Huff:/ Dårligt risikotal ved doubletest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.861 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juli 2009

matryoshka

Agh! Fortalte for ikke så lang tid siden, at jeg fik en risikovurdering udfra nf-scanningen, som var ok. MEN dog! Vi fik  det endelige resultat fra doubletesten i fredags, som viste, at risikotallet til downs syndrom var 1:254! Jeg er 20 år!! Nakkefolden så ellers fin ud, så det er altså blodprøven (doubletesten) som indikerer at noget er galt.

Har i nogensinde hørt om nogen på 20 år med et så dårligt tal? Finder i hvert fald intet på nettet, og forstår det bare ikke! Har været på ferie, så har ikke fået mulighed at tale med nogen læge om det, så det bliver først i morgen, da jeg skal få foretaget en moderkagebiopsi.

Jeg er så nervøs, og aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til risikovurderingen eller hvad jeg kan forvente. Det er bare så frustrerende, når jeg først får muligheden at snakke med en professionel om det i morgen, og så direkte videre til biopsien.  

Er der nogen som ved, om dårlige risikoberegninger er noget som følger kvinder gennem flere graviditeter, eller kan jeg regne med at det kun er denne gang?
Jeg har læst på nettet, at når man får foretaget en moderkagebiopsi, får man svar 2-3 dage efter, men det endelige resultat kommer 2-3 uger efter. Det forstår jeg ikke, hvad får jeg svar på først og hvad kommer senere?

Jeg ved at lægen vil forklare mig alt i morgen, men har bare brug for at vide LIDT mere her og nu, så jeg ved en smule om hvad jeg kan forvente at høre i morgen. Håber at nogen kan give svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2009

MaleneG

MajaPiraya skriver:

Agh! Fortalte for ikke så lang tid siden, at jeg fik en risikovurdering udfra nf-scanningen, som var ok. MEN dog! Vi fik  det endelige resultat fra doubletesten i fredags, som viste, at risikotallet til downs syndrom var 1:254! Jeg er 20 år!! Nakkefolden så ellers fin ud, så det er altså blodprøven (doubletesten) som indikerer at noget er galt.

Har i nogensinde hørt om nogen på 20 år med et så dårligt tal? Finder i hvert fald intet på nettet, og forstår det bare ikke! Har været på ferie, så har ikke fået mulighed at tale med nogen læge om det, så det bliver først i morgen, da jeg skal få foretaget en moderkagebiopsi.

Jeg er så nervøs, og aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til risikovurderingen eller hvad jeg kan forvente. Det er bare så frustrerende, når jeg først får muligheden at snakke med en professionel om det i morgen, og så direkte videre til biopsien.  

Er der nogen som ved, om dårlige risikoberegninger er noget som følger kvinder gennem flere graviditeter, eller kan jeg regne med at det kun er denne gang?
Jeg har læst på nettet, at når man får foretaget en moderkagebiopsi, får man svar 2-3 dage efter, men det endelige resultat kommer 2-3 uger efter. Det forstår jeg ikke, hvad får jeg svar på først og hvad kommer senere?

Jeg ved at lægen vil forklare mig alt i morgen, men har bare brug for at vide LIDT mere her og nu, så jeg ved en smule om hvad jeg kan forvente at høre i morgen. Håber at nogen kan give svar!

Jeg kan desværre ikke svare dig på alle dine spørgsmål.
Men jo det sker at unge mennesker også får DS børn, det er bare ikke så tit.
Jeg håber i får nogle gode svar fra moderkage biopsien

Og til sidst får du lige en med på vejen

Anmeld

8. juli 2009

anette4

hej er ked af at høre at det var så lavt et tal i fik, håber det er et bedre svar i får når i har været afsted imogen krydser finger for jer

Anmeld

9. juli 2009

baby2010

Jeg kan virkelig godt forstå du er chokeret over nyheden... Det eneste man kan gøre i sådan en situation er at vente med at tage sorgerne på forskud - det er jo bare meget svært!

Jeg  for dig i den kommende tid og håber inderligt for dig, at alt går godt med dig og den lille...

Knus Julie

Anmeld

9. juli 2009

Henriette72

Hejsa

Først lige et

Jeg kan, desværre, kun svare på det med biopsien... Da jeg ventede min datter, syntes de ikk hun voksede godt nok, da vi var til gennemskanning i uge 20-21. Jeg blev tilbudt en forstervandsprøve, hvilket vi tog i mod. Det var en torsdag og jeg fik de forløbende svar om tirsdagen og der var intet galt. De forløbende svar dækker over 3 kromosom par (dem som de tror der er noget "galt" med.) Hos mig tjekkede de for DS, systisk fibrose og en ting til jeg ikk kan huske (jeg tror nu nok at det er standard de 3 par). Efter 2-3 uger fik jeg et brev hvor der stod at der intet var galt (i den periode på 2-3 uger havde de tjekket alle kromosom par) og at vi ventede os en pige (vi havde valgt at få det af vide).

Så grunden til at der kommer 2 svar er at de først tjekker de tre par de har mistanke til og så bagefter et grundig tjek af alle kromosom par.

Håber du kan finde hoved og hale i det, ellers er du velkommen til at skrive til mig

Knus

Anmeld

9. juli 2009

matryoshka

Mange, mange tak for pæne ord  Det er altid rart at komme ud med sine tanker og få opbakning og rådgivning. Thx for the support.

Var til moderkagebiopsien i dag, og det gik som det skulle. Er bare SÅ glad for at selve prøven er blever taget, men det var nu ikke så slemt som jeg havde forventet.! Måske fordi jeg havde forventet det værste   Nu må vi bare vente og se resultaterne og  håbe, at jeg ikke aborterer  

Men det føles godt! So far, so good.
Og vi glæder os sååå meget til det hele (forhåbentlig) kan glemmes.

Anmeld

13. juli 2009

baby2010

MajaPiraya skriver:

Mange, mange tak for pæne ord  Det er altid rart at komme ud med sine tanker og få opbakning og rådgivning. Thx for the support.

Var til moderkagebiopsien i dag, og det gik som det skulle. Er bare SÅ glad for at selve prøven er blever taget, men det var nu ikke så slemt som jeg havde forventet.! Måske fordi jeg havde forventet det værste   Nu må vi bare vente og se resultaterne og  håbe, at jeg ikke aborterer  

Men det føles godt! So far, so good.
Og vi glæder os sååå meget til det hele (forhåbentlig) kan glemmes.

Åh det er vel nok godt at høre - husk lige at give os besked, når du får svar, ok?
Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.