Kløe og evige problemer i skeden:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.127 visninger
15 svar
2 synes godt om
14. juni 2013

Anonym trådstarter

Siden jeg fødte mit første barn for 21/2 år siden har jeg haft "problemer" med/i min skede. 

Det er lidt svært at forklare men håber i forstår.

Jeg er for det meste MEGET tør. Hvilket resulterer i ømmeslimhinder og let kløe til tider. 

Jeg får ca med tre ugers mellemrum 2-4 dage med vanvittig kløe på skamlæberne og lidt oppe i skeden. Jeg bliver ikke rød (mistænker ikke svamp men hvad ved jeg), men let øm. Og slimhinderne  bløder let.

jeg har SÅ meget udflåd, det lugter ikke men er til tider tyggegummi agtigt. sorry.

Jeg har snakket med lægen om det nogle gange. jeg har flere gange prøvet svampebehandlinger. Men hun har aldrig prode/testet mig.

Nu er jeg sku ved at blive vanvittig.

Er der nogle der har nogle gode råd ud over at "kontkte lægen" for der sker helt sikker mandag. Nu gider jeg ikke mere.

Men er nysgerrig om der er nogle der kan genkende noget???

Håber på lidt hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Louise Jørgensen

Hej.

Ville klart bede om en henvisning til en gynækolog. Har selv haft en masse problemer- og det er bare ikke ALT den praktiserende læge ved om det.

Udover svamp, kan man jo have en ubalance som forhøj PH der kan give kløe- en bakteriel infektion eller allergi/ hudsygdom.

Der burde bestemt podes for det når du har gentagende problemer.. er selv ofte blevet behandlet med svampe midler.. og har siden hen fundet ud af at mit problem er en form for eksem der skal smøres med hormon creme. 

Selv tåler jeg ikke, bind, trusseindlæg, tamponer osv.. med mindre det er de svanemærkede ellers bruger jeg helst en lady cup.

PS: selv apotekets intimsæbe kunne ødelægge det for mig/ lunkent vand kan også gøre det som min gynækolog så pænt sagde

Sorry for det lange svar.. men har været meget igennem på den front.

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Louise Jørgensen skriver:

Hej.

Ville klart bede om en henvisning til en gynækolog. Har selv haft en masse problemer- og det er bare ikke ALT den praktiserende læge ved om det.

Udover svamp, kan man jo have en ubalance som forhøj PH der kan give kløe- en bakteriel infektion eller allergi/ hudsygdom.

Der burde bestemt podes for det når du har gentagende problemer.. er selv ofte blevet behandlet med svampe midler.. og har siden hen fundet ud af at mit problem er en form for eksem der skal smøres med hormon creme. 

Selv tåler jeg ikke, bind, trusseindlæg, tamponer osv.. med mindre det er de svanemærkede ellers bruger jeg helst en lady cup.

PS: selv apotekets intimsæbe kunne ødelægge det for mig/ lunkent vand kan også gøre det som min gynækolog så pænt sagde

Sorry for det lange svar.. men har været meget igennem på den front.

det vil jeg prøve at tale med hende om, Men hun kan da starte med at pode mig. Jeg er sååå træt af det...

tak for dit svar...

Anmeld

15. juni 2013

barelillemig

Tænker svamp med det samme. De samme symptomer som jeg har. Min læge har sagt at jeg skal til gyno efter jeg har født og så starte en rigtig behandling. Sys du skulle ihvertfald få snakket om en gynobundersøgelse
Held og lykke, jeg føler virkelige med dig

Anmeld

15. juni 2013

Kofoed.

Jeg ville også tænke svamp, så det synes jeg helt sikkert du skal kræve at få be- eller afkræftet. men jeg så krop mulig i går, der var der en med et lignede problem, det viste sig så, at det faktisk var lokaliseret psoriasis ved kønsdelene, så bare fordi det ligner svamp, behøves det ikke være det.

Jeg håber du hurtigt for det ordnet og læge kommer i gang

Anmeld

15. juni 2013

Masig

Anonym skriver:

Siden jeg fødte mit første barn for 21/2 år siden har jeg haft "problemer" med/i min skede. 

Det er lidt svært at forklare men håber i forstår.

Jeg er for det meste MEGET tør. Hvilket resulterer i ømmeslimhinder og let kløe til tider. 

Jeg får ca med tre ugers mellemrum 2-4 dage med vanvittig kløe på skamlæberne og lidt oppe i skeden. Jeg bliver ikke rød (mistænker ikke svamp men hvad ved jeg), men let øm. Og slimhinderne  bløder let.

jeg har SÅ meget udflåd, det lugter ikke men er til tider tyggegummi agtigt. sorry.

Jeg har snakket med lægen om det nogle gange. jeg har flere gange prøvet svampebehandlinger. Men hun har aldrig prode/testet mig.

Nu er jeg sku ved at blive vanvittig.

Er der nogle der har nogle gode råd ud over at "kontkte lægen" for der sker helt sikker mandag. Nu gider jeg ikke mere.

Men er nysgerrig om der er nogle der kan genkende noget???

Håber på lidt hjælp?

Jeg har samme problem, og det er heller ikke rigtig svamp for behandling mod svamp virker ikke... Jeg tænker også det måske er noget eksem, psoresis eller lignende.... Skal faktisk også have det tjekket, men må vente til der kommer en slem periode, så de har noget at tjekke 

Men synes da ogs bare du skal banke i bordet og bede om en podning eller henvisnng til gyn hvis ikke lægen vil gøre noget...æ

Anmeld

15. juni 2013

wamse

Jeg har prøvet Vivag's vaginal kapsler, de virkede bare så godt for mig  Du skal selvfølgelig først og fremmest tjekkes ved en læge for at sikre, at du ikke fejler noget. Men kan ihvertfald anbefale de her: 

http://www.matas.dk/vivag-vaginalkapsler-uden-applikator-24-stk

Anmeld

15. juni 2013

B&J

jeg vil gå til lægen, for det kan være din  ja kan ikke huske hvad det hedder er gået ud af balance der nede, jeg fik en pille mod det også stoppede det..

mit kløede også og sivede lidt også tørrede jeg ud.. og det var helt ekstremt når jeg havde min ægløsning det var der det gik amok..

men jeg ved jo ikke om det er ved dig. syntes du skal hoppe til lægen

Anmeld

15. juni 2013

gokkelok

Masig skriver:

Jeg har samme problem, og det er heller ikke rigtig svamp for behandling mod svamp virker ikke... Jeg tænker også det måske er noget eksem, psoresis eller lignende.... Skal faktisk også have det tjekket, men må vente til der kommer en slem periode, så de har noget at tjekke 

Men synes da ogs bare du skal banke i bordet og bede om en podning eller henvisnng til gyn hvis ikke lægen vil gøre noget...æ

Psoriasis i skeden? 

Anmeld

15. juni 2013

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Psoriasis i skeden? 

Det skal hvertfald tjekkes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.