Manden, nyt job og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. juni 2013

CroQuis

Min mand har gået arbejdsløs i noget tid, men har nu fundet et job som afløser, så han har sikret job de næste 4-7 mdr.

Jeg har jo termin 14/1 med tvillinger, og nok ikke umuligt jeg føder før.

Men skal han oplyse arbejdspladsen om at hans kone er gravid eller hvornår skal han senest gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

Juliekp

CroQuis skriver:

Min mand har gået arbejdsløs i noget tid, men har nu fundet et job som afløser, så han har sikret job de næste 4-7 mdr.

Men skal han oplyse arbejdspladsen om at hans kone er gravid eller hvornår skal han senest gøre det?

Ja han skal oplyse sin arbejdsplads om din graviditet.

Min kæreste skulle også aflevere en kopi af min vandre journal, hvor der stod termin, så de kunne finde ud af hvornår han skulle have barsel.

Anmeld

12. juni 2013

CroQuis

Juliekp skriver:

Ja han skal oplyse sin arbejdsplads om din graviditet.

Min kæreste skulle også aflevere en kopi af min vandre journal, hvor der stod termin, så de kunne finde ud af hvornår han skulle have barsel.

Skal han oplyse om det allerede inden han skriver kontrakten under?

Hvis ja - hvorfor skal manden oplyse det før kvinden (senest 3 mdr før termin)?

Hvis vikariatet kun varer 4 mdr, er det vel ligemeget med at oplyse det?

Anmeld

12. juni 2013

BigHope13

CroQuis skriver:

Uden at vide det med sikkerhed så mener jeg altså det er det samme for kvinden det skal oplyses senest 3 mdr før termin og nu hvor i venter tvillinger måske lidt før fordi du nok har de skønne unger lidt før ude.

Anmeld

12. juni 2013

Juliekp

CroQuis skriver:

Skal han oplyse om det allerede inden han skriver kontrakten under?

Hvis ja - hvorfor skal manden oplyse det før kvinden (senest 3 mdr før termin)?

Hvis vikariatet kun varer 4 mdr, er det vel ligemeget med at oplyse det?

Det ved jeg ikke om han skal, men tænker det kan være rart at hans arbejdsplads ved det. F.eks hvis han skal med til nogle vigtige skanninger eller der pludselig skulle ske noget alvorligt, er det da rart at kunne tage fri og så arbejdspladsen ved hvorfor og det ikke bare er fordi han "pjækker". Kan du følge mig?

Anmeld

12. juni 2013

l.kjoeller

CroQuis skriver:

ville oplyse det inden alt for længe i tilfælde af der opstår noget uventet. tror heller ikke det bliver et problem for arbejdspladsen medmindre han skal have lang barsel. tillykke med jobbet til ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.