Autostol med isofix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
9 svar
2 synes godt om
16. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige et spørgsmå til alle jer med isofix autostol 0-13 kg. Når man sætter autostolen i isofix basen, må/kan man godt spænde autostolen fast med sele også? 

På forhånd tak for jeres hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

LSM

Anonym skriver:

vveJeg har lige et spørgsmå til alle jer med isofix autostol 0-13 kg. Når man sætter autostolen i isofix basen, må/kan man godt spænde autostolen fast med sele også? 

Kender ikke svaret på dit spørgsmål men tænker at der da ingen grund er til det?

Anmeld

16. juni 2013

UnderStjernerne

Som jeg har forstået det mht autostole med isofix, så skulle isofix-dimsen netop sørge for, at man ikke behøvede at spænde med sele? 

Jeg tror da godt man kan spænde med sele samtidigt, men hvor nødvendigt det er, har jeg ingen idé om. Umiddelbart vil jeg ikke tro det gør en forskel 

Anmeld

16. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmå til alle jer med isofix autostol 0-13 kg. Når man sætter autostolen i isofix basen, må/kan man godt spænde autostolen fast med sele også? 

man kan og må gerne spænde den fast med alm sele også. det er bare ekstra sikkerhed...

MEN er slet ikke nødvendigt vi gjorde det dog også

Anmeld

16. juni 2013

Kløver

Tror jeg sagtens man kan, men så mister man jo lidt ideen med isofix

Anmeld

11. juli 2013

Lenats31

Har først set indlægget nu.

Svaret er nej. Det er autostolen ikke konstrueret til. Stolen skal være konstrueret til det og det er der ingen der er. belastningerne som stolen udsættes for ved at bruge begge dele samtidig kan blive for høje

Du skal følge den vejledning der er fulgt med din autotol til punkt og prikke og KUN det.

Anmeld

12. juli 2013

Vega

Vi har en isofix stol fra Römer, som kan bruges til både isofix og med sele. På vores stol er der klistermærke info bagpå som viser hvordan sele delen fungerer.

Du kan se om der på stolen er lavet til at sætte en sele igennem - det burde være indikation nok på at den kan bruges på begge måder :-) Men autostole-mærker er jo forskellige... Håber du finder ud af det 

Anmeld

12. juli 2013

Lenats31

Vega skriver:

Vi har en isofix stol fra Römer, som kan bruges til både isofix og med sele. På vores stol er der klistermærke info bagpå som viser hvordan sele delen fungerer.

Du kan se om der på stolen er lavet til at sætte en sele igennem - det burde være indikation nok på at den kan bruges på begge måder :-) Men autostole-mærker er jo forskellige... Håber du finder ud af det 

Hun mener begge dele på én gang

Anmeld

18. juli 2013

Vega

Lenats31 skriver:

Hun mener begge dele på én gang

det giver jo ingen mening både at spænde med isofix og sele på en gang!? 

Anmeld

19. juli 2013

Lenats31

Vega skriver:

det giver jo ingen mening både at spænde med isofix og sele på en gang!? 

Næh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.