Mit bedste råd er at planlægge nu, hvad slags legetøj i skal have med på rejsen, og så holde det til side nogle uger i forvejen, så det er nyt og spændende til den tid. Ikke kom frem med alt legetøjet på en gang. Spred det ud, så det har nyhedens interesse længst mulig.
Planlæg maden omhyggeligt, før i tager hjemmefra og hav den let tilgængeligt - gerne pakket i porsjoner, så alt er mest muligt klart.
Sålænge barnet kan sove fint i klapvognen, og I ikke skal være væk i mange uger går det helt sikkert fint uden barnevogn. Nu ved jeg jo ikke, hvor I skal overnatte og den slags, men man kan fint lave en improviseret lille seng af en sofahynde, et tæppe og en dyne f eks, når barnet skal sove middagslur. Lidt afhængig af, hvor man er og hvad man har til rådighed på stedet.
Sørg for at have en bamse eller andet med hjemme fra sengen, som barnet kan have tæt ved ansigtet, når det skal sove. Alternativt en tshirt eller andet, du har sovet i. Så lugter det ligesom hjemme og trygt, og så har mine i hvert fald kunnet sove næsten hvor som helst. De små sanser meget dette med fremmede lugte.
Rigtig god tur!
Anmeld