fødsel nr 3 vs 1 & 2???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
8 svar
5 synes godt om
10. juni 2013

mele

til alle dem som har født 3 eller flere børn, vil i fortælle om jeres 3 fødsel vs de to første???

har haft to "nemme" fødsler på hhv 7 & 6 timer fra 1 ve til barnet var født, 2 gang blev jeg sat i gang grundet for lidt fostervand 10 dage over termin. 2 gang klart nemmere end 1.

tør ikke tro på at det bliver nemmere igen med nr 3 og har hørt at 3 fødsel ofte er en drille fødsel med veer i laaaaaang tid.

hvordan har jeres været ?

hilsen Mette uge 24 med nr 3 :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

M (:

mele skriver:

til alle dem som har født 3 eller flere børn, vil i fortælle om jeres 3 fødsel vs de to første???

har haft to "nemme" fødsler på hhv 7 & 6 timer fra 1 ve til barnet var født, 2 gang blev jeg sat i gang grundet for lidt fostervand 10 dage over termin. 2 gang klart nemmere end 1.

tør ikke tro på at det bliver nemmere igen med nr 3 og har hørt at 3 fødsel ofte er en drille fødsel med veer i laaaaaang tid.

Min mor har født 5 gange, og hendes værste fødsel var af barn nummer 2 (på trods af, at dette barn var 500-1200 gram mindre end de fire andre børn). Hun er også lynføder, og den længste fødsel tog 4 timer. (: 

Anmeld

10. juni 2013

LMX

mele skriver:

Jeg har for 4mdr siden født for 3. gang og det var også den nemmeste gang. Dog har jeg haft 3 gode fødsler på hver deres måde.

Fra fødsel 2 til fødsel 3 gik der 11½ år så jeg var lidt skræmt af om jeg måske kunne betragtes som en førstegangs fødende. Men fik til min lettelse at vide at det var en skrøne.

1. fødsel tog 12 timer

2. fødsel tog 6 timer

3. fødsel tog 3 timer (Vestorm uden pauser, men det gik hurtigt)

Så jeg regner med at 4. fødsel kommer til at tage 1½ time

Anmeld

10. juni 2013

Muffinmus

Min første varede 45 timer og endte i aks fordi jeg ikke kunne åbne mg mere end to cm på de 45 timer og min dreng ikke kunne holde til mere.
Min anden fødsel fik lige efter bogen og tog ca 8,5 time.
Dn sidste gik i gang med småveer ca kl 5 tror jeg, gik neden under og ventede på mn mand stod op. Ringede til svigermor så hun kunne følge de store i børnehave.
Ringede til fg efter nogle timer og sagde jeg havde veer men at de ikke var kraftige nok til at gøre noget, at jeg var nervøs for en gentagelse af første fødsel.
Aftale jeg kom derind kl 12. Var 1 cm åben så vidt jeg husker, fik målt veer en halv times tid, uregelmæssige hele tiden.
Var i undersøgelsesrummet og hun spurgte og hun skulle rode dernede og få mere gang i veerne. JA TAK!!!
K 13.30, dvs kort tid efter,kom der gang i veerne og jeg fik lov til at komme op på selve fødegangen. Der klarede jeg det godt med en god vejrtrækningen og varmepude.
Fik pludseligt presseveer for tidligt fordi hun lå som stjernekrigsprojekt, var kun 4 cm åben.
Men SÅ gik det skisme stærkt, hun fik vendt hovedet og gik fra 4 cm åben til at have født på ca 20 min hun kom kl 16.05.
Så ja, en drille fødsel vil jeg nok kalde det, men sikke en oplevelse at alle ens tre fødsler har været så vidt forskellige
Håber du får en god en af slagsen.

Anmeld

10. juni 2013

Muffinmus

DobbeltDobbelt...

Anmeld

10. juni 2013

Sijac

mele skriver:

Min mor har født 3 børn og siger at fødsel 1 og 2 minder om hinanden og fødsel 3 er den absolut værste!! Hun havde efterveer i adskillige dage og var SÅ syg af dem at hun måtte blive flere dage på sygehuset og få morfin..

Men min JM sagde også, at 3. fødsel, som tommelfingerregel, ikke ligner de 2 foregående fødsler.

Anmeld

10. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Tredje fødsel tog længst tid - ca. 12 timer, hvor de to første tog 7 og 6  - men den var ikke værre, det gik bare mere stille og roligt med lange pauser. Han var ude i første presseve, så selve den del gik stærkt. 

Anmeld

10. juni 2013

Krussedulle

mele skriver:

Første fødsel tog ca 25 timer, fra vandet gik.

Anden fødsel tog 5 timer, fra vandet gik

Og tredje fødsel tog 2 timer og 20 min, fra første ve!

Mine børn vejede henholdsvis 3480 g, 4000 g og 4480 g

Nr 1 fødsel, husker jeg dårligt.. . Nr 2 fødsel var fantastisk, der kunne jeg følge med. Og nr 3 fødsel var hurtig og var ved at føde i ambulancen..

Anmeld

11. juni 2013

mele

tusind tak for svar alle sammen

kan se enten nr 3 fødsel er den letteste eller den der driller mest. hmmm

kom endelig med flere erfaringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.