Hvorfor siger jeg det ikke bare?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
6 svar
7 synes godt om
14. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 21, og har søgt et sommerferiejob, som jeg også havde for 2 år siden.
Hun spurgte så hvad der var sket i mit liv siden sidst, om jeg var blevet gift, har fået børn osv.
Så siger jeg at jeg stadig har den samme kæreste, vi er flyttet og har fået hund. Ikke noget om at jeg er gravid

Skal jeg bare sige det til samtalen? Vil hun ikke synes det er mærkeligt jeg ikke sagde det i første omgang? Det er jo kun 4 uger jeg skal være der..

Hvorfor fanden kan jeg ikke bare sige det? Har så svært ved at snakke med folk óm det, ved ikke hvorfor det er planlagt og ønsket.

Skulle bare ud med det, føler mig så dum nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 21, og har søgt et sommerferiejob, som jeg også havde for 2 år siden.
Hun spurgte så hvad der var sket i mit liv siden sidst, om jeg var blevet gift, har fået børn osv.
Så siger jeg at jeg stadig har den samme kæreste, vi er flyttet og har fået hund. Ikke noget om at jeg er gravid

Skal jeg bare sige det til samtalen? Vil hun ikke synes det er mærkeligt jeg ikke sagde det i første omgang? Det er jo kun 4 uger jeg skal være der..

Hvorfor fanden kan jeg ikke bare sige det? Har så svært ved at snakke med folk óm det, ved ikke hvorfor det er planlagt og ønsket.

Skulle bare ud med det, føler mig så dum nu

Kan godt forstå dig.

Næste gang du møder hende, siger du bare  - lidt ligesom du skrev - "Jeg aner ikke, hvorfor jeg ikke sagde noget tidligere, men jeg er altså gravid, og det er vi meget lykkelige for. Men jeg har altså en tendens til at holde det meget privat, og det var bestemt ikke min mening at skjule noget". Eller noget i den retning.

Ærlighed er bare det letteste og oftest langt mindst komplicerede.

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Tak, må prøve at få det sagt på en eller anden måde.
Ved bare ikke lige hvordan jeg skal få det ind i en sætning.

Kan virkelig ikke forstå mig selv nogen gange

Anmeld

14. juni 2013

aarhusmor

Hvis hun påpeger at du er gravid, kan du jo sige at det er korrekt, men at du ikke vidste det var relevant, da du ikke har gener og skal føde langt efter du har været der i 4 uger.

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Hvis hun påpeger at du er gravid, kan du jo sige at det er korrekt, men at du ikke vidste det var relevant, da du ikke har gener og skal føde langt efter du har været der i 4 uger.

Ja det er rigtigt nok hun behøver jo heller ikke at vide alt
Hmmm, tænker bare meget over det nu..

Anmeld

14. juni 2013

aarhusmor

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt nok hun behøver jo heller ikke at vide alt
Hmmm, tænker bare meget over det nu..

ja men du har ikke pligt til at fortælle det.
Man har pligt til at fortælle det 3 mdr. før man skal føde (ved ikke lige hvornår du har termin)

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

ja men du har ikke pligt til at fortælle det.
Man har pligt til at fortælle det 3 mdr. før man skal føde (ved ikke lige hvornår du har termin)

Nej, og det er jo samtidig ikke et fast job

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.