Problemer med mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
6 svar
1 synes godt om
16. juni 2013

Leth

Er der andre end mig, der har voldsomme problemer med at spise aftensmad?

Jeg kan simpelthen ikke få andet end 2-3 gafler indenbords inden det sidder på tværs i halsen. Ikke kvalme, men manglende lyst/sult. I løbet af dagen er appetitten helt fin og får også nok mad, men er bare normalt rigtig madglad og har haft en dejlig appetit.

Det kunne være rart at vide, om nogle af jer har erfaringer med om det varer hele graviditeten eller hører op igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

ms86

Jeg har det lidt på samme måde med aftensmad.. Men til gengæld spiser jeg nok mere end jeg plejer om formiddagen og i løbet af dagen for at holde kvalmen på afstand, så er ikke i tvivl om at det udligner sig rent energimæssigt..
Jeg plejer at gå op i madlavning mm, men det er som om der er visse lugte og smage jeg slet ikke har lyst til for tiden, det er lidt træls og uvandt, men min erfaring fra sidste graviditet er, at både appetit og de fleste smage og afsmage ændrer sig løbende - så for at det sker igen!

Anmeld

17. juni 2013

Leth

ms86 skriver:

Jeg har det lidt på samme måde med aftensmad.. Men til gengæld spiser jeg nok mere end jeg plejer om formiddagen og i løbet af dagen for at holde kvalmen på afstand, så er ikke i tvivl om at det udligner sig rent energimæssigt..
Jeg plejer at gå op i madlavning mm, men det er som om der er visse lugte og smage jeg slet ikke har lyst til for tiden, det er lidt træls og uvandt, men min erfaring fra sidste graviditet er, at både appetit og de fleste smage og afsmage ændrer sig løbende - så for at det sker igen!

Dejligt at vide, at ikke er den eneste med de problemer. Det er bare så irriterende, når man gerne vil men ikke kan. Så må vi jo spise lidt mere op til aftensmaden.

Jeg laver som regel også maden, fordi jeg netop elsker det, men har da tænkt tanken, om det kan være derfor, at jeg ikke kan spise det..  Specielt en hakkebøf vokser i munden til usædvanlig størrelse. Ha ha..

Jeg  for os begge, at det snart kommer igen

Anmeld

17. juni 2013

Lotus86

Sådan havde jeg det i min sidste graviditet, men det var dog hele dagen, havde heller ikke kvalme, blot utrolig meget madlede, det var ca. 3-4 uger, så kom appetitten igen

Anmeld

17. juni 2013

Leth

Lotus86 skriver:

Sådan havde jeg det i min sidste graviditet, men det var dog hele dagen, havde heller ikke kvalme, blot utrolig meget madlede, det var ca. 3-4 uger, så kom appetitten igen

Tålmodighed er vist kodeordet her så

Jeg må bare nyde al den mad jeg kan i løbet af dagen så - indtil min aftensmad-lyst (måske) kommer igen

Anmeld

17. juni 2013

grinny

Åh jeg kan heller ikke spise aftensmad - sjovt det egentlig lige er det måltid?

Føler mig meget hurtig mæt, men er sulten en halv time efter, virkelig noget skidt 

Anmeld

17. juni 2013

Leth

grinny skriver:

Åh jeg kan heller ikke spise aftensmad - sjovt det egentlig lige er det måltid?

Føler mig meget hurtig mæt, men er sulten en halv time efter, virkelig noget skidt 

He he.. Ja, det lyder som mig. Får også af vide, hvorfor jeg står med næsen i køleskabet en halv time efter aftensmaden er taget af bordet

Vi må håbe det snart fortager sig igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.