Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
jydeinden skriver: præcist og er man helt doven kan man også sagtens bare smide klumpen i et fad som den er og direkte i ovnen (altså den færdigkrydret) så får man bare et firkantet man selv skal skære ud når den er færdig
præcist og er man helt doven kan man også sagtens bare smide klumpen i et fad som den er og direkte i ovnen (altså den færdigkrydret) så får man bare et firkantet man selv skal skære ud når den er færdig
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
MariaKyedDK skriver: hihi det var mig som har spist det idag idag fik vi bare kartofler, gullerødder og sovs til, men jeg plejer faktisk at lave kyllingefrikkedeller med pastasalat, tomatsalsa, flütes, og majskobler til .... og det er meget forskelligt hvad jeg kommer i Farsen, men kommer gerne fårårsløg, reven gullerødder og ærter i idag lavede jeg dem bare med Løg, mel - altså som almindelige frikkedeller
hihi det var mig som har spist det idag
idag fik vi bare kartofler, gullerødder og sovs til, men jeg plejer faktisk at lave kyllingefrikkedeller med pastasalat, tomatsalsa, flütes, og majskobler til ....
og det er meget forskelligt hvad jeg kommer i Farsen, men kommer gerne fårårsløg, reven gullerødder og ærter i
idag lavede jeg dem bare med Løg, mel - altså som almindelige frikkedeller
Louise :-) skriver: hihi, det var det da også Har helt sikkert fået en masse inspiration nu Tomatsalsa, hvad består det af?
hihi, det var det da også Har helt sikkert fået en masse inspiration nu Tomatsalsa, hvad består det af?
ja tomatsalsa, ( det kalder jeg det, for aner ikke hvad det ellers er )
men det er bare en masse cherrytomater i en skål, med alm. løg eller rødløg ( skåret i meget små stykker ) i en skål med Olie, og så skal det helst stå i køleskabet et døgn før det skal spises...
det smager så godt altså : cherrytomater, løg og Olie
tro mig det smager fantastisk
MariaKyedDK skriver: ja tomatsalsa, ( det kalder jeg det, for aner ikke hvad det ellers er ) men det er bare en masse cherrytomater i en skål, med alm. løg eller rødløg ( skåret i meget små stykker ) i en skål med Olie, og så skal det helst stå i køleskabet et døgn før det skal spises... det smager så godt altså : cherrytomater, løg og Olie tro mig det smager fantastisk
Louise :-) skriver: Det skal jeg da prøve!
Det skal jeg da prøve!
Det synes jeg er super at du vil prøve det er også rigtig godt til fisk , det smager himmelsk
Jeg laver dem lidt forskelligt, alt efter hvad vi har. Men gerne med revet løg, fintrevet hvidløg, fintrevet frisk ingefær, salt og peber, lidt mælk og grahamsmel eller havregryn.
Tilbehøret varierer... Sidst fik vi frisk fuldkornspasta og et fad med porrer, tomater og timian i ovnen.
Dellerne laver jeg i øvrigt også i ovnen, på bagepapir uden fedststof.
MariaKyedDK skriver: Det synes jeg er super at du vil prøve det er også rigtig godt til fisk , det smager himmelsk
FruK skriver: Jeg laver dem lidt forskelligt, alt efter hvad vi har. Men gerne med revet løg, fintrevet hvidløg, fintrevet frisk ingefær, salt og peber, lidt mælk og grahamsmel eller havregryn. Tilbehøret varierer... Sidst fik vi frisk fuldkornspasta og et fad med porrer, tomater og timian i ovnen. Dellerne laver jeg i øvrigt også i ovnen, på bagepapir uden fedststof.
Louise :-) skriver: Det lyder til at være noget, der er godt til det meste
Det lyder til at være noget, der er godt til det meste
ja det er det faktisk også herhjemme spiser vi det til enormt meget
Louise :-) skriver: jep, vupti vupti og så er der farsbrød
jep, vupti vupti og så er der farsbrød
hehe netop
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128