgigt i hænderne (han har psoriasis under neglene), han bliver færdig med sin uddannelse her den 21. efter måneders kamp med depression og efterfølgende udbrud af både psoriasis og psoriasisgigt.
Nu er vi så meget oven på det hele at vi kan begynde at se på hvad fremtiden den kommer til at bringe. Noget af det der jo så kommer op er økonomi. Han har SU frem til og med denne måned - men hvad så?
Han kan vel ikke få dagpenge når han ikke i realiteten er til rådighed for arbejdsmarkedet? og sygedagpenge kan man kun få hvis man har været i arbejde i 26 uger for inden...

Er der nogen af jer der ved hvordan det system virker? - om det virker?

Mvh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

aarhusmor

Hvis han har været i gang med en uddannelse på over 18 mdrs varighed har han ret til dagpenge, hvis han melder sig ind i akassen.

Han kan så sygemelde sig med det samme og få sygedagpenge.

Anmeld

17. juni 2013

K&S

Aagaard skriver:

Hej 

Sagen er den, at min kæreste har fået psoriasisgigt i hænderne (han har psoriasis under neglene), han bliver færdig med sin uddannelse her den 21. efter måneders kamp med depression og efterfølgende udbrud af både psoriasis og psoriasisgigt.
Nu er vi så meget oven på det hele at vi kan begynde at se på hvad fremtiden den kommer til at bringe. Noget af det der jo så kommer op er økonomi. Han har SU frem til og med denne måned - men hvad så?
Han kan vel ikke få dagpenge når han ikke i realiteten er til rådighed for arbejdsmarkedet? og sygedagpenge kan man kun få hvis man har været i arbejde i 26 uger for inden...

Mvh Line

Da min barsel sluttede, gik jeg næsten direkte på sygedagpenge (i et år) - jeg havde ikke haft arbejde under min barsel...

Anmeld

17. juni 2013

Aagaard

aarhusmor skriver:

Hvis han har været i gang med en uddannelse på over 18 mdrs varighed har han ret til dagpenge, hvis han melder sig ind i akassen.

Han kan så sygemelde sig med det samme og få sygedagpenge.

Åh det lyder godt! Så er vi ihvertfald sikret lidt indkomst der alligevel. 
Jeg er på SU i godt 3 år endnu - det kunne hurtigt gå hen og blive nogle lange år hvis vi skulle leve af min SU

Anmeld

17. juni 2013

Aagaard

K&S skriver:

Da min barsel sluttede, gik jeg næsten direkte på sygedagpenge (i et år) - jeg havde ikke haft arbejde under min barsel...

ok, ved du hvad satsen er? eller varierer den?

Anmeld

17. juni 2013

ESV

Aagaard skriver:

Hej 

Mvh Line

Hvad bliver han uddannet som?
Jeg mener a med den sygdom burde han kunne søge revalidering og så kan han tage en ny udd han kan klare selv om han har den diagnose.

Det er en værre lorte sygdom har det selv i den ene fod..

Anmeld

17. juni 2013

K&S

Aagaard skriver:

ok, ved du hvad satsen er? eller varierer den?

Sygedagpenge har for mig været samme sats som almindelige dagpenge

Anmeld

17. juni 2013

Aagaard

ESV skriver:

Hvad bliver han uddannet som?
Jeg mener a med den sygdom burde han kunne søge revalidering og så kan han tage en ny udd han kan klare selv om han har den diagnose.

Det er en værre lorte sygdom har det selv i den ene fod..

multimedie designer - virkelig skidt med psoriasisgigt i begge hænder og fingre, det har tage en krig og maaaange smertestillende piller at få skrevet den afsluttende opgave færdigt.

Vi har snakket om hvad man kan lave med gigt i begge hænder og kan ikke rigtig komme på noget - kan du? Vi er lidt i vildrede og føler os helt faret vildt i junglen af "hvordan gør vi nu og hvordan kommer vi vidre"
- Håber vi kan få lidt afklaring når han får sit eksamensbevis og kan få oprettet en sag og sådan.

Kunne du arbejde som du plejede? eller som det ud nu er uddannet til?

Anmeld

17. juni 2013

ESV

multimedie designer - virkelig skidt med psoriasisgigt i begge hænder og fingre, det har tage en krig og maaaange smertestillende piller at få skrevet den afsluttende opgave færdigt.

Vi har snakket om hvad man kan lave med gigt i begge hænder og kan ikke rigtig komme på noget - kan du? Vi er lidt i vildrede og føler os helt faret vildt i junglen af "hvordan gør vi nu og hvordan kommer vi vidre"
- Håber vi kan få lidt afklaring når han får sit eksamensbevis og kan få oprettet en sag og sådan.

Kunne du arbejde som du plejede? eller som det ud nu er uddannet til?

Hmm hvor i hænderne sidder det primært så skal jeg gå i tænke boks og se om jeg kan finde på noget. Men det bliver nok svært når han er så plaget af smerter.

Jeg er igang med udd som sygeplejerske og har indtil videre ikke de store gener. Før udd arbejdede jeg i detail i 14 år og har aldrig været sådan rigtig mærket af det, mit er ikke ret slemt.

Hvad får han af medicin?

Anmeld

17. juni 2013

Aagaard

ESV skriver:

Hmm hvor i hænderne sidder det primært så skal jeg gå i tænke boks og se om jeg kan finde på noget. Men det bliver nok svært når han er så plaget af smerter.

Jeg er igang med udd som sygeplejerske og har indtil videre ikke de store gener. Før udd arbejdede jeg i detail i 14 år og har aldrig været sådan rigtig mærket af det, mit er ikke ret slemt.

Hvad får han af medicin?

Primært i knoerne og det inderste led af lille-, ring- og langefingren på begge hænder og kun ømhed i håndled og tommelfingre.

Lige nu hvor det er så nyt og han muligvis er lidt stresset af eksamen og sådan ville gigtlægen gerne vente med andet end ibuprofen og panodiler - den 26. skal vi ind og snakke med hende igen (gigtlægen altså) og der får han muligvis binyrebarkhormon indsprøjtning.

Hvad for noget får du - hvis du får noget?

Jeg har slet ikke tænkt over at man selvfølgelig godt kan have "mild" posriasisgigt - men selvfølgelig er der gradbøjninger af alt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.