Tandblegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. juni 2013

Francisca

Er der nogen som har prøvet at få bleget tænder? 

Hvit ondt havde i efter behandlingen og hvor længe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

sandramor

Francisca skriver:

Jeg er uddannet tandklinik assistent og har været med ved mange tand blegninger....
Du skal tænke dig rigtig godt om inden du kaster dig ud i det.... For det første skal dine tænder altså være rimelig gule og misfarvede før end at det virker batter noget..... For det andet så er der mange der døjer RIGTIG meget med ømme og meget følsomt tandhalse bagefter og det er absolut ikke spændende....
Selvfølgelig er der også nogen som ingen gener har af det.... Men ja man skal som sagt tænke det godt igennem inden... Og tænderne skal virkelig trænge til det før end at set hjælper og skader mindst muligt.... Det at man måske har en eller to gule tænder er der andre og bedre løsninger på end en hel blegning

Anmeld

17. juni 2013

Francisca

sandramor skriver:

Jeg er uddannet tandklinik assistent og har været med ved mange tand blegninger....
Du skal tænke dig rigtig godt om inden du kaster dig ud i det.... For det første skal dine tænder altså være rimelig gule og misfarvede før end at det virker batter noget..... For det andet så er der mange der døjer RIGTIG meget med ømme og meget følsomt tandhalse bagefter og det er absolut ikke spændende....
Selvfølgelig er der også nogen som ingen gener har af det.... Men ja man skal som sagt tænke det godt igennem inden... Og tænderne skal virkelig trænge til det før end at set hjælper og skader mindst muligt.... Det at man måske har en eller to gule tænder er der andre og bedre løsninger på end en hel blegning

Hvor længe er de der tandhalse ømme?

og er der smerter efter selve blegningen? Sådan med jag og isninger hele tiden? 

Anmeld

17. juni 2013

sandramor

Francisca skriver:

Hvor længe er de der tandhalse ømme?

og er der smerter efter selve blegningen? Sådan med jag og isninger hele tiden? 

Det er ikke noget der forsvinder igen desværre... Hvis du er så uheldig at du er en af dem der får ømme og følsomme tandhalse så er det "for good" da skaden sker under blegningen....

Altså lige efter behandlingen mærker du højst sandsynligt ikke noget... Jag og smerter kommer efter et stykke tid....

Anmeld

17. juni 2013

Francisca

sandramor skriver:

Det er ikke noget der forsvinder igen desværre... Hvis du er så uheldig at du er en af dem der får ømme og følsomme tandhalse så er det "for good" da skaden sker under blegningen....

Altså lige efter behandlingen mærker du højst sandsynligt ikke noget... Jag og smerter kommer efter et stykke tid....

Og hvor længe varer de smerter og jag? 

Det lyder da ikke godt med de kroniske smerter 

Anmeld

17. juni 2013

Noneother

Jeg har haft bleget mine ved en tandlæge for 5 års tid siden, da de var meget gule. Det virkede fint. -Det er dog tid igen snart.

og jeg fik vel spontane isninger i tænderne i 5 dage bagefter. Der har intet været siden, og de er ikke blevet hurtigt gule igen efterfølgende.

Anmeld

17. juni 2013

FrkDitte

Francisca skriver:

Hejsa,

Jeg fik mine bleget for et år siden. Fik lavet en skinne til tænderne i overmunden som jeg så skulle putte blegemiddel i have i omkring en times tid 4-5 dage i træk..mener jeg det var.. 

Jeg havde lidt følsømme tandhalse mens det stod på, men bagefter gik det fint og har ingen problemer haft siden. Kan godt ske at et par dage efter jeg stadig havde lidt følsomme tandhalse, men det er helt væk nu. Slet ikke smertefuldt.

Min egen tandlæge anbefalede en anden tandlæge i KBH, hun er overtandlæge ved KBH's universitet.. så hun ved hvad hun laver.. Hun hedder Ulla Pallesen. Super sød. Jeg gav 4000 kr. for blegning af overmunden. Man får små sprøjter med hvor blegemidlet er i, og jeg brugte kun halvdelen til den første blegning. Har stadig den anden halvdel. Og mine tænder trænger slet ikke endnu til endnu en blegning.

Blegning kan være meget hårdt for dine tænder, og der findes mange  dårlige tandblegningsæt man kan købe billigt.. spring dem over og gå til en rigtig tandlæge.. det er dyrere, men sikrere... 

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.