Lidt depri og mangler indhold i hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
2 svar
1 synes godt om
10. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg fødte for 4 mdr. siden den sødeste lille pige. Elsker hende overalt. Jeg har den sidste tid været meget trist. Deprimeret kan man sige, for kan ikke rigtigt sætte ord på hvad jeg er trist over. Synes det er hårdt indimellem og være mor, men ville selvf aldrig være det foruden. Jeg mangler lidt lys for enden af tunnelen.

Ved ikke rigtigt hvad jeg ville med det her indlæg, måske være nogle opløftende ord og nogle der kan fortælle mig om det bliver "nemmere" med de små når de bliver lidt større. Synes bare det er opslidende og bære på baby hele tiden og skulle sidde og holde hende hele tiden nu hvor hun ikke kan gå og sidde selv endnu. Mangler bare lidt fritid for mine arme uden det skal gå ud over min datter. Mangler også lidt indhold i hverdagen og ting min kæreste og jeg kan lave med vores datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Kildebakken

Kære Trådstarter,

Jeg tror egentligt jeg havde det meget på samme måde under min første barsel. Og ja det bliver nemmere og sjovere. Jo mere kommunikation og selvhjulpenhed des sjovere. Og jo mere søvn des mindre tristhed:-) Dog skal du huske at det er tilladt og faktisk også godt for babys motorik, hvis du finder steder, hvor hun kan ligge lidt for sig selv. 

Derudover er der jo en masse aktiviteter man kan melde sig til; babysvømning, motorik og salmesang etc. Det er ikke sikkert at man har overskud hver gang, men det kan give et friskt pust og man kan få udvekslet lidt med andre. Måske finde sig nogle andre at gå tur med eller på cafe med. Selvom du er træt så få bevæget dig og få trænet lidt muskler tilbage i kroppen, det er godt for både humør og træthed.

Giv dig tid til at hygge rigtigt om jer begge. Lav en god kop latte eller en rigtig dejlig sommerlig salat med friske grønsager og frugter.

Og hvad så med at få lidt luftforandring her til sommer, lån et sommerhus eller en bylejlighed et par dage, så føles tiden mindre ensformig. Bare planlægningen af turen kan skabe forventning og dermed glæde.

Sidst men ikke mindst er det nok svært helt at undgå tristheden pågrund af de hormoner du har i kroppen, din nye rolle som mor, samt det at det kan være lidt identitetsløst ikke at gå på job, når det er det man er vandt til. 

Håber din tristhed smelter væk i sommersolen:-)

Anmeld

10. juni 2013

KatrineS

Tror at mange kender til den følelse...

Men kan fortælle at jeg ihvertfald synes det er blevet nemmere og sjovere (min datter er snart 1 år).

Der bliver lidt flere muligheder i forhold til aktiviteter jo ældre de bliver...

En slynge/bæresele er måske en mulighed for at få armene lidt fri? Sådan en fortryder jeg ihvertfald at jeg ikke anskaffede mig noget før

til dig... det skal nok blive bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.