Hunkat tisser i huset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. juni 2013

livhemdrup

Hjælp efter min hunkat har været i løbetid er hun begyndt at tisse på mit gulv rundt omkring i huset. Hvorfor gør hun dette og kan jeg gøre noget for at hun holder op med det?

er rigtig træt af det. Hun har aldrig gjort det før. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

CroQuis

livhemdrup skriver:

Hjælp efter min hunkat har været i løbetid er hun begyndt at tisse på mit gulv rundt omkring i huset. Hvorfor gør hun dette og kan jeg gøre noget for at hun holder op med det?

er rigtig træt af det. Hun har aldrig gjort det før. 

Det gør nogle hunkatte for at "lokke" hankattene til. 

Jeg havde en hunkat der decideret strintede efter sin første løbetid. Fik hende steriliseret, men det hjalp desværre ikke, så nu er hun blevet en gårdkat.

Mit umiddelbare råd er, at få hende neuatraliseret asap, hvis ikke du skal have killinger alligevel. Skal du det, så få hende sat på p-piller. De har alligevel ikke godt af at komme i løbetid uden at blive parret.

Men inden, skal du i hvert fald være sikker på det ikke skyldes sygdom, og det kan dyrlægen hjælpe dig med. Det kan evt skyldes en urinvejsinfektion. Nu du siger hun tisser på gulvet? Er det små eller store tissetåre? Er det helst på bløde dele som tæpper eller lign, eller på alm flisegulv? Kan du evt se om der er lidt blod i urinen? KAN der være sket nogle ændringer i dit hjem, som gør hun ændrer adfærd?

Anmeld

9. juni 2013

Faith

Vi havde en hunkat der gjorde det samme. Hun tissede over alt! I drengenes senge, på vores rene tøj, i sofaen... You name it.

Til sidst tog vi hende til dyrlægen. Vi magtede simpelthen ikke mere. Dyrlægen sagde at hun havde seriøse adfærdsproblemer, måske udløst af at vi fik tvillinger og hendes hverdag ændrede sig. Hun var max stresset! Vi forsøgte at finde et nyt hjem til hende, men ingen ville ha hende da det er uvist hvor lang tid det tager at afkode adfærdsproblemer. Hun endte desværre med at blive aflivet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.