Kære Trådstarter,
Jeg tror egentligt jeg havde det meget på samme måde under min første barsel. Og ja det bliver nemmere og sjovere. Jo mere kommunikation og selvhjulpenhed des sjovere. Og jo mere søvn des mindre tristhed:-) Dog skal du huske at det er tilladt og faktisk også godt for babys motorik, hvis du finder steder, hvor hun kan ligge lidt for sig selv.
Derudover er der jo en masse aktiviteter man kan melde sig til; babysvømning, motorik og salmesang etc. Det er ikke sikkert at man har overskud hver gang, men det kan give et friskt pust og man kan få udvekslet lidt med andre. Måske finde sig nogle andre at gå tur med eller på cafe med. Selvom du er træt så få bevæget dig og få trænet lidt muskler tilbage i kroppen, det er godt for både humør og træthed.
Giv dig tid til at hygge rigtigt om jer begge. Lav en god kop latte eller en rigtig dejlig sommerlig salat med friske grønsager og frugter.
Og hvad så med at få lidt luftforandring her til sommer, lån et sommerhus eller en bylejlighed et par dage, så føles tiden mindre ensformig. Bare planlægningen af turen kan skabe forventning og dermed glæde.
Sidst men ikke mindst er det nok svært helt at undgå tristheden pågrund af de hormoner du har i kroppen, din nye rolle som mor, samt det at det kan være lidt identitetsløst ikke at gå på job, når det er det man er vandt til.
Håber din tristhed smelter væk i sommersolen:-)
Anmeld