I en verden hvor alt er muligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

41.871 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. januar 2008

Nan

Jeg læste en ualmindelig interessant artikel en dag jeg var på WC. Den handlede om navnekombinationer og jeg røg næsten i tønden af begejstring. Nu får dem der er er ved at dø af skræk over om deres lille Johanne skulle blive den 4 Johanne i klassen (for vigtigere ting er der jo ikke at tage højde for i denne verden) kamp til stregen i at finde det mest obskure navn til poden.

Et lille udvalg:

- Cort Gynther - eller varianten Hal Gynther
- Jens Langkniv
- Ronald Mac Donald Roy Al Hans Urd
- Finn Holger
- No Leif
- Pay No Bill
- Rune Steen
- Tom Sejr
- Bart Simpson
- Tin Eske
- Strange Stone Stener
- Franck Zapp
- Hardy Dick
- Uri Nis
- Jep Skat
- Oleg Oleg Mac Mac Mac
- Heinz Bo Ves
- Nan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2008

Nan

Apropos - Måske ikke dette men så noget andet.

Husker i http://www.sondagsavisen.dk/Site/Arkiv/2005-9-17/A rtikler/Familien/

Anmeld

8. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Med nogle af de navne er der sgu dømt mobning. Uri Nis? Er det til drenge eller piger forresten?

Jeg er en sucker for sære navne, men der må også være en grænse.

Hilsen Jeanne, mor til Jesse, datter af Hannah, søster til Lullo Maria

Anmeld

8. januar 2008

SaNiNa

Hvad er det lige for navne det kan man da ikke kalde sine børn. eller kan man?

jeg ville ikke kunne

Hilsen Sanne som er stået op

Anmeld

8. januar 2008

Jan9e D

Ja, jeg er nu vant til at venner og bekendte kalder ders børn de spøjseste navne. ;)
Fx, Mikkel-emil, Skipper, Anker, Aslak, Selv min exmand havede da et,han ville ha at hvis det blev en dreng vi fik så skulle han hedde Palnertoke. Og jeg er så glad for at vi fik en pige. Som nu heller ikke hedder det mest almindelige navn, Mathine.
Men de navne du har skrevet Nan jo direkte mobbe navne. Men det må man jo gøre op med sig selv, om man vil byde sit barn det. (?)

Kh Jannie, som ikke gider en dyt fis i dag :$

Anmeld

8. januar 2008

Nan

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne kalde sine børn det - rent lovmæssigt. Man kunne dog have valgt mindre uheldige sammensætninger. Om det ligefrem er direkte mobbenavne må man vel lade op til mobberne at vudere - de skal nok finde på noget uanset om man hedder Kasper eller Bart Simpson.

Anmeld

8. januar 2008

SaNiNa

Hej Jannie

Vil lige sige at syntes din datter ligner en rigtig frækkert (hun ser sød ud) på det billede
(hun ligner en som jeg kender rigtig meget)

Glæder mig osse til vi selv får børn
Kuns Sanne
Ja, jeg er nu vant til at venner og bekendte kalder ders børn de spøjseste navne. ;)
Fx, Mikkel-emil, Skipper, Anker, Aslak, Selv min exmand havede da et,han ville ha at hvis det blev en dreng vi fik så skulle han hedde Palnertoke. Og jeg er så glad for at vi fik en pige. Som nu heller ikke hedder det mest almindelige navn, Mathine.
Men de navne du har skrevet Nan jo direkte mobbe navne. Men det må man jo gøre op med sig selv, om man vil byde sit barn det. (?)

Kh Jannie, som ikke gider en dyt fis i dag :$

Anmeld

8. januar 2008

SaNiNa

Men på den anden siden hvis der ikke var forskellige veje ville alle jo hede det sammen og ville da være lidt underligt...

Kuns Sanne

Anmeld

8. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Måske vil nogle af de navne være normale om nogle år. Bare tag mit navn. Da jeg voksede op var det et træls navn og jeg blev pænt meget mobbet pga det (bl.a. kan dine forældre ikke lide dig). Men nu er det et meget normalt navn og alle kan udtale det :D

Jeanne

Anmeld

8. januar 2008

Jan9e D

Sanne Andersen
Hej Sanne.
Jo Mathine er skam en rigtig frækkert og hun er fuld af unoder, og spøjse udtagelser. Den anden dag sagde hun at jeg skulle bære hende da hun ikke havde mere batteri på benene. Men hun har et godt temperment. smiler.
Jeg håber at dig og din kæreste snart for lov til at vente jer med en lillle vingummiebamse, som kan vokse sig stor og stærk. Jeg ventede selv i alt i 5 år på at få Mathine, hvor de 2½ år var i beh. Så håber at der snart sker noget hjemme hos jer.
Knus Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.