Flamingo kager for dummies?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. juni 2013

Mother-love

Hej piger.
Nu vil jeg gerne øve og gøre mig bedre i fondant kager, derfor har jeg set man kan få sådan nogle flamingo kager til at øve sig på.

Men skal man smøre dem op inden man ligger fondanten på? Eller kan man undgå dette for at man evt. Kan bruge dem igen og igen.

Og nu tænker jeg at det vil være billigere for mig selv at lave fondant. Altså af skumfiduser. Hvor meget kommer der ud af feks. 30 skumfiduser? Altså gram fondant.
Og hvordan er fondanten at arbejde med i forhold til når du køber færdig fondant?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Dot D

Du smører dummies op ligesom en almindelig kage, men du kan jo skrabe det af igen, så den kan bruges flere gange

Dit spørgsmål om fondant hopper jeg let og elegant over, da jeg altid bruger det færdige

Anmeld

9. juni 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Du smører dummies op ligesom en almindelig kage, men du kan jo skrabe det af igen, så den kan bruges flere gange

Dit spørgsmål om fondant hopper jeg let og elegant over, da jeg altid bruger det færdige

Jeg tænker bare, bliver den ikke total klam når man tørrer det af? Eller er det fint nok?
Bliver flamingoen ikke ødelagt hvis man tørrer det af med en våd klud f.eks?

Anmeld

9. juni 2013

Dot D

michelledam skriver:

Jeg tænker bare, bliver den ikke total klam når man tørrer det af? Eller er det fint nok?
Bliver flamingoen ikke ødelagt hvis man tørrer det af med en våd klud f.eks?

Du kan tørre det sidste af med tørt køkkenrulle, også pakker du den i en tætsluttende plastpose til næste gang... Sug gerne lufte ud af posen ala vakum...

Anmeld

9. juni 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Du kan tørre det sidste af med tørt køkkenrulle, også pakker du den i en tætsluttende plastpose til næste gang... Sug gerne lufte ud af posen ala vakum...

Okay tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.