Daimfyld bliver ikke fast - hurtig hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
3 svar
1 synes godt om
17. juni 2013

Sommersko

Hejsa,

jeg er igang med at lave en kage, hvori der skal være et lag daimfyld.

har lavet det mange gange før uden problemer - men i dag vil det bare ikke blive fast..

Jeg varmede fløden ca kl 10 i morges og puttede chokoladen i og det har så stået på køl indtil nu, så det burde jo være koldt nok.

Tror I jeg skal prøve at piske i det igen i aften? Jeg skal overtrække og pynte kagen i morgen, så er rimelig vigtigt det fyld ender godt for at min tidsplan holder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

Dot D

Jeg tror ikke, at det er koldt nok efter ca 4 timer, du skal bare lade det stå nogle flere timer, så det bliver ORDENTLIGT kold...

Jeg siger minimum 8 timer og lader det tit stå natten over....

Har et par gange skulle skynde mig med en impulskage, og det går bare ikke, hvis det ikke har stået længe nok...

Anmeld

17. juni 2013

Sommersko

Dot D skriver:

Jeg tror ikke, at det er koldt nok efter ca 4 timer, du skal bare lade det stå nogle flere timer, så det bliver ORDENTLIGT kold...

Jeg siger minimum 8 timer og lader det tit stå natten over....

Har et par gange skulle skynde mig med en impulskage, og det går bare ikke, hvis det ikke har stået længe nok...

ok tak, så jeg har vel ikke ødelagt den, når nu jeg har pisket i det?

Jeg må prøve igen imorgen tidlig...

Nu jeg tænker over det, plejer jeg egentlig også at lade det stå natten over inden jeg pisker. Ville bare så gerne kunne lægge kagen sammen i aften, så den er fast nok til fondant osv. Men mon ikke det går. Så længene fyldende er faste?!

Anmeld

17. juni 2013

Dot D

Sommersko skriver:

ok tak, så jeg har vel ikke ødelagt den, når nu jeg har pisket i det?

Jeg må prøve igen imorgen tidlig...

Nu jeg tænker over det, plejer jeg egentlig også at lade det stå natten over inden jeg pisker. Ville bare så gerne kunne lægge kagen sammen i aften, så den er fast nok til fondant osv. Men mon ikke det går. Så længene fyldende er faste?!

Sådan umiddelbart, så burde det være koldt nok i aften, det svare jo til over natten, ca...

Jeg tror ikke, du har ødelagt det, men prøv dig stille frem med piskningen senere i dag, så tror jeg, det går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.