Nogen der har prøvet at være indlagt på psykiatrisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg er i behandling på psykiatrisk afdeling, efter at have været udsat for nogle grimme overfald. Det er lykkedes mig at gennemføre min uddannelse på nedsat tid, nu er jeg så færdiguddannet og min psykolog luftede idèen om at blive indlagt. Jeg forstår slet ikke, hvad det skulle gavne - måske mest fordi jeg ikke aner, hvad jeg skal lave der. 

Er der nogen, der har prøvet at være indlagt og kan fortælle lidt om, hvad man laver der? Jeg har billeder i hovedet af, at jeg ligger i en seng og glor ud i luften. Det ville være helt frivilligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Faith

Tror du vil få mange flere svar hvis du vælger at folk kan svare anonymt. Ikke at der er noget som helst flovt over at have været indlagt på psyk! Men ikke alle har lyst til at offentliggøre det på et internetsite.

Bare en tanke

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Tror du vil få mange flere svar hvis du vælger at folk kan svare anonymt. Ikke at der er noget som helst flovt over at have været indlagt på psyk! Men ikke alle har lyst til at offentliggøre det på et internetsite.

Bare en tanke

Jeg forsøgte  Men fandt ud af, at jeg skal være PLUS-medlem

Anmeld

14. juni 2013

Faith

Anonym skriver:

Jeg forsøgte  Men fandt ud af, at jeg skal være PLUS-medlem

Åh ok

Håber du får nogle svar alligevel.

Anmeld

14. juni 2013

wamse

Jeg har ikke været indlagt, men min eksmand har flere gange. De kunne dyrke motion, gå ture, kreative ting, lave aftensmad sammen og på ture. Så de laver forskellige ting, og så er der jo også terapi. Flere af dem, som jeg har mødt på psyk under hans indlæggelser, har også haft et større behov for søvn/ro. 

Anmeld

14. juni 2013

Mimic

Anonym skriver:

Jeg er i behandling på psykiatrisk afdeling, efter at have været udsat for nogle grimme overfald. Det er lykkedes mig at gennemføre min uddannelse på nedsat tid, nu er jeg så færdiguddannet og min psykolog luftede idèen om at blive indlagt. Jeg forstår slet ikke, hvad det skulle gavne - måske mest fordi jeg ikke aner, hvad jeg skal lave der. 

Er der nogen, der har prøvet at være indlagt og kan fortælle lidt om, hvad man laver der? Jeg har billeder i hovedet af, at jeg ligger i en seng og glor ud i luften. Det ville være helt frivilligt...

Jeg har været indlagt, var indlagt i en lille uge og valgte derefter selv at komme hjem, men der var rig mulighed for adspredelse, motion, fodbold, leg og hygge, og masser af frisk luft, alt i alt var der en hyggelig, ret hjemlig stemning som gjorde at man følte sig velkommen synes du skal sige ja til det, det hjælper

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg har ikke været indlagt, men min eksmand har flere gange. De kunne dyrke motion, gå ture, kreative ting, lave aftensmad sammen og på ture. Så de laver forskellige ting, og så er der jo også terapi. Flere af dem, som jeg har mødt på psyk under hans indlæggelser, har også haft et større behov for søvn/ro. 

Søvn og ro lyder rigtig dejligt, det er nok dét, jeg mest har brug for.

Tak for svar 

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

Jeg har været indlagt, var indlagt i en lille uge og valgte derefter selv at komme hjem, men der var rig mulighed for adspredelse, motion, fodbold, leg og hygge, og masser af frisk luft, alt i alt var der en hyggelig, ret hjemlig stemning som gjorde at man følte sig velkommen synes du skal sige ja til det, det hjælper

Mange tak for svar, det lyder slet ikke så slemt - nærmere som noget jeg faktisk har brug for. Måske det ville være godt, hjalp den uge, du var der?

Anmeld

14. juni 2013

merle2010

var indlagt i 8 mdr på psykiatrisk afdeling i 2008/09....

på den åbne afdeling hvor jeg var først, måtte vi gå ture op i centrum og jeg gik til fysioterapi 2 gange om ugen...

ellers lavede jeg ikke meget end at sove, sidde i rygerummet o.s.v.

da jeg kom på den lukkede fik jeg det meget bedre... vi havde vores eget motionsrum, en lukket gårdhave hvor vi hyggede og snakkede sammen, var i terapien 2 timer hver dag, hvor jeg var på et smykkeværksted... der var kun mig og en anden indlagt og så vorer lærer.... man var ikke tvunget til at lave noget, men måtte også bare sidde og kigge hvis man ville det...

gik ture i området med personalet, der er skøn natur...

vi havde eget værelse med toilet og bad...

lå i kuglebad med afslappende musik et par gange om ugen...

men størstedelen af tiden sov jeg, da jeg var meget medicineret, samt fik elektrochok 2 gange om ugen..

der er en dejlig tryg atmosfære og der er rig mulighed for afslapning...

held og lykke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.