Risikerer at miste fodfæstet(LANG)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Flødebollen

Nessie skriver:

Jeg kan også sagtens forstå dig, og forstår fuldt ud din frygt. Det gør lægen garanteret også.

Hvis du bare trapper stille og roligt ud, og tager dig god tid, evt. med psykolog samtaler, så er jeg sikker på at det nok skal gå godt.

Og så har du jo en kæreste der kan tage fat i dig, hvis han synes det er på vej den forkerte vej igen, så je tror bestemt ikke at du kommer derud igen, hvor du bare ligger på sofaen og ikke kan noget som helst.

Held og lykke til dig 

Du har fuldstændig ret, søde Nessie.

Min kæreste måtte også indrømme i går, at han var en smule nervøs, og det kan jeg sagtens forstå. Det må ikke være sjovt at have været min kæreste i den periode, hvor jeg havde det værst, og han vil jo for alt i verden undgå at få den mig tilbage.

Men han er heldigvis verdens bedste og rigtig god til at gå ind foran mig og sige stop, når jeg ikke selv kan.

Jeg har valgt at have min læge som kontaktperson under udtrapningen, fordi jeg har gået til psykolog længe for at få det hele her bearbejdet, og det synes jeg, jeg fik rigtig meget ud af.

Nu har jeg ligesom brug for en læge, der kan fortælle mig sort på hvidt, hvad det er, det her gør ved mig og min krop.

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

LineSchack

Kathepige skriver:

Hej piger.

Jeg gider ikke engang være anonym, for jeg er hverken flov eller andet over at stå ved, at jeg i et par år har lidt af depression og angst. I dag var jeg så ved lægen, fordi vi skulle snakke om det hele. Jeg har jo som beskrevet før, meget lavt stofskifte og er i behandling med det. Det skulle lige tjekkes  og så kom snakken, jeg frygtede, men egentlig også havde ventet på, kom.

Min dosering af mit antidepressive medicin.

Jeg får den højeste dosis og det ville altid være at foretrække, at jeg trappede ned og til sidst helt ud, fordi vi jo arbejder intenst på PB.

Men hold nu fast.. bare tanken om at risikere at miste fodfæstet helt, miste den faste holdepæl, jeg har haft så længe, får det hele til at vende sig inde i mig.

Den såkaldte forventningsangst. Angsten for, at det ikke er MIG, der har gjort det hårde arbejde med at holde mig selv ovenvande i lang tid, men at det faktisk er medicinen, sådan, at jeg falder i et kæmpe sort hul, når jeg trapper ud.

Det sorte hul ønsker man ikke at lande i igen, når man har været der.

Jeg synes, jeg har fået det bedre. Er blevet langt bedre til at håndtere de situationer, hvor jeg får angst og føler mig trængt op i en krog. Blevet bedre til at udtrykke mine følelser og mine begrænsninger, om end min familie ind i mellem har lidt svært ved at huske, at jeg stadig er syg.

Det ses jo heller ikke så tydeligt længere, fordi jeg er blevet gladere, mere aktiv, mere snaksalig osv. igen.

Heldigvis har jeg en forlovede, der står ved min side og kæmper sammen med mig. Han er en enorm støtte og SÅ god til at gå ind foran mig og træffe beslutninger, hvis han kan se, jeg selv er på vej derud, hvor jeg ikke længere kan bunde.

Han passer virkelig på mig, og jeg er ham evig taknemlig for det.

Men jeg er simpelthen så ræd for at falde tilbage i det der hul. Der, hvor jeg bare lå på sofaen dagen lang, gad ikke gå i bad, rede hår, spise, handle ind, gøre rent, gå på arbejde...

Jeg gad kun være mig selv og være alene. Og sådan 'ønsker jeg absolut ikke, at jeg skal have det igen.

Jeg ved godt, at jeg bare kan blive justeret op igen, hvis det ikke går godt, men jeg ønsker jo inderligt at blive den her medicin kvit, da jeg selv tror på, at både jeg og et kommende barn har det bedst sådan - selvom jeg dog absolut IKKE er modstander af kvinder, der tager antidepressive under graviditet. Hellere en glad mor og på medicin end en mor uden overskud eller glæde. Min holdning.

Nu har jeg fået sådan et skema med hjem, hvor jeg skal angive på en skala fra 1-5 forskellige spørgsmål, sådan at jeg kan screenes for, hvor slem min angst og depression er endnu... Det tror jeg lige, jeg venter en dag med eller to...

Jeg havde bare lige brug for at komme ud med det hele, og tusind tak, hvis du nåede så langt.

Forstår udenærket Dine tanker og det er så flot at du står frem.

Jeg har selv været på medicin ikke bare antidepressiv men antipsykotisk og beroligende. Jeg fik.medicin.til at sove på, stå op på og leve på. Da jeg blev gravid med Emma valgte jeg at stoppe helt. Uden udtrapning. Det var hammer hårdt, men idag fler Jeg mig mere levende end jeg nogensinde har gjort. Pillerne sslører sommetider de fantastiske ting i verden. Og jeg fik så meget at jeg gik rundt i min egen tåger og folk skulle ihvertfald ikke rodde ved mine piller. Så jeg forstår din frygt, men jeg ved også hvor fantastisk livet kan være når man tager skridtet... Men selvf på en bedre måde en Jeg gjorde.. 

Anmeld

14. juni 2013

Nessie

Kathepige skriver:

Du har fuldstændig ret, søde Nessie.

Min kæreste måtte også indrømme i går, at han var en smule nervøs, og det kan jeg sagtens forstå. Det må ikke være sjovt at have været min kæreste i den periode, hvor jeg havde det værst, og han vil jo for alt i verden undgå at få den mig tilbage.

Men han er heldigvis verdens bedste og rigtig god til at gå ind foran mig og sige stop, når jeg ikke selv kan.

Jeg har valgt at have min læge som kontaktperson under udtrapningen, fordi jeg har gået til psykolog længe for at få det hele her bearbejdet, og det synes jeg, jeg fik rigtig meget ud af.

Nu har jeg ligesom brug for en læge, der kan fortælle mig sort på hvidt, hvad det er, det her gør ved mig og min krop.

Tak for svar

Altså, det lyder jo som om du er helt parat til at give det et forsøg, og det virker også meget velovervejet og gennemtænkt, så jeg er sikker på at det nok skal få en positiv udgang 

Og så er der jo både din læge og din kæreste til at holde godt øje med dig. Det skal selvfølgelig ikke være overvågning, men du kan jo selv have svært ved at se at hvis du er ved at ryge i det sorte hul, så det er fint med lidt lægeopsyn.

Og så tror jeg også det vil være godt for din krop at få så lidt medicin som muligt, men det er jo alt det du skal tale med lægen om.

Ønsker dig rigtig meget held og lykke med "projektet" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.