Det er bare så hårdt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.183 visninger
7 svar
3 synes godt om
14. juni 2013

Anonym trådstarter

Ihh det er bare så hårdt !!! Jeg har været ledig siden 1 juni 2011 !! Med en barsel oveni ! Jeg har nu været ledig i 2 måneder efter endt barsel . Og været til 4 jobsamtaler .. Og ikk en har ansat mig pga mangel erfaring ( kalder de det) en anden ville ikk ansætte mig fordi der var 70 kilometer mellem jobbet og mit hjem . Til trods for jeg har bil til rådighed ( kan låne min fars)

Vi bor hos mine forældre .. Nu har vi fundet et sted vi kan bo men har ikk råd fordi jeg er på dagpenge !

Jeg kan snart ikk mere .. Vil have et arbejde så mine børn kan får vores familie tilbage ! Savner at bo bare os 4 ! Savner at have arbejde at stå op til

Øv altså !! Man kan jo ikk få erfaring hvis man ikk får arbejde !!

Bare et lille trist piv fra mig i aften hvis nogen kan genkende mig så syyyyh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

merle2010

hvorfor starter du ikke i noget løntilskud der evt kan føre til job....

min barsel sluttede 12 maj og jeg starter i job med løntilskud imorgen, og håber self på en fastansættelse...

jeg tog selv min tlf og kontaktede nogle steder jeg gerne ville være...

alle er jo glade for at få billig arbejdskraft og det er en chance for at få mere erfaring, blive set og få noget at stå op til...

jeg glæder mig sindsygt meget...

Anmeld

16. juni 2013

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

hvorfor starter du ikke i noget løntilskud der evt kan føre til job....

min barsel sluttede 12 maj og jeg starter i job med løntilskud imorgen, og håber self på en fastansættelse...

jeg tog selv min tlf og kontaktede nogle steder jeg gerne ville være...

alle er jo glade for at få billig arbejdskraft og det er en chance for at få mere erfaring, blive set og få noget at stå op til...

jeg glæder mig sindsygt meget...

Det har jeg os planer om . Har os snakket med jobcenteret .. Men de siger jeg skal vente lidt og se om jeg ikk finder et arbejde først

Ringede allerede to uger efter min barsel stoppede ..

Men jeg ringer derop igen imorgen ! Nu vil jeg lave noget

Anmeld

16. juni 2013

Anonym8827

Anonym skriver:

Ihh det er bare så hårdt !!! Jeg har været ledig siden 1 juni 2011 !! Med en barsel oveni ! Jeg har nu været ledig i 2 måneder efter endt barsel . Og været til 4 jobsamtaler .. Og ikk en har ansat mig pga mangel erfaring ( kalder de det) en anden ville ikk ansætte mig fordi der var 70 kilometer mellem jobbet og mit hjem . Til trods for jeg har bil til rådighed ( kan låne min fars)

Vi bor hos mine forældre .. Nu har vi fundet et sted vi kan bo men har ikk råd fordi jeg er på dagpenge !

Jeg kan snart ikk mere .. Vil have et arbejde så mine børn kan får vores familie tilbage ! Savner at bo bare os 4 ! Savner at have arbejde at stå op til

Øv altså !! Man kan jo ikk få erfaring hvis man ikk får arbejde !!

Bare et lille trist piv fra mig i aften hvis nogen kan genkende mig så syyyyh

Kender for godt... Ville have ønsket at få job inden jeg startede studie. Har selv været jobsøgende/ledig i 8 måneder ca.

Anmeld

16. juni 2013

Anonym trådstarter

Mitallerstørsteønske skriver:

Kender for godt... Ville have ønsket at få job inden jeg startede studie. Har selv været jobsøgende/ledig i 8 måneder ca.

Det bare ikk sjovt

Jeg har allerede en uddannelse og er meget i tvivl om jeg vil tag en til

Anmeld

16. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du må faktisk også meget gerne tilbyde en evt arbejdsgiver, at de ka få dig gratis i 4 uger, og det må du tilbyde alle de steder du har lyst til. Du får en blanket på jobcentret, som arbejdesgiver ska underskrive. 

På den måde får de gratis arbejskrafter, med mulighed for at se dig an til et evt kommende job, og du får erfaring! 

I de 4 uger, ska du så godt nok stadig søge arbejde, men får du en fast stilling på de 4 uger, så ska du tage imod det. Det betyder at du så er fritstillet fra dit " arbejdstilbud" fra den dag du har en fast stilling. Du ka jo også være heldig at de vil fast ansætte dig efter de 4 uger. 

Total smart!! Og det er gennem jobcentret, så du bliver ik ramt på dine dp. Vh stine

Anmeld

16. juni 2013

Anonym8827

StineW79 skriver:

Du må faktisk også meget gerne tilbyde en evt arbejdsgiver, at de ka få dig gratis i 4 uger, og det må du tilbyde alle de steder du har lyst til. Du får en blanket på jobcentret, som arbejdesgiver ska underskrive. 

På den måde får de gratis arbejskrafter, med mulighed for at se dig an til et evt kommende job, og du får erfaring! 

I de 4 uger, ska du så godt nok stadig søge arbejde, men får du en fast stilling på de 4 uger, så ska du tage imod det. Det betyder at du så er fritstillet fra dit " arbejdstilbud" fra den dag du har en fast stilling. Du ka jo også være heldig at de vil fast ansætte dig efter de 4 uger. 

Total smart!! Og det er gennem jobcentret, så du bliver ik ramt på dine dp. Vh stine

Der er rigtig mange steder som er holdt op med at bruge os, selvom det er 4 uger gratis. Jeg er i virksomhedspraktik, og kan ikke engang komme i løntilskud, Da de bruger penge på en langtids sygemeldt... Så har snart været der i 2 måneder uden fastansættelse eller lign ... Jeg er uddannet PGU, og starter forhåbentlig på pædagogseminarium til August.

Anmeld

16. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mitallerstørsteønske skriver:

Der er rigtig mange steder som er holdt op med at bruge os, selvom det er 4 uger gratis. Jeg er i virksomhedspraktik, og kan ikke engang komme i løntilskud, Da de bruger penge på en langtids sygemeldt... Så har snart været der i 2 måneder uden fastansættelse eller lign ... Jeg er uddannet PGU, og starter forhåbentlig på pædagogseminarium til August.

Ved ik hvor meget det bliver brugt, men syntes i hvert fald det er en rigtig god mulighed! Og det smarte er jo netop også at du må søge indenfor alle fag. Du behøver ik kun at søge indenfor dit eget "område"  så i princippet ku du også gå ned til den lokale mekaniker/ bager/ optikker og spørge om de ka bruge dig gratis i 4 uger. På den måde viser man at man gerne vil arbejde, og i reglen er det nemmer at finde nyt arbejde, når man har arbejde. 

Men ja det optimal ville jo være at finde noget der er relavant, indnfor ens eget område! 

I virkligehden ville jeg fortrække at leve i et bytte, bytte samfundet hvor alle bare ku arbejde med det de var gode til, havde lyst til, og ku holde til, et samfund hvor man ik betalte med penge, men med det man lige ku. Og alle hjælper hinanden. Ej bare lige lidt filiosofiske tanker herfra!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.