Demosan skriver:
Pas på du ikke kommer til at overbehandle din hud. Start ikke hårdt op. Vær desuden meget nænsom i din behandling af huden. Hvis du skrubber for meget, kan det få det til at blusse op. Ansigtsvasken skal helst være mild. Jeg bruger selv en sæbefri vaskegel fra Avéne.
Oliefriprodukter er klart et must. Så vælg en creme der er vandbaseret. Det er fint hvis det ligeledes er et antibakterielt produkt. Hvis du bruger meget make up, så kan det være problematisk, hvis det ikke er oliefrit. Det er svært at anbefale en specifik creme, da det kommer an på hvordan din hudtype ellers er.
Sørg for at bruge et nyt håndklæde hver gang - ligeledes skifte dit hovedpudebetræk ofte. Og så lad endelig være med at pille i ansigtet, ellers vil en behandling ikke have en virkning alligevel! 
Jeg ville nok, nu da det skal være billigt, prioritere cremen og så ansigtsvasken. Du har egentlig ikke brug for andre produkter.
Men hvis det er decideret acne, så ville jeg søge vejledning hos en hudlæge. Alternativt forsøge med en creme der indeholder benzoylperoxid, såsom Basiron, til om aftenen.
Lige mine ord.
Har samme problem som dig. Renseprodukterne er ikke kun dem der kan gøre forskel, men også hvilken make-up man bruger. Jeg har måtte forsøge mig frem utallige foundations m.m., som heller ej er en ligegyldig faktor for hudproblemer. Nu ved jeg ikke om du bruger sådan noget, men hvis du gør, kan jeg anbefale den fra clinique. Har aldrig prøvet en der var så god mod min hud.
Jeg gør gerne det, at jeg maks går med min make-up på huden en halv dag i de slemmeste perioder. Tager en vaskeklud med varmt vand og vasker ansigtet uden at skrubbe. Hvis jeg ikke skal noget resten af dagen, lader jeg huden få luft, og ellers lægger jeg nyt på. Bruger du ikke foundation el. lign, kan dét at vaske huden over med vand måske også hjælpe i sig selv.
Nogle gange kan man også hjælpe sig selv, ved at finde en evt. årsag. F.eks. er visse præventionsmidler som mini-piller og p-stav, kendt for at give uren hud. Jeg fik p-piller med et indholdsstof der behandlede uren hud, og har aldrig gjort noget bedre for mig selv.
Sidst men ikke mindst, kan jeg varmt anbefale scrub'en, den lyserøde fra Nuxe. Samt mousse'n. Virkelig lækker serie og yderst blid mod huden.
Håber du kan bruge rådene og får styr på huden, det betyder jo bare så meget for følelsen udadtil. Dén skriver jeg gerne under på.