Agh! Fortalte for ikke så lang tid siden, at jeg fik en risikovurdering udfra nf-scanningen, som var ok. MEN dog! Vi fik det endelige resultat fra doubletesten i fredags, som viste, at risikotallet til downs syndrom var 1:254! Jeg er 20 år!! Nakkefolden så ellers fin ud, så det er altså blodprøven (doubletesten) som indikerer at noget er galt.
Har i nogensinde hørt om nogen på 20 år med et så dårligt tal? Finder i hvert fald intet på nettet, og forstår det bare ikke! Har været på ferie, så har ikke fået mulighed at tale med nogen læge om det, så det bliver først i morgen, da jeg skal få foretaget en moderkagebiopsi.

Jeg er så nervøs, og aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til risikovurderingen eller hvad jeg kan forvente. Det er bare så frustrerende, når jeg først får muligheden at snakke med en professionel om det i morgen, og så direkte videre til biopsien.
Er der nogen som ved, om dårlige risikoberegninger er noget som følger kvinder gennem flere graviditeter, eller kan jeg regne med at det kun er denne gang?
Jeg har læst på nettet, at når man får foretaget en moderkagebiopsi, får man svar 2-3 dage efter, men det endelige resultat kommer 2-3 uger efter. Det forstår jeg ikke, hvad får jeg svar på først og hvad kommer senere?
Jeg ved at lægen vil forklare mig alt i morgen, men har bare brug for at vide LIDT mere her og nu, så jeg ved en smule om hvad jeg kan forvente at høre i morgen. Håber at nogen kan give svar!
Anmeld