Gode forslag til madpakken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
5 svar
1 synes godt om
11. juni 2013

Linea

Hejsa

Jeg har en pige, der startede i børnehave tilbage i marts. Det er hun rigtig glad for og forældrene ligeså.

Men jeg tænkter på, om der måske er nogen, der har lyst til at dele ud af gode ideer til madpakkerne (frokost og eftermiddagsmad) i forhold til, hvad man kunne give med af lækre sunde ting og sager. Jeg synes meget, jeg har tendens til at give noget nær det samme med og er pt. lidt ideforladt....og det bliver lidt kedeligt for datteren!!

Mange hilsner Linea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

MariaKyedDK

Linea skriver:

Hejsa

Jeg har en pige, der startede i børnehave tilbage i marts. Det er hun rigtig glad for og forældrene ligeså.

Men jeg tænkter på, om der måske er nogen, der har lyst til at dele ud af gode ideer til madpakkerne (frokost og eftermiddagsmad) i forhold til, hvad man kunne give med af lækre sunde ting og sager. Jeg synes meget, jeg har tendens til at give noget nær det samme med og er pt. lidt ideforladt....og det bliver lidt kedeligt for datteren!!

Mange hilsner Linea

Jeg kikker med her synes også jeg har brug for inspiration til madpakkerne. 

Anmeld

11. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

En sandwish.

Rugbrøds klapper, med fiske pålæg ( eller hva hun nu ka li ) og salat.

Smørrebrød.

Alm rugbrødsmadder med forskelligt pålæg, der variere fra uge til uge. Det er den vi køre mest med her!! 

Rester fra aftensmaden. Feks et kyllinglår, frikadelle, gnave bøf.

Pasta salat, med lækker grov brød ved siden af. 

Til eftermiddag. 

Et stk brød, feks grov bolle, fransbrød, knækbrød med ost, leverpostej, smøreost, mamelade.

Frugtsalat.

2-3 forskellige stykker frugt. Vh stine

Anmeld

11. juni 2013

Studerendemor

Linea skriver:

Hejsa

Mange hilsner Linea

Herhjemme hitter rester fra aftensmaden. Vi putter det i små bøtter, fordi vores barn ikke kan fordrage, når maden bliver blandet sammen. Fx majs, guacamole, udskåret peberfrugt, små kyllingestykker, fiskefrikadeller, brieost, kogt pasta, knækbrød med smør, nødder, appelsin - hendes favoritter. 

Hvis vi når det, er hun selv med til at lave madpakken. Er der ingen rester, som egner sig til madpakke, prøver vi at lave den sammen med hende efter aftensmaden. Det gør virkelig en stor forskel, hun har med sikkerhed spist hele sin madpakke, hvis hun selv har været med til at lave den... Så er der ingen ubehagelige overraskelser 

Anmeld

11. juni 2013

Svenne

Min søn har stort set altid rugbrød med. Fire halve med forskelligt pålæg, gulerods- eller agurkestænger og en ostehaps eller en frugtstang.

Så jeg kunne også godt bruge ideer.

Jeg laver en gang i mellem en stor portion mini-frikadeller, som jeg fryser ned i små beholdere med 4 i hver. Så er der 2 minifrikadeller i 2 dage (når jeg husker at tage dem ud af fryseren)

Jeg har planer om at bage en portion mini-pølsehorn (evt. med cocktail-pølser (ikke dem i dåse) - og så gøre det samme med dem.

Min søn er også vild med at have æg med.
Jeg ligger også nogen gange lidt pasta i madpakken (ja, uden noget til! Men det kan han godt lide at sidde og "hapse")

Min søn er kun lige blevet 3 år, så det der med en sandwich og salat osv. synes jeg ikke, han er så god til endnu.

Mht. eftermiddagsmad synes jeg de har en god ordning i vores børnehave. Her skal vi medbringe eftermiddagsmad til hele stuen ca. en gang om måneden.F.eks. skal min søn have eftermiddagsmad med i morgen. Vi får en liste over, hvad der skal handles. I morgen er det:
5 L. tykmælk
1 pose drys
5 frugter.

Det er nemt! Og også billigt fremfor man skal have noget, de kan få med hver dag. Og derud over går børnene SÅ meget op i at have det med. Så får de lov at dele rundt osv. Så det er stort og spændende at have eftermiddagsmad med!

Anmeld

11. juni 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Nu har jeg dog en der snart skal starte i skole, men har tænkte følgende til madpakken:

Rugbrødsmadder med masser af forskelligt pålæg
Pizzasnegle/minipizzaer
Pølsehorn
Minideller, både alm. og fiske
Pirogger
Grovboller
Pasta
Evt. Rester fra aftensmaden

Og ellers masser af frugt/grønt, ostehaps

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.