Min søn har stort set altid rugbrød med. Fire halve med forskelligt pålæg, gulerods- eller agurkestænger og en ostehaps eller en frugtstang.
Så jeg kunne også godt bruge ideer.
Jeg laver en gang i mellem en stor portion mini-frikadeller, som jeg fryser ned i små beholdere med 4 i hver. Så er der 2 minifrikadeller i 2 dage (når jeg husker at tage dem ud af fryseren)
Jeg har planer om at bage en portion mini-pølsehorn (evt. med cocktail-pølser (ikke dem i dåse) - og så gøre det samme med dem.
Min søn er også vild med at have æg med.
Jeg ligger også nogen gange lidt pasta i madpakken (ja, uden noget til! Men det kan han godt lide at sidde og "hapse") 
Min søn er kun lige blevet 3 år, så det der med en sandwich og salat osv. synes jeg ikke, han er så god til endnu.
Mht. eftermiddagsmad synes jeg de har en god ordning i vores børnehave. Her skal vi medbringe eftermiddagsmad til hele stuen ca. en gang om måneden.F.eks. skal min søn have eftermiddagsmad med i morgen. Vi får en liste over, hvad der skal handles. I morgen er det:
5 L. tykmælk
1 pose drys
5 frugter.
Det er nemt! Og også billigt fremfor man skal have noget, de kan få med hver dag. Og derud over går børnene SÅ meget op i at have det med. Så får de lov at dele rundt osv. Så det er stort og spændende at have eftermiddagsmad med! 
Anmeld