har min veninde ret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

B&J

Anonym skriver:

husk gør det værre. 

svesker må jeg ikke få da det indholder en masse frugt sukker (diabetes)

drikker nok for meget 2-3 kiter om dagen. nogle dage mere

jeg er skadet pt så bliver ikke særlig meget motion men går en del da vi ikke har bil  

vildt Husk gør det være det gør ellers maven bliver blød eller omvendt hvis man har blød mave...

men ja det er ikke nemt forstår bare ikke din læge ikke finder andre midler når det er noget du døjer så meget med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

jeg er i en forening både med min sukkersyge og min leversygdom 

Du svarer ikke rigtig på det hele i mine indlæg ...

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at høre i leversygdomsforeningen, om der er andre der har haft de samme problemer, og om de har nogle gode idéer.

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Har du evt. Prøvet at drikke en frugtsmoothie dagligt? Godt med kiwier i?
Ved godt at cola ikke er sundt. Men hvis det var så forfærdeligt skadeligt. Så burde jeg havde taget skade for længst hehehe fra jeg var 15-21 drak jeg ihvertfald 1.5 liter om dagen.og drikker stadig cola dagligt. Dog ikke i de mængder.

Men jeg har selv gået i snart 3 år med kronisk forstoppelse. Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg selv skal gøre. Under min graviditet hjalp en smooothie godt med kiwier i. Men det har ikke den store effekt efter jeg fødte. Men min kæreste bruger kiwier hvis han er stoppet til.
Og det virker hver eneste gang.

Håber du finder en løsning. Jeg ved hvordan det er at gå og være forstoppelse. Men jeg går så 7-9-13 ikke i tre uger uden at kunne komme på toilettet. Men mit skyldes sikkert også mit medicin..

hehe elsker alt andet bare lige smoothi og mit sukkersyge gør det også svært at drikke for frugtsukkert er slemt den får mit blodsukker til at kolodere  men lidt frugt skader ikke må få 2 om dagen 

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Du svarer ikke rigtig på det hele i mine indlæg ...

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at høre i leversygdomsforeningen, om der er andre der har haft de samme problemer, og om de har nogle gode idéer.

der er andre der har samme problem ja. de kaster endda også op ...

hvilket jeg dog  aldrig  gør... 

heldigvis 

deres er også mere udbredt ind min  så lidt heldig er jeg på det punky 

Anmeld

14. juni 2013

HHC88

Det lyder godt nok vildt med 8 breve om dagen og især hvis det er noget du skal blive ved med.. Vi benytter det på mit arbejde på nogle borgere, og vi har udtrykkeligt fået at vide at det kun må være for en periode, da det gør tarmene dovne. Og det er langt fra heller 8 breve om dagen 

Måske du bør undersøge det andre steder udover egen læge? 

Men held og lykke med at finde en løsning til dit problem, er ikke værdigt for nogen at gå rundt sådan

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

HHC88 skriver:

Det lyder godt nok vildt med 8 breve om dagen og især hvis det er noget du skal blive ved med.. Vi benytter det på mit arbejde på nogle borgere, og vi har udtrykkeligt fået at vide at det kun må være for en periode, da det gør tarmene dovne. Og det er langt fra heller 8 breve om dagen 

Måske du bør undersøge det andre steder udover egen læge? 

Men held og lykke med at finde en løsning til dit problem, er ikke værdigt for nogen at gå rundt sådan

det har ingen virkning vis jeg ikke får 8 breve--- 

jeg har altid fået afvide det ikke gør noget med tarmene? da det vis kun binder væsken som så skulle gøre afføringen blødere.

mange tak og tak for din tid 

Anmeld

14. juni 2013

HHC88

Anonym skriver:

jeg har altid fået afvide det ikke gør noget med tarmene? da det vis kun binder væsken som så skulle gøre afføringen blødere.

Hvis jeg var dig, ville jeg lige undersøge det nærmere Vi fik bare at vide, at når man påvirker tarmene, ved ikke at lade dem arbejde via naturens gang, påvirker det tarmens evne på sigt. Noget med, at når man tilføjer et middel som movicol der går ind og bevirker at tarmen ikke behøver at arbejde så meget som ellers og "stjæler" noget af det arbejde den naturligt er bygget til, vil dens evne blive svagere på sigt, da man skal se det som en slags muskel. Alt der ikke bliver trænet på kroppen, bliver "dovent" og vil gå i tilbagegang, om det så er hjernen, synet, tarmen m.m. At kroppen også er sådan indrettet, at den selv vil forsøge at skabe balance. F.eks. infektion, så træder immunforsvaret til. 

Nu er jeg langt fra læge og det var blot hvad vi fik at vide, så jeg ville da klart undersøge det nærmere hvis det var mig

Anmeld

14. juni 2013

Mother-love

Anonym skriver:

hehe elsker alt andet bare lige smoothi og mit sukkersyge gør det også svært at drikke for frugtsukkert er slemt den får mit blodsukker til at kolodere  men lidt frugt skader ikke må få 2 om dagen 

Okay ja det kan jeg godt se. Men jeg vil anbefale kiwi.

Anmeld

14. juni 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Blander mig lige, bøvlet nemlig selv med forstoppelse.

men her virker kun kiwi og svesker. Jeg bryder mig virkelig ikke om svesker, så jeg plejer gerne at spise 2 kiwier til min morgenmad, og det kan holde min mave i gang...

kunne se du godt må få 2 stykker frugt om dagen, jeg vil klart foreslå det bliver kiwi du spiser

Anmeld

14. juni 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Movicol gør ikke tarmen doven da den som du siger blot binder vandet og ingen effekt har på tarmens bevægelser. Har jeg lært af min læge. 

Hvis du din sygdom er kronisk burde du kunne få kronikertilskud til movicol? Så bed din læge om at søge det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.