Hvad gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
5 svar
7 synes godt om
10. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej  derude

Håber i kan hjælpe mig eller give et godt råd.

Jeg kendet to børn som jeg tro har det rigtig skidt hvor hjemmet bestemt ikke er rent og børne er ikke rene, håret er stift og tøjet er snuske.

Jeg har det rigtig svært med det og ved ikke hvad jeg skal stille op, for vis jeg gå til kommune kunne jeg risikere, at det gå udover en som jeg holder meget af.

Jeg har ondt af de to børn, og vil gør alt jeg kan for og hjælpe dem..

Hvad skal jeg gør  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Malenect

Anonym skriver:

Hej  derude

Jeg kendet to børn som jeg tro har det rigtig skidt hvor hjemmet bestemt ikke er rent og børne er ikke rene, håret er stift og tøjet er snuske.

Jeg har det rigtig svært med det og ved ikke hvad jeg skal stille op, for vis jeg gå til kommune kunne jeg risikere, at det gå udover en som jeg holder meget af.

Hvad skal jeg gør  

Vi voksne er til for børns skyld , så derfor er det også vores ansvar om de har det godt , om det er vores egne eller andres .. Ville uden tvivl gribe ind ..

Anmeld

10. juni 2013

Marks mor

Grib ind... Det er børnenes liv og velfærd... Vi skal passe på de børn som har det skidt. Selvom det komme til at remme en du holder af. Og du kan altid forholde dig til at vi i Danmark har pligt i følge loven til at melde det hvis vi har kendskab til børn som ikke trives og er misrøgtede!! Til dig, det er en svær situation at stå i!

Anmeld

10. juni 2013

Kløver

Puh, ja farligt emne, jeg ville ihvertfald sikre mig en del, inden jeg meldte dem til kommunen, for hvor meget ved man om familien, og hvad er beskidt. Har du evt snakket med moderen, er det en hård periode de bare er i, eller ? Måske en uformel snak med en sp kan være hjælpende, og derfra beslutte om det skal videre, og bør det være noget som skal kigges på, så har man, som en anden nævner, pligt til at meddele

Hvis de er så beskidte og urene, har der slet ikke været nogen reaktion fra institutionens side, om det så er dp/vs/bh/skole, veikke ikke alderen på børnene 

Anmeld

10. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville alder først tage en snak med familien, evt tilbyde at gi dem en hjælpene hånd til at komme til bunds i rengøringen, vasketøjet osv, tilbyde at passe ungerne en weekend, hvor de så ku komme i et lækkert bad/ svømméhal og blive forkælet. 

Det ka jo simpelhen være at rodet er vokset dem over hovedet, og de bare har brug for lidt hjælp.

Og aller vigtigst, så ville jeg se på hvordan de har det sammen som familie!! Har de det godt sammen, er de glade og ellers trives, men "bare" beskidte, så ville jeg ik gå til komunen, men simpelhen tilbyde min hjælp, i det omfang jeg ku!! Vh stine

Anmeld

10. juni 2013

A&F

Anonym skriver:

Hej  derude

Hvad skal jeg gør  

Du skriver at det er en du holder af, og at du har ondt af de to børn. Jeg forstår at du kender dem, derfor tænker jeg , at du på en pæn måde sagtens kan spørge ind til om der er noget galt siden børnene og hjemmet ser ud som det gør, og at du evt. gerne vil hjælpe lidt til med at skabe overblik . Du kan fortælle at du er bange for at nogle vil tænke forkert om dem og så melde det til kommunen. Evt kan de også tage til kommunen og se hvilke tilbud der skal til for at det bliver bedre for familien . Der kan være 1000 grunde til deres situation , men børnene kommer altid først. Og har de behov for hjælp , er det vores pligt ifølge loven at tage ansvar. Håber det  vil gå dem bedre. Og fantastisk at du er opmærksom på familien .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.