spørgsmål fra lægen, har dine forældre nogen sygdomme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er så heldig at være blevet gravid, og har været ved lægen for at lave vandrejounal osv. Lægen spørger så om mine forældre har nogen sygdomme, og da jeg ingen kontakt til min far ved jeg det ikke? Jeg tænkte ikke nærmere over det og svarede nej? Skal jeg kontakte ham, eller hvordan? Er det meget vigtigt? Jeg ville synes det var lidt mærkeligt at ringe og sige Hej har du nogen sygdomme, da jeg er gravid? Han er alkoholiker og han har ikke ønsket at deltage i mit liv, så er meget ambivalent med dette Håber nogen vil svare :O

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

M (:

Anonym skriver:

Hej

Jeg er så heldig at være blevet gravid, og har været ved lægen for at lave vandrejounal osv. Lægen spørger så om mine forældre har nogen sygdomme, og da jeg ingen kontakt til min far ved jeg det ikke? Jeg tænkte ikke nærmere over det og svarede nej? Skal jeg kontakte ham, eller hvordan? Er det meget vigtigt? Jeg ville synes det var lidt mærkeligt at ringe og sige Hej har du nogen sygdomme, da jeg er gravid? Han er alkoholiker og han har ikke ønsket at deltage i mit liv, så er meget ambivalent med dette Håber nogen vil svare :O

Jeg tror det er tænkt i forhold til genetiske sygdomme, tendens til blodpropper, diabetes og lignende som man skal være opmærksomme på i en graviditet. Hvis du ikke umiddelbart kender til sygdomme i din fars familie, så er sandsynligheden nok ikke vildt stor for, at de fejler noget alvorligt. Men ring evt. og spørg din læge for en sikkerheds skyld.

Tillykke med graviditeten (: 

Anmeld

9. juni 2013

Kris89

som en anden skriver er det af hensyn til brystkræft, diabetes osv. altså arvelige (dødelige) sygdomme..

Har du kontakt til nogle af din fars søskende eller hvordan er det?

tager det nu ikke så højtideligt, medmindre der ligefrem er kræft i 3 genrationer, eller du har søskende med et handicap eller i din dur.

der vil jo altid være en risiko for at netop dit barn er ramt af et eller andet, om det er familieanliggende eller ej, men heldigvis er alt oftest som det skal være

og stort tillykke

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

som en anden skriver er det af hensyn til brystkræft, diabetes osv. altså arvelige (dødelige) sygdomme..

Har du kontakt til nogle af din fars søskende eller hvordan er det?

tager det nu ikke så højtideligt, medmindre der ligefrem er kræft i 3 genrationer, eller du har søskende med et handicap eller i din dur.

der vil jo altid være en risiko for at netop dit barn er ramt af et eller andet, om det er familieanliggende eller ej, men heldigvis er alt oftest som det skal være

og stort tillykke

jeg har slet ingen kontakt fra min fars side, og har aldrig haft det så jeg ved faktisk slet ikke om noget;S

Anmeld

9. juni 2013

Kris89

Anonym skriver:

jeg har slet ingen kontakt fra min fars side, og har aldrig haft det så jeg ved faktisk slet ikke om noget;S

Tror altså ikke du skal tage det så seriøst...

så længe du ikke har søskende med kæmpe handicap eller lign. arveligt, tror jeg på bebs har det godt

Hvis du vælger det bliver baby jo tjekket til nakkefold og MD alligevel, hvor de jo finder hvis der skulle være noget alvorligt.

Anmeld

9. juni 2013

Nemesis

Det er kun hvis du nu ved der fx er downs eller anden arvelige sygdomme i familien.

Men Det er ikke slemt ikke at vide det. Det gør adopterede heller ikke.

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

Tror altså ikke du skal tage det så seriøst...

så længe du ikke har søskende med kæmpe handicap eller lign. arveligt, tror jeg på bebs har det godt

Hvis du vælger det bliver baby jo tjekket til nakkefold og MD alligevel, hvor de jo finder hvis der skulle være noget alvorligt.

tusinde tak

Anmeld

9. juni 2013

Kris89

Anonym skriver:

men har man nu tre søskende som er multihandicappede eller har hjerteproblemer vil de jo selvf. gerne vide det, da det jo kan være arveligt.

selv har jeg noget fjern familie, som har en eller anden sygdom, men kan aldrig huske hvad det hedder og egentlig er, mine søskende ved jeg nævnte det og fik ekstra tjek, men de har begge to sunde og raske børn, så jeg valgte at det nok ikke havde betydning for vores bebs

Anmeld

9. juni 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej

Jeg har heller ingen kontakt til min biologiske far.

-og det er det svar jeg har givet når jeg er blevet spurgt af lægerne.

Det betyder jo bare at man ikke ved om der er sygdom på den side, og har aldrig oplevet at det var et problem.

Anmeld

9. juni 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej

min far er adopteret, så jeg kender jo af gode grunde ikke til deres sygehistorie - det fortalte jeg bare lægen.. han sendte mig til glukosebelastning, bare sådan for en sikkerhedsskyld og ellers var det fint alt sammen

Hæl prøven baby får lavet efter fødsel skulle meget gerne vise hvis han/hun har nogen sygdomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.